• Anonym (Valross)

Min sambo verkar inte tända på mig längre

Hej!

Här är en som behöver råd! Jag har levt ihop med min sambo i 6 år, i början var det som precis vilken relation som helst. Vi hade sex ofta och mycket, gulligullade och ja ni vet.

Men efter första året så började hans intresse för sexlivet ebba ut, tänkte då att det berodde på att vi inte levde ihop utan båda hos våra föräldrar. Vi har varit sambos i 3,5 år nu och strax efter vi flyttade ihop så dog vårt sexsliv ut. Har jag tur får jag njuta med honom i sängen en gång i månaden, men oftast tar det betydligt längre tid än så innan han går med på sex. Ett tillfälle fick jag vänta i 10 månader och då fick jag tjata till mig sex. Jag känner mig som värsta våldtäktskvinnan när jag får fråga flera veckor varje dag tills han ger med sig.

Jag vet att vi har olika sexuella drifter, hade jag fått som jag velat så hade vi haft sex varenda dag förutom vid mens, men jag kompromissar eftersom jag vet att vi känner olika när det kommer till sex och det respekterar jag.

Det senaste problemet är att han har aldrig stånd när vi ska ha sex eller i anslutning till sex. Utan jag får förspela med honom, vilket innebär enbart runkning då han hatar oralt, men han gör inget alls själv. Han tar inte ens på mig. Han vill bara att jag rider och vi gör inget annat än det i sängkammarn. Visst jag får bäst orgasmer då, men han ligger liksom bara där och gör ingenting! Det får mig att känna mig så äcklig och ful!

Jag har pratat med honom flera gånger om detta, men han påstår att det jag säger inte är sant! Han säger att han älskar mig och tänder på mig, men han har inte tagit intiativ till sex på flera år. Vi har haft sex 5 gånger det senaste 7 månaderna. Han smeker mig aldrig och får mig sällan att känna mig vacker. Jag känner mig som en jäkla valross som strandat!

Jag har förklarat för honom att det är ok om han inte känner likadant längre, att det är naturligt och att vi kanske ska fundera på att vandra åt varsitt håll så vi kan båda hitta det vi söker för att kunna vara lyckliga. Jag är ändå hans första tjej. Men han tycker vi har det bra som det är och att jag överdriver.

Han vill att vi ska skaffa barn ihop, vi har inga.

Jag vet inte vad jag ska göra! Har någon varit i samma sits? Vad gjorde ni?

• Svar på tråden Min sambo verkar inte tända på mig längre
  • Smed75
    Linneja skrev 2019-08-14 19:03:02 följande:

Jag är i iprincip samma läge som dig! Vet inte vad jag ska ta mig till snart, känner mig så otillräcklig och ful! De tar på ens självförtroende att bli nekad gång på gång, och de gånger man har sex känns så extremt påtvingat..

Livet är för kort för att inte levas och njutas.. Att sitta fast i en relation som inte ger dig vad du hill ha är bortkastat.. Visst det kanske känns läskigt att bli singel och att inte ha nån.. Men jag lovar du anpassar dig väldigt fort och du kommer kunna njuta av det!
  • Smed75
    Anonym (Valross) skrev 2019-07-26 10:08:25 följande:

Hej!

Här är en som behöver råd! Jag har levt ihop med min sambo i 6 år, i början var det som precis vilken relation som helst. Vi hade sex ofta och mycket, gulligullade och ja ni vet.

Men efter första året så började hans intresse för sexlivet ebba ut, tänkte då att det berodde på att vi inte levde ihop utan båda hos våra föräldrar. Vi har varit sambos i 3,5 år nu och strax efter vi flyttade ihop så dog vårt sexsliv ut. Har jag tur får jag njuta med honom i sängen en gång i månaden, men oftast tar det betydligt längre tid än så innan han går med på sex. Ett tillfälle fick jag vänta i 10 månader och då fick jag tjata till mig sex. Jag känner mig som värsta våldtäktskvinnan när jag får fråga flera veckor varje dag tills han ger med sig.

Jag vet att vi har olika sexuella drifter, hade jag fått som jag velat så hade vi haft sex varenda dag förutom vid mens, men jag kompromissar eftersom jag vet att vi känner olika när det kommer till sex och det respekterar jag.

Det senaste problemet är att han har aldrig stånd när vi ska ha sex eller i anslutning till sex. Utan jag får förspela med honom, vilket innebär enbart runkning då han hatar oralt, men han gör inget alls själv. Han tar inte ens på mig. Han vill bara att jag rider och vi gör inget annat än det i sängkammarn. Visst jag får bäst orgasmer då, men han ligger liksom bara där och gör ingenting! Det får mig att känna mig så äcklig och ful!

Jag har pratat med honom flera gånger om detta, men han påstår att det jag säger inte är sant! Han säger att han älskar mig och tänder på mig, men han har inte tagit intiativ till sex på flera år. Vi har haft sex 5 gånger det senaste 7 månaderna. Han smeker mig aldrig och får mig sällan att känna mig vacker. Jag känner mig som en jäkla valross som strandat!

Jag har förklarat för honom att det är ok om han inte känner likadant längre, att det är naturligt och att vi kanske ska fundera på att vandra åt varsitt håll så vi kan båda hitta det vi söker för att kunna vara lyckliga. Jag är ändå hans första tjej. Men han tycker vi har det bra som det är och att jag överdriver.

