• Parasoll

    Någon naturligt gravid som är över 45?

    Jag var naturligt gravid då jag var 46 år. Fick missfall i v 10. Nu ärjag 49 år och naturligtgravid igen. Nägon mer? Missfallsrisken är ju på nästan 100% så vi ska inte göra abort utan låta kroppen bestämma.

    Fler i samma sits?

  • Svar på tråden Någon naturligt gravid som är över 45?
  • Zakopane
    MissDB skrev 2022-02-16 18:15:05 följande:
    Jag har redan varit hos barnmorskan och fick kallelse för kub 3/3. Kub:en är ju bra ändå för då ser man anatomin lite bättre och vi har gjort kub med våra minstingar trots att vibrerande haft svar på nipt då :)
    ja, precis. Glad

    Hur gammal är du förresten? var bor du? (om du vill säga). Du kanske skrev tidigare i tråden men anonymt... Jag tänkte skriva i pm men fattar ej hur man gör.Obestämd
  • Anonym (ambivalent)
    Zakopane skrev 2022-02-14 12:41:19 följande:
    Vecka 10 nu, går in i vecka 11 om två dagar. Beräknad 6 september, sades det (jag gjorde ett ultraljud i vecka 8).

    Hur går tankarna nu för er?
    Fortfarande ambivalent och förvirrat :O Pratar i cirklar... 8+3 nu enligt tidsbestämning för ett par veckor sen. Vad fint med ditt nipt-svar!
  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-18 14:12:03 följande:
    Fortfarande ambivalent och förvirrat :O Pratar i cirklar... 8+3 nu enligt tidsbestämning för ett par veckor sen. Vad fint med ditt nipt-svar!
    Hur har det gått? Ska du göra NIPT?
  • Asong

    Jag fyllde 45 i augusti och efter att ha försökt till och från i ett år så är jag nu naturligt gravid.

  • Mogen75

    Jag är 47 och naturligt gravid i v 11 el 12 då jag inte har helt koll på sista mensens första dag🙂. 


    Ska göra KUB den 16 maj. Man bär på mkt oro men vi hoppas på det bästa.

    Lycka till!

  • kerstinsdotter

    Jag har varit naturligt gravid flera gånger efter 45 men två av gångerna väldigt tidigt mf. Hade precis plussat och sen ett par dgr senare mf. Förra sommaren vid 46 så blev jag gravid igen, hann vara gravid till v 8 sen mf. Nu är jag 47 och gravid igen, precis plussat. Förväntar mig inte att det ska gå den här gången heller men skulle vara fantastiskt om det gick vägen. 

    Har tre barn sen tidigare, sista född när jag var 38. Hade 3 svåra mf mellan v 9-12 när jag var 41-42 år som krävde vård, ett misstänkt utomkveds men det var det tack o lov inte. Har alltså inte haft jättesvårt bli gravid men mina ägg verkar vara för gamla och skraltiga efter 40. Men hoppet är ju det sista som överger en osv. 

  • LiinaS

    Plussade igår så det är väldigt tidigt ännu. 


    4(+6) om man räknar från senaste mensen.

    är 42 år och har inga barn sedan tidigare ♥️

  • Anonym (v)
    LiinaS skrev 2023-07-18 21:53:17 följande:

    Plussade igår så det är väldigt tidigt ännu. 


    4(+6) om man räknar från senaste mensen.

    är 42 år och har inga barn sedan tidigare ♥️


    Ok, trevligt! Inte riktigt relevant i tråden menFlört
  • Anonym (Sing)

    Inte 45 plus, men väl 44. Har precis plussat på naturlig väg. 

  • Hellodan

    Hej
    Är 46, ska fylla 47 snart. Blev oplanerat naturligt gravid. varken jag eller min sambo har barn sedan tidigare. Min sambo är lycklig över graviditeten. Jag är ömsom lycklig ömsom ambivalent men kanske mest chockad. Kan inte riktigt ta in det. Är i vecka 9+5 så det är ju osäkert fortfarande. Hade första besöket hos barnmorskan i onsdags. Dubbelt så gamla som alla andra i väntrummet 😅 (centrala Stockholm)

  • Anonym (Det hände igen)

    Jag är 50 och blev gravid på naturlig väg. Blev tyvärr missfall i v 9.

Svar på tråden Någon naturligt gravid som är över 45?