En fråga till er som blivit polisanmälda någon gång
Hur lång tid tog det från anmälan till ni blev kallade till förhör och vad var ni misstänkta för?
Hur lång tid tog det från anmälan till ni blev kallade till förhör och vad var ni misstänkta för?
Han trakasserade vår familj och betedde sig extremt obehagligt. Han störde sig på att min autistiske son ibland skrek i trappen när han kom in. Stack nålar i hjulen på vår vagn, filmade oss i trappen, ryckte i brevlådan om kvällarna, falskanmälde oss till socialen. Han var extremt obehaglig, kunde dyka upp helt plötsligt i en mörk trapp, stirrig galen blick.
Polisen kanske ringde honom ändå för att tala honom till rätta för efter polisanmälan så slutade han. Kan i och för sig tagits in på psyket också, han verkade inte riktigt frisk alls faktiskt.
Ja i det här fallet var det väl så. Att det läggs ned mycket utredningar även när det finns bevis hör ju till vanligheten däremot.
Menar bara att det kan bli missförstånd lätt när folk är berusade. Detta var dock innan samtyckeslagen. Nu hade jag väl blivit stenad till döds av feminister...
Jo. Har du inte tittat på nyheterna alls?
Blivit anmäld och förhörd för våldtäkt fyra gånger.. men dömd bara en. Det har tagit ca 2-3 veckor till förhör.
Regel nummer ett: Prata inte med polisen. Gör inte deras jobb åt dem.
Nej. Jag pratar om alla gånger offren själva letar fram fullständiga bevis och polisen ändå lägger ned utredningen utan att ens titta på bevisen.
De pratar om det jätteofta på nyheterna.
Det tog några dagar för mig. Men väldigt många anmälningar läggs ner direkt och då hör inte polisen av sig alls, du har ingen rätt att få veta om du blivit polisanmäld heller. (Helt sjukt men det är så det är)
Jag var anmäld för stöld av en kvinna som inte hade alla hästar hemma, polisen ringde vi pratade i 10 minuter, de ringde en annan tjej som var inblandad sen la de ner ärendet.
Källan är som jag skrivit tre gånger redan NYHETERNA! SVT1+2.
www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/halften-av-polisanmalningarna-laggs-ned-direkt
www.gp.se/nyheter/sverige/var-femte-anm%C3%A4lan-l%C3%A4ggs-ned-direkt-1.4741144
www.bohuslaningen.se/nyheter/polisen-lägger-ner-7-av-10-anmälningar-1.2025940
Du får ursäkta men jag har inget intresse av att diskutera mer med dig. Att titta på nyheterna dagligen är något som det allra flesta gör. Att tvingas länka till sådant som har tagits upp på nyheterna hur många gånger som helst känns bara irriterande.
Konstigt att du inte blev häktad då. Man brukar bli häktad för sånt.
Som sagt, dömd en gång.
Nja, oftast inte. Om man tidigare är ostraffad och brottet inte anmäls direkt efter det skett så går de flesta fria i väntan på rättegång om du har en adress i Sverige.