• Anonym (denkvinnligaidioten)

Min man - idioten

Jag och min man har varit ett par i mer än 10 år. Vi har två fina barn och hus.

Vi har under flera år brottats med sjukdomar, utbrändhet och dålig ekonomi. Nu syns emellanåt en liten ljusning på den fronten.

Vi är ett väldigt bra team och trivs bra i varandras sällskap. Vi gillar att umgås med varandra och är riktigt bra vänner.

Nu till den tråkiga biten - jag vet om att han skriver väldigt mycket med väldigt många andra kvinnor. Skriver om sex, skickar bilder till varandra. Skriver intima saker om hans och mitt sexliv. Vi har inte sex sällan, vi har det iaf som minst 2gg i veckan och normalt sett iaf 4 gånger i veckan eller mer. Det är något han ändå inte är nöjd med med mig, kanske saknar han spänning? Den ena kvinnan har han skrivit med i flera år.

Nu senast så har han skrivit med någon som han verkar känna och frågat om hon vet om någon tjej som han kan ha vid sidan om.. Gah!! Blir galen!!

Jag har tidigare konfronterat honom angående detta, han lovar att sluta och skärpa sig men det trillar tydligen alltid tillbaka till samma jäkla hjulspår.

Jag vet inte om han varit fysiskt otrogen mot mig någon gång eller inte, men det skulle inte förvåna mig. Min man funkar så att om han inte skulle vilja leva tillsammans med mig så skulle han inte göra det, men något är ju helt klart fel.

Jag vet att jag inte borde tolerera detta, jag borde lämna och gå vidare. Men hur gör man det? Och det kommer haverera så mycket, inte minst för barnen.

Skriv en rad om ni vill..det löser ju inte min situation, men det ger mig kanske lite vinklar och idéer.

• Svar på tråden Min man - idioten
  • Anonym (Q54)

Ja du! Är han öppen med sitt chattande och vad som skrivs när du verkar veta om konversationernas innehåll. Flera år med en kvinna? Fråga om kvinna bredvid? Nja... Antingen trollar du eller så slänger du karlsloken i väggen och talar om i klartext vad du tycker om hans beteende.

• Anonym (Oz)

Tiden läker inte era sår!!!!

Det är en klassisk fälla. Man tänker ?om vi bara gör detta, köper detta, fixar detta, skaffar ett barn till, en hund, en bil, ett hus osv..? så kommer det bli bättre.

Men så är det inte. Det gör allt bara svårare att komma ifrån. Nu är det så dags. Du vill inte skiljas för ni har investerat så mycket i er relation.

Problem stannar kvar så länge ingen vill lösa dom. Din man ser kanske inte detta som något problem och vill därför inte heller sluta. Om du vill vinna tillbaka honom så läs denna texten och länken.

hitta-tillbaka.nu/

Det ser du alla kardinalfel som alla tror fungerar. Tex att man ska ställa ultimatum, få löften, vinna barnen på sin sida, gråta, osv. Funkar inte i längden. Väldigt intressant faktiskt. Det är därför inget ändas. Parterapi kan absolut hjälpa er.

Kom ihåg! Kärlek gör inte ont. Kärlek gör en inte ledsen eller sårad. Kärlek får dig att må bra.

• Anonym (A)
    Anonym (Oz) skrev 2019-07-31 10:40:52 följande:

Det är en klassisk fälla. Man tänker om vi bara gör detta, köper detta, fixar detta, skaffar ett barn till, en hund, en bil, ett hus osv.. så kommer det bli bättre.
    Men så är det inte. Det gör allt bara svårare att komma ifrån. Nu är det så dags. Du vill inte skiljas för ni har investerat så mycket i er relation.
    Problem stannar kvar så länge ingen vill lösa dom. Din man ser kanske inte detta som något problem och vill därför inte heller sluta. Om du vill vinna tillbaka honom så läs denna texten och länken.
    hitta-tillbaka.nu/
    Det ser du alla kardinalfel som alla tror fungerar. Tex att man ska ställa ultimatum, få löften, vinna barnen på sin sida, gråta, osv. Funkar inte i längden. Väldigt intressant faktiskt. Det är därför inget ändas. Parterapi kan absolut hjälpa er.

Kom ihåg! Kärlek gör inte ont. Kärlek gör en inte ledsen eller sårad. Kärlek får dig att må bra.
    +1
  • Anonym (Ja)

Det är en klassisk fälla. Man tänker ?om vi bara gör detta, köper detta, fixar detta, skaffar ett barn till, en hund, en bil, ett hus osv..? så kommer det bli bättre.

hitta-tillbaka.nu/

Så är det absolut!
  • Anonym (denkvinnligaidioten)

Kan helt ärligt säga att - JA! Vi har faktiskt sex såpass mycket!

Anonym (Grabben bredvid) skrev 2019-07-31 09:15:08 följande:

"Vi har inte sex sällan, vi har det iaf som minst 2gg i veckan och normalt sett iaf 4 gånger i veckan eller mer."

Efter 10 års äktenskap? Jo du, dra den där med rödluvan va. Sicken trolltråd.

• Anonym (Exfru)

"Vi har inte sex sällan, vi har det iaf som minst 2gg i veckan och normalt sett iaf 4 gånger i veckan eller mer."

Är väl inget konstigt med det? Det hade även jag och mitt ex efter 15 år ihop.
  • Anonym (Malvi)

Jag och min man har varit gifta i tretton år, vi har sex 2-6 ggr i veckan.

Men för att svara på din fråga ta - fundera på vad du kan tillåta. Kanske kan du låta honom sexchatta? Kanske tom träffa någon vid sidan om? Det kanske bara en fantasi som han inte vill göra verklighet av?

Annars behöver du sätta hårt mot hårt. Ultimatum tex bara för att visa vad som är acceptabelt och inte. Gå in på detalj för vad du accepterar och inte. Vad kommer hända med er om han fortsätter ändå?

Och parterapi är en jättebra idé!

• Anonym (A)

Det är en klassisk fälla. Man tänker om vi bara gör detta, köper detta, fixar detta, skaffar ett barn till, en hund, en bil, ett hus osv.. så kommer det bli bättre.
    hitta-tillbaka.nu/

Håller med
  • Anonym (Ja)

Jag hade en manlig arbetskamrat en gång som var ensam herre på täppan. Vi var alltså en grupp tjejer och så han. Han älskade det och var jättebra kompis med oss alla. Han hade sambo och barn men kunde sitta och prata med någon av oss i flera timmar per kväll. Vi visste alla vem sambon var och hade jobbat med henne allihop. Ingen av oss (jo där var en faktiskt) hade kärlekskänslor för honom. Han var inte den typen. Han hamnade direkt i kompisfacket trots att han egentligen såg bra ut och var snäll. Men det var för att han var så udda som man. Lätt att prata med och diskutera. Man behövde aldrig känna sig dum eller att man sa fel saker. Han lyssnade och gav goda råd. Lite som en bästis.

En tanke bara men det skulle ju kunna vara ?din? man?!

• Anonym (enriktigkarl)

Vad är det för konstigt med det? Vi har sex 3-4 gånger i veckan efter 35 år tillsammans.
  • Anonym (enriktigkarl)

Vad är det för konstigt med det? Vi har sex 3-4 gånger i veckan efter 35 år tillsammans.
Svar på tråden Min man - idioten