Anonym (Ulrike) skrev 2019-07-21 19:31:41 följande:
Jag kan förstå att din man mår dåligt och känner sig överkörd. Han har gjort allt han kan för att ni inte ska få fler barn, står i kö till sterilisering och använder kondom.
Tänk dig in i hans situation. Män är så maktlösa när det kommer till frågor som denna.
Han har gjort "allt rätt" och blir ändå totalt överkörd i denna fråga eftersom du inte ens vill överväga abort.
Varför använde du inte pessar, kopparspiral eller avstod just kring ägglossning, bara denna tid tills steriliseringen är avklarad? Eller ville du egentligen ha ett barn till?
Alla vet att bara kondom inte är 100%säkert, men i - kombination- med tex pessar, säkra perioder, kopparspiral, p-stav osv, blir det mycket säkrare. Du kan väl inte vara emot ALLA kvinnliga p-metoder? Det låter helt enkelt inte sant, utan mer som att du innerst inne vill ha ett barn till.
Nu är det så att 1. Jag har väldigt oregelbunden ägglossning så såvida jag inte kissar på stickor varje dag så har jag ingen aning om när den kommer. Det är dyrt och håller inte i längden.
2. Det är att jag har testat alla varianter jag får för hälsan vilket är ytterst få men har inte hållit i längden pga stora smärtor, mer blödningar etc. så klart jag har försökt, tom läkaren sa ?det enda som kommer funka för dig är kondom eller sterilisering?
3. Vare sig jag ville eller inte ville ha ett barn till innerst inne hör ju eg inte till då skydd har skötts som det ska och jag har övervägt och diskuterat abort med min sambo. Inte så att jag planerat detta för att sätta oss i skiten..
4. Jag har också gjort ?allt rätt? men ska då tvingas döda mitt barn som jag redan älskar för att detta oplanerade har hänt? Detta är ju varken mitt eller min mans fel, vi har gjort det vi kunnat och med tanke på hur lång kö det är för sterilisering så är inte avhållsamhet nått som håller heller. Lusten tar över helt enkelt. Lust MED skydd som ÄNDÅ leder till en graviditet.
Förstår inte varför jag målas ut som djävulen här, jag bad om råd från par som gått igenom samma. Inte fått ett enda svar från ett par som gått igenom samma, bara en som vart och nosat på det. De flesta andra gömmer sig bakom skärmarna och attackerar mig.
Jag är en människa med känslor bakom denna skärm med, som skrivit att jag går igenom nått tufft nu men ändå blir hatad på. Förstår inte hur människor funkar längre som är så elaka...