Han vill att vi ska skaffa barn ihop, vi har inga.

Jag vet inte vad jag ska göra! Har någon varit i samma sits? Vad gjorde ni?

Jag skulle lämna.. Funkar inte sexlivet så funkar inte kärlekslivet och funkar inte det så har man ingen grund att stå på.. Att skaffa barn i ditt läge skulle jag aldrig någonsin göra. Gå vidare hitta en man som uppskattar dig och tänder på dig! Lev livet helt enkelt!
  • Anonym (Man)

Det kan förstås finnas flera anledningar. Depression, stress osv kan göra att man blir avstängd. Lika med vissa mediciner.

Samma om det faktiskt rör sig om en attraktionsförmåga. Även om han inte är attraherad av dig så vet du ju inte varför. Givetvis kanske han tycker som du beskriver. Men kan givetvis finnas andra anledningar också. Han kan ju rent krasst vara homosexuell också.

• Anonym (Oralt)

Hur kan en man hata oral sex. Helt obegripligt

• Anonym (Samma läge)

Hej jag är nästan i samma läge men jag måste nog säga att min man har gått ett steg längre då han skriver med andra tjejer o vill ha sex med dem (ja jag har snokat i hans telefon) vilket tryckt ner mitt självförtroende till botten. Har pratat med han om detta med. Men jag sitter fast i relationen. Vi har barn och är gifta så inte lika lätt att gå vidare då. Men jag funderar helt ärligt o prata med mannen om att vi kanske ska ha öppen relation istället så kan han få ligga med vem han vill o jag med. För jag e sjukt sexuellt frustrerad. Jag får något en gång i kvartalet o drömmarna om en annan har blivit ett faktum för hans svek mot mig o mina behov styr lite mycket som de ser ut nu

• LuciferIV
    Anonym (Oralt) skrev 2019-08-15 09:13:54 följande:

Hur kan en man hata oral sex. Helt obegripligt

Förstår inte det heller, det är det skönaste sexet, ger hellre upp vaginal sex än oral sex.
  • Lahall
    Anonym (Samma läge) skrev 2019-08-15 09:30:17 följande:

Hej jag är nästan i samma läge men jag måste nog säga att min man har gått ett steg längre då han skriver med andra tjejer o vill ha sex med dem (ja jag har snokat i hans telefon) vilket tryckt ner mitt självförtroende till botten. Har pratat med han om detta med. Men jag sitter fast i relationen. Vi har barn och är gifta så inte lika lätt att gå vidare då. Men jag funderar helt ärligt o prata med mannen om att vi kanske ska ha öppen relation istället så kan han få ligga med vem han vill o jag med. För jag e sjukt sexuellt frustrerad. Jag får något en gång i kvartalet o drömmarna om en annan har blivit ett faktum för hans svek mot mig o mina behov styr lite mycket som de ser ut nu

Prata med han om det. Kan ju bli en winwin situation
  • Anonym (Samma läge)
    Lahall skrev 2019-08-15 10:06:49 följande:

Prata med han om det. Kan ju bli en winwin situation

Jo jag tänkte göra de. För sjukt trött på det jag lever i idag.
  • Lahall
    Anonym (Samma läge) skrev 2019-08-15 10:49:30 följande:
    Jo jag tänkte göra de. För sjukt trött på det jag lever i idag.
    Du kan ju mörka det lite 
  • Anonym (Samma läge)
    Lahall skrev 2019-08-15 13:03:51 följande:

Du kan ju mörka det lite 

Varför ska jag mörka de hela? O hur menar du
  • Lahall
    Anonym (Samma läge) skrev 2019-08-15 15:52:59 följande:
    Varför ska jag mörka de hela? O hur menar du
    Sorry allt kom inte med
    Säg att du drömde en dröm i natt och sen bakar du in det du vill i den.
    Och säg att den va så verklig sen får du se vad han säger om det ;)
  • Anonym (Torja)
    Anonym (Valross) skrev 2019-07-26 11:55:19 följande:

Jag missade att förtydliga att jag givetvis talat om för honom att barn inte är aktuellt nu, eftersom jag känner mig så osäker. Jag vill inte skaffa ett barn i en relation som inte är riktigt bra.

Han påstår inte att jag låter tjatig. Men jag tycker det. Han verkar inte riktigt komma ihåg att jag frågar ofta om han är sugen, för när vi pratar om det och jag påpekar att det känns som att jag tjatar efter sex hela tiden så säger han att han inte upplever det så. När han säger nej så accepterar jag detta den dagen och prövar lyckan igen inom ett par dagar igen och så håller det på. Jag vill egentligen bara att han är ärlig mot mig.

Hur gjorde du när du tog upp det med ditt ex? Hur reagerade han?

Mycket möjligt att det kan vara något av de anledningarna eller något annat. Jag misstänker han har blivit bekväm i vår relation och har svårt att se sig själv stå på egna ben

Jag kunde inte säga specifikt att jag inte tände på honom, det vore allt för sårande. Jag sa att jag har ingen lust för sex, att jag vet att han har det och mår dåligt över att aldrig bli åtrådd. Jag sa att jag inte kan ge vad han vill ha, att jag inte kan hjälpa hur jag känner, och att jag tror det är dags att gå vidare.
Svar på tråden Min sambo verkar inte tända på mig längre