• Fritidsmamman

Hur mycket får du UT i lön varje månad?

Frågan gäller alltså vad DU, som enskild person (inte hushållet) har för NETTOLÖN?

Alltså vad DU får UT i lön varje MÅNAD?

Skiftar det mellan två alternativ pga olika lön olika månader, så välj den lön som är vanligast för dig att få ut varje månad (så även om du fick ut 26K två månader men i vanliga fall ligger på 24K, så ska du rösta på alternativet 20.001-25.000).

Kan vi försöka göra en ärlig och verklighetstrogen omröstning för omväxling?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur mycket får du UT i lön varje månad?
  • Finansen7

SVT hade ett reportage om inkomstskillnader på morgon-tv i morse. SVT försöker göra en grej av inkomstskillnader mellan median och de som tjänar bäst i en kommun. Den kommun som har störst skillnad är ... ta da ... Danderyd. Vilket beror på att där bor flera av de bäst betalda i landet. Sen bjuder den in ett kommunalråd från Danderyd och försöker få det till ett problem. Vilket kommunalråder snabbt förnekar då medianen i Danderyd har det bäst i hela landet. Det är ju inte där slitningarna i samhället sker. Parodi på tolkning av statistik och dålig journalistik i ett ämne som skulle kunna bränna mer.

• Föreståndaren

Jag får ut 35000 kr i månaden brutto. När jag började min yrkeskarriär tjänade jag 19000 före skatt. För ca 8 år sedan. ????

• PH76
    Föreståndaren skrev 2019-07-30 22:35:12 följande:

Jag får ut 35000 kr i månaden brutto. När jag började min yrkeskarriär tjänade jag 19000 före skatt. För ca 8 år sedan. ????

När man säger ?får ut? så är det nettolön som menas.
  • Jamesdio

Jag får ut mellan 42 och 44 tusen pga att jag har en ordentlig skattejämkning pga dubbelt boende och resor. Annars skulle jag nog få ut ca 35000.

• Tonårsmamman1
    Fritidsmamman skrev 2019-07-29 12:27:54 följande:

Jag vet. Därför frågade jag om netto - dvs vad folk faktiskt får ut.

Fast om man vet att det skiljer sig pga olika skatter, så är det ju brutto som ger en mer rättvis bild.
  • auster

Jag får ut drygt 48 000 kr. Det är efter skatt, löneväxling på 5000 kr och en del frivilliga gruppförsäkringar. 

• Jordfelsbrytaren

Beror lite på eventuell årsbonus men cirka 32 efter skatt vanligen per månad. Årsbonusen ser ut att landa på en hundring till efter skatt så 8 tkr till i månaden då. Så grundlön+bonus cirka 40 efter skatt per månad.

• silver33

Normalt drygt 31000, men vab och någon sjukdag här och där brukar ge 28000 kanske normalt. Det är jag nöjd med för när jag började mitt första jobb efter 4,5 år på högskola fick jag 12 900 brutto...Så jag skäms inte över att äntligen tjäna bra.

Svar på tråden Hur mycket får du UT i lön varje månad?