• Anonym (Känner mig ensam)

Hur går man vidare?...

Nu är det 1 vecka sen han släppte bomben.

Ja vet inte vad jag vill, jag vet inte vad jag Känner, tror inte jag älskar dej.

Sömnlös natt Igen som så många ggr när han fått såna grejer för sej.

Men nu var det allvar. Det var slut.

Dan efter fick jag mina saker och slängt i ansiktet igen att : jag älskar inte dej längre.

Så otroligt jobbigt att höra.

Gråtit 4 dagar. Vart arg 1 dag. Och idag känner jag mej bara tom.

Saknar honom. Och det ekar i huvet : jag älskar inte dej.

Så otroligt hårda ord.

Vad hade jag gjort honom för att han skulle känna så....

Vi var ihop i 3.5 år. Umgicks så gott som dagligen. Innan mej va han singel några år. O har sitt singel ugnkarlsliv. Sina vänner o intressen.

?en veckan ja ej umgicks med han hade jag mina barn men på slutet var han med mej o barnen.

Och nu? Va ska jag göra som singel nu?....har inte många vänner här jag bor... inte ngt särskilt intresse. Och de jag har hade jag ihop med Han.

Känner mej så lessen. Som alla mina/våra drömmar försvann. Den egentligen jag hade ville jag va med Han o göra saker. Och nu? Hur fan ska ja roa mej nu?

Är ingen som går på krogen så det intresserar mej ej.

Är inte heller ute efter att träffa ngn annan kille. Bara lugn o ro o känna glädje o lycka o att man förgyller dagarna.

Innan han hade jag en relation pån15 år. Så aldrig riktigt varit själv. En sak är klar. Jag vill aldrig hänga upp mej på en kille igen!

Har ingen aning hur man är singel .

• Svar på tråden Hur går man vidare?...
  • Nyllet27

Riktigt hårda ord! Jag vet hur det känns att höra det, hur ensamt det känns. Här egentligen inga tips men du säger att du inte har några intressen. Ta nån kurs vettja! Matlagning, massage, hur fan gör man sushi? Vafan som helst, ta en kurslista och peka på en kurs men ögonbindel. Träffa människor! Det var väl det jag gjorde, minus sushin. Allt kommer gå så jävla bra, bara du träffar människor och fördriver tiden med umgänge.

Lycka till!

Förjävliga ord. Ändå hade han tydligen gått o tänkt i ca ett halvår innan han släppte bomben. P då sa han att han få ute gjort slut redan När han älskade mej, för att han inte orkar mer. Inte orkar en relation. Tycker att jag är för hård mot han när ja berättat mina känslor. En väldigt lättkränkt o känslosam kille!

Jag har ju trott att det skulle vara vi o vi hade planer för resten av detta året.

Ja fyller jämnt o vi skulle resa.

Nu istället tror jag att jag reser själv.... om jag vågar! Det hade vart häftigt faktiskt. Är lite feg. Men så skönt o komma bort! Bara vara släppa.

Jag har en utmattning så att dra på mej för mkt skulle jag aldrig orka. Tänker massa nya intressen o sådär.

Känner bara att det saknas ngt i mitt liv utan en kille.... har Alltid kännt så. :/

• Bjära

Gillar du djur? Hundar är ett enormt bra sällskap enligt mig och man träffar andra hundägare via exempelvis brukshundklubben. Hundar blir alltid överlyckliga när man kommer och vill aldrig lämna en (nja, är det en löptik en bit bort så är ju inte matte det mest intressanta i världen, men i övrigt). 

Jag är en sådan uttalad hundmänniska att jag fick en kylskåpsmagnet av en vän med talspråket: "Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar"

• Nyllet27

Håller med Bjära med att hundar kan vara väldigt hjälpsamma under ensamma tider. Lite som terapi. För själen typ. Men mycket jobb och om du är utmattad kanske det kan bli mycket? Men TS det kommer altid att vara dom där "första utan" tiderna som födelsedagar, resor, middagar, fester och sånt skit där planen var att man skulle va två.. men singellivet har sina fördelar! Bara rå om sig själv (och barn) träffa vem man vill, förr eller senare attraheras du av nån som du vill träffa mer av och ja.. livet går vidare. Tiden läker väl typ alla sår eller vad man säger.

Fridens.

• Anonym (WTF)
    Bjära skrev 2019-07-20 00:41:23 följande:

Gillar du djur? Hundar är ett enormt bra sällskap enligt mig och man träffar andra hundägare via exempelvis brukshundklubben. Hundar blir alltid överlyckliga när man kommer och vill aldrig lämna en (nja, är det en löptik en bit bort så är ju inte matte det mest intressanta i världen, men i övrigt). 

Jag är en sådan uttalad hundmänniska att jag fick en kylskåpsmagnet av en vän med talspråket: "Ju mer jag ser av män, desto mer föredrar jag hundar"

Gillar du inte män?

Gillar djur men är väldigt allergisk så aldrig vart intresserad.

Nu ska ja upp o göra dagen.... 2a sovna hela natten. Det går framåt :)

• Flaffy

Du ska inte göra någonting annat än att ta hand om dig själv och barnen. Skaffa en stabil grund att stå på först innan du funderar på annat. Förstår att det gungar nu. Fokus på att få vardagen att funka. Ledsen får man vara. Tror det skulle vara bra om ni träffades och fick prata igenom uppbrottet. Så att det inte lämnar så många frågetecken och att du kan börja bearbeta och gå vidare. Alltså ett samtal där ni får prata lugnt och sansat utan att skrika anklagelser till varandra. Berätta och lyssna. Ta in vad han säger, fråga om du inte förstår. Säg vad du känner till honom. Kommunikation även om det gör ont och svider.

Vi har pratat måndag o i risdags har fått svar på allt. O vi sa att vi kanske kan ses ibland i början så det inte blir så avkapat.

Sen sa han att han sen kommer behöva va väldigt väldigt mkt själv......

O jag bara saknar det si hade som var bra! :( jobbigt idag. Mkt känslor.

Har hade ju funderat så länge så för han är han redan längre i sin process.

Vi har pratat måndag o i risdags har fått svar på allt. O vi sa att vi kanske kan ses ibland i början så det inte blir så avkapat.

Sen sa han att han sen kommer behöva va väldigt väldigt mkt själv......

O jag bara saknar det si hade som var bra! :( jobbigt idag. Mkt känslor.

Har hade ju funderat så länge så för han är han redan längre i sin process.

Svar på tråden Hur går man vidare?...