• Anonym (Ensam)

Vet inte vad jag ska göra

Vet inte vad jag ska göra!

Jag och min man har varit ett par i snart 12år,

gifta i 9. Han har haft depressioner och panikångest de senaste 6åren. Sexlivet är obefintligt. Någon form av närhet har det inte varit sen jag slutade försöka. Han är min vän, jag älskar honom men inte på rätt sätt. Jag saknar närhet!

Vi har tre fantastiska barn, hade inte de funnits hade jag lämnat för längesen. Orkar inte försöka mer. Har försökt att prata med honom flera gånger och det är bra en månad, sen är det samma visa igen. Det gör inte saken lättare att han är en nära vän till min familj, han har nästan ingen annan.

Började ett nytt jobb, för ett och ett halvt år sedan. Blev kär i en annan. Har varit kär i den andra i nästan ett år, det är ömsesidigt. Vet inte hur jag ska säga att jag inte vill längre.

Förlåt för ett väldigt rörigt inlägg. Goda råd mottages tacksamt!

• Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra
  • Anonym (r)

Följ ditt hjärta. Du vet svaret. Att vara tillsammans "för barnens skull" slutar sällan bra. Har bevittnat det själv. Tycker du gott kan separera och agera på din nyblivna förälskelse. Tror dock att det är bra om du inte introducerar din nya för barnen förns om ett år eller två. En skiljsmässa är en stor omställning som det är.

Dock värt att tänka på att "gräset sällan är grönare på andra sidan" - dvs han nya kommer också ha sidor du inte tycker om. Men är ju lite skillnad med tanke på att din nuvarande man är sjuk. Förstår att det är svårt men du måste få leva ditt liv och få dina behov uppfyllda. Du kan inte leva olycklig för någon annans skull. Tror det ofta är lätt att bli deppig och nertyngd själv med en deprimerad person i sin närhet. Du har bara ett liv- försök ge dig själv det du vill ha och det som du tror är bäst för dig! Önskar dig all lycka till! 

• Anonym (Ensam)

Tack för svaret, var rädd för att jag skulle få kritik för att jag vill lämna någon som är sjuk..

Svar på tråden Vet inte vad jag ska göra