• Cis

Väntar på nipt. 8 arbetsdagar nu. Fler som väntar?

Denna väntan gör mig galen. Läser att de flesta får vänta 7-8 arbetsdagar. Mitt borde kommit nu tycker jag. Men är ju också mitt i känslig semesterperioden. Men man kan ju inte hjälpa att tänka att det betyder att det är dåligt resultat och det läggs ju inte ut på sidan och på min mvc jobbar läkaren bara tisdagar.

Fler som väntar? Lämnade mitt test 23/7

• Svar på tråden Väntar på nipt. 8 arbetsdagar nu. Fler som väntar?
  • Ina8401

Tog nästan 3 v innan jag fick mitt var de längsta o jobbigaste veckorna.

• Anonym (Väntar)
    Ina8401 skrev 2019-08-05 19:54:53 följande:

Tog nästan 3 v innan jag fick mitt var de längsta o jobbigaste veckorna.

Var det också nu på sommaren?
  • Ina8401
    Anonym (Väntar) skrev 2019-08-05 20:05:54 följande:

Var det också nu på sommaren?

Ja så antar att de kan vara lite längre då. Många andra har de gått så fort för
  • grossess

Fått svar nu, lämnade provet lunchtid 25/7 och fick svar idag 6/8. Så totalt 12 dagar. Fosterprovet var normalt och vi ska få en tjej =)

• Anonym (Väntar)

Vår pojke visade också normalt fosterprov ????

• Cis

Ååå jag har också fått svar! Härligt att höra att ert också var bra. Härligt att ha haft sällskap längs dessa dagar med er <3

Svårt att inte klicka på könsknappen när man är så nyfiken. Haha. Men vi vill inte veta. :)

• Anonym (Väntar)

Åååå vd härligt :) såg precis att mina tidigare emojis blivit massa frågetecken, haha. Ja denna väntan har varit hemsk. Nu har jag RUL om två veckor vilket ska bli så kul. Kan äntligen andas igen och glädjas att vår dotter ska få en lillebror. Stort lycka till önskar jag er alla och så tacksam för ert stöd!

• Anonym (AnonymSignatur)

Efter 23 dagars väntan kom svaret att det var inkonklusivt. Imorgon ska jag ta ett nytt prov. Har haft tre helvetesveckor, ser nu framemot 3 till. Bm sa att dem ska försöka snabba på det, men det finns inga garantier.

I v. 17. Fick 1/251 på 13 och 18 pga blodprovet. 1/14000 någonting på 21. Alla säger att jag ska vara lugn, men det känns som livet har stannat upp. Någon som har några uppmuntrande ord?

• grossess

Tack till er som väntat tillsammans, och lycka till till er som går och väntar! <3

• Cis
    Anonym (AnonymSignatur) skrev 2019-08-06 16:09:03 följande:

Efter 23 dagars väntan kom svaret att det var inkonklusivt. Imorgon ska jag ta ett nytt prov. Har haft tre helvetesveckor, ser nu framemot 3 till. Bm sa att dem ska försöka snabba på det, men det finns inga garantier.

I v. 17. Fick 1/251 på 13 och 18 pga blodprovet. 1/14000 någonting på 21. Alla säger att jag ska vara lugn, men det känns som livet har stannat upp. Någon som har några uppmuntrande ord?

Vad hemskt efter den väntan!! Men hur var nackspalten? Men så låg sannolikhet måste den varit bra och det var blodproverna som drog ner? Tyckte bm det såg ut som ett friskt foster?
  • Anonym (AnonymSignatur)
    Cis skrev 2019-08-07 09:19:08 följande:

Vad hemskt efter den väntan!! Men hur var nackspalten? Men så låg sannolikhet måste den varit bra och det var blodproverna som drog ner? Tyckte bm det såg ut som ett friskt foster?

Nackspalten var 1,8 mm. Enligt bm såg allt ut precis som det skulle, och enbart ul gav 1/10000. Sedan fick jag 1/22 pga blodprovet, som drog ner hela resultatet. Nu har jag varit och tagit om provet, dem markerade det med "önskad påskyndat prov pga väldig oro". Så nu får vi vänta igen, förhoppningsvis mkt kortare tid.

För övrigt så är detta i Lund, det verkar vara väldigt annorlunda väntetid på andra håll i landet.
Svar på tråden Väntar på nipt. 8 arbetsdagar nu. Fler som väntar?