• Nattafnatta

Tidigare missfall - lika denna gång?

Hej allihopa!

Vi har två levande barn, innan första barnet fick jag två missfall och innan andra barnen fick jag också två missfall, dvs två innan varje levande barn och totalt fyra stycken.

Nu är jag gravid igen, med förhoppningsvis tredje barnet och kan inte låta bli att tänka att jag måste genomleva ytterligare två missfall eftersom trenden sett ut så. Varför skulle missfallen upphöra och vi få två levande barn på raken? :(

Vad har ni för erfarenheter ni med upprepade missfall och flera barn? Har ni lyckats få levande barn direkt efter varandra eller har ni fått missfall mellan varje barn?

Ni förstår kanske vad jag menar och min oro..

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tidigare missfall - lika denna gång?
  • Ebo88

Grattis till graviditeten !

Nu vet jag inte vilka veckor du fick missfall.

Vi har tyvärr inga levande barn, första barnet kom i v.25 och klarade sig inte.

Andra barnet somnade in i magen i v.25 pga infektion. Under den graviditeten så fick jag cerlage och antibiotika vid behov, men gick inte vägen ändå.

Tredje fick jag MA i v.9. Då hade jag fått Trombyl men det hjälpte inte heller.

Denna graviditet (v.17) så har jag fått cerklage igen. Jag äter antibiotika från v.13-förlossning. Jag tar Lutinus (progestron, sägs även stärka tappen) Jag tar även trombyl igen. Fragmin får jag alltid pga risk för blodproppar.

Tidiga missfall tror jag inte man kan göra så mycket åt, om det inte beror på att man behöver någon medicin för att hjälpa graviditeten på traven, men jag kan ha fel. Rätta mig gärna då.

Hoppas det går vägen för er, det behöver ju inte bli mf bara för att det skett innan.

Svar på tråden Tidigare missfall - lika denna gång?