Bonusfamilj? Snälla kolla hit!
Hej!
Skulle verkligen behöva höra lite hur andra har det som lever i "bonusfamiljer" där barn finns med.
Hur gamla är barnen och hur är dom mot varandra? Kompisar ovänner?
Jag har träffat en kille som har en dotter som är 13, min dotter är 9.
Vi har barnen olika veckor så inte setts så mycket med barnen förrän ett halvår sedan typ och då bara vid lov, alltså inte vardagar eller så, varit rätt mycket ihop nu på sommaren.
Min tjej är ganska på 12åringen, vill va med henne hela tiden och vill att de ska va vänner. Frågar om de ska göra saker osv. Medans hans dotter är helt anti min dotter. Vill aldrig göra något med henne, ibland får hon fråga ett par gånger innan hon ens får svar. Hon är aldrig den som pratar med min dotter först utan svarar bara på tilltal. Misstänker att hon inte tycker om henne. Hans dotter har också kompisar som springer här hela tiden, och min dotter har nu börjat undra varför hon vill göra saker med dom, med oss (mig och min pojkvän) men aldrig med henne.
Tex om min tjej ska till affären eller gå ut med hundarna vill hon aldrig med om hon frågar. Men ska jag eller sambon det kan hon gärna haka på.
Kan fråga oss om vi ska bada när hon ska bada med kompisar men aldrig min dotter.
Igår fick min dotter nya inlines och 12åringen hade en kompis hemma.
Hon och kompisen provade åka och hjälpte varandra med söttning osv, när det var min dotters tur så ville ingen hjälpa till. Sedan testa dom igen och hjälpte varann osv.
Sen frågar min dotter om hon ska hjälpa den som testar och får nej till svar.
Killen menar att detta är normalt och att det är pga deras åldersskillnader men jag tycker inte att det här känns okej, speciellt när 12åringen ändå gärna gör saker med mig och oss och själv tar initiativ till det.
Han menar också att vi inte kan tvinga henne till att va med henne/tycka om henne.
Jag funkar jättebra med hans tjej och han funkar jättebra med min dotter. Men sista tiden när det är såhär har jag börjat bli lite anti henne och jag är inte alls lika glad när vi ses mer. Är det normalt?
Vad tycker ni om detta hur skulle ni hantera en sånhär situation?
Ska tillägga att min dotter inte är någon ängel, hon har sina utbrott och kan vara uppkäftig eller säga klumpiga saker (är väldigt vädligt ärlig av sig) men har inte hört henne säga något speciellt till just 12åringen och hennes vänner. Killen menar att det kanske är pga det, men låt oss säga att hon vräkt ur sig något klumpigt som inte va illa menat egentligen, förändrar det saken och detta är mer okej då?
Vet inte om jag överdriver som tycker att detta är fel.