När är det ok för exet att introducera barnen till nya partner?
Är relativ nyskild snart 5 månader. 2 barn 11 och 13. Exet har träffat en ny. Helt motsatsen till mig och jag förstår att kontrasten har gjort att exet har fallit hårt och snabbt för honom.
Att det ?endast? har gått 5 månader är skitsamma. Finns ingen tidsintervall man ska vänta, händer det så händer det. Men, exet träffade killen på en dejtingapp för några veckor sen. Hon har redan berättat för barnen för ?det är seriöst?. Hon ska introducera killen till barnen nästa vecka. Nya killen har inga egna barn.
Jag tycker det är alldeles för tidigt (dvs ett nytt förhållande på några veckor) att introducera denna killen i mina barns liv. Barnen går själva igenom en svår omställningsprocess. Har kämpat och försökt att argumentera men exet tycker olika i saken. Jag förstår att hon har beslutsmandat. Jag tycker man ska vänta 3-6 månader. Har börjat släppa det nu. Det ör hennes val och konsekvenser. Vill ej att mina barn ska må dåligt pga den nya dock.
Är jag för känslig? Är några veckors förhållande ok? Bör man vänta? Kan barnen ta skada av att introduceras till exets nya partner så tidigt? Nån som har erfarenhet och/eller råd??
Jag känner mig säker på min sak men kanske är ute och cyklar....hjälp tack!!!!