Vad har jag rätt till om vi går isär?
Hej tänkte se om det är någon som har bättre koll än mig!
Jag och min sambo har levt ihop i 6 år och har 2 barn ihop. Sista tiden har varit allmänt dålig och han har även sagt några gånger när vi varit osams att han inte vill leva med mig längre (även om han tagit tillbaka det när vi blivit sams) så jag tänkte att jag skulle vara lite förbered om det kommer en dag när han inte tar tillbaka det.
Vi har alltså varit tillsammans i 6 år med ett uppehåll på ca 3 månader i början av vårat förhållande. Under dessa 3 månader köpte han ett hus som jag sedan flyttade in i. Så det är alltså han som själv står på huset, lån osv. Men under dessa år har vi renoverat istort sätt hela huset vilket jag även dels varit med och betalat en del till (även om det inte är 100000tals kronor) samt att jag själv även renoverat alla sovrum och tvrum.
Har jag rätt till något ekonomiskt? Och nej jag är inte bara ute efter pengar men det känns inte jätte kul och ha lagt ut en del pengar samt en hel del timmar på huset för att sedan bli utslängd utan något! Och har han rätt att bara kasta ut mig och barnen på samma dag eller hur funkar det? (inte för att jag tror att han ens skulle tänka tanken o göra det men, OM)