• Tintin i Amerika

vad är det med oss här

Jag är etnisk svensk. Som om det har någon betydelse egentligen.
    Har ett fint jobb med bra inkomst.

Men jag tål inte Sverige längre!
    Vi är väldigt speciella folk med undantag för såna som mig så klart. I relationer är vi labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!  I yrkeslivet är vi gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm, 

Som vänner är vi ganska osociala, snåla, stela, fyrkantiga egocentriska. 
    Blir så trött på oss.
    Vi är kalla, känslolösa, stela, frusna och vi fattar inte ens detta själva!

I förhållanden är vi alltid så fina och rara men vi vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Vi kan helt plötslig vilja lämna varandra!
    Varför separerar så många svenskar från varandra? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför?

Tänk på det??? Kom inte och säg att vi är fria och lever vårt liv till fullo och eftersträvar lycka och att vi inte vill låsa oss i ett liv där vi är missnöjda med och vi till skillnad från andra vågar skilja oss och vågar sätta vår lycka framför att må dåligt i vår relation. Bull jävla shit !

Vi är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler psykiska sjukdomar och vi har singlar än i resten av världen !
    Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan sorgligt nog.
    Så vad är det vi håller på med ?

Vi  är alltid så missnöjda, olyckliga!

• Svar på tråden vad är det med oss här
  • Tintin i Amerika
    Smecker skrev 2019-08-17 20:02:53 följande:
    Ensamhushåll betyder inte per automatik att folk är ensamma. Man kan ha ett oerhört rikt socialt liv med kärlek, intimitet och sex trots att man bor själv, likväl som man kan känna sig ensammast i världen trots att man bor och lever med någon.

Är skilsmässostatistiken viktad för de länder där det är religiöst och socialt svårt eller rentav omöjligt att skilja sig?
    Detta är bara sk självbedrägeri och självförsvar 
    Verkligheten talar sitt tydliga språk 
  • Smecker
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 20:05:33 följande:

Detta är bara sk självbedrägeri och självförsvar 

Verkligheten talar sitt tydliga språk 

Verkligheten är denna:

www.svd.se/scb-tre-eu-lander-lyckligare-an-sverige

Svenskar är generellt lyckliga och mår bra.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Tintin i Amerika
    Catnap skrev 2019-08-17 20:08:23 följande:
    Fast återigen som handlar det där om skilsmässor. Läs vad jag skrev och vad du själv påstod. Så får du antigen redovisa din källa eller medge att det är en gissning från sin sida.
    Jag gissar proffsigt :)
    sedan har du alla länkar men vrid inte på sanningen är du snäll 
  • Smecker
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 21:04:02 följande:
    SCB gynnar Sverige så klart!
    Sedan gäller detta Europa och inte heal världen :)
    Det var Eurostat som tog fram statistiken. Eller menar du att EU gynnar Sverige?

Nej du har rätt, det gäller inte "heal" världen. Om du är missnöjd står det dig fritt att flytta till något land där kvinnor av praktiska och sociala skäl inte kan försörja sig själva, och där skilsmässor är religiöst och socialt förbjudet. Där är de nog lyckligast av alla.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Litalillan
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 19:16:05 följande:

Jag är etnisk svensk. Som om det har någon betydelse egentligen.

Har ett fint jobb med bra inkomst.

Men jag tål inte Sverige längre!

Vi är väldigt speciella folk med undantag för såna som mig så klart. I relationer är vi labida, passivt aggressiva, fega, ynkliga och så jävla missnöjda hela tiden!  I yrkeslivet är vi gnälliga, avundsjuka, missunnar andra förmåner mm, 

Som vänner är vi ganska osociala, snåla, stela, fyrkantiga egocentriska. 

Blir så trött på oss.

Vi är kalla, känslolösa, stela, frusna och vi fattar inte ens detta själva!

I förhållanden är vi alltid så fina och rara men vi vänder kappan efter vinden, opålitliga, illojala, gräsliga! Vi kan helt plötslig vilja lämna varandra!

Varför separerar så många svenskar från varandra? Varför gör man det mer här än NÅGON ANNANSTANS i världen?? Varför?

Tänk på det??? Kom inte och säg att vi är fria och lever vårt liv till fullo och eftersträvar lycka och att vi inte vill låsa oss i ett liv där vi är missnöjda med och vi till skillnad från andra vågar skilja oss och vågar sätta vår lycka framför att må dåligt i vår relation. Bull jävla shit !

Vi är ju samtidigt ett väldigt ensamt folk! Studier visar att i Sverige finns fler psykiska sjukdomar och vi har singlar än i resten av världen !

Och självmordsstatistiken toppar fortfarande världslistan sorgligt nog.

Så vad är det vi håller på med ?

Vi  är alltid så missnöjda, olyckliga!

Så jävla sant, så jävla bra, precis såhär är det i sverige, kunde inte sagt det bättre själv. Idag kämpar man knappt i ett förhållande, barn har 350olika bonusföräldrar och halvsyskon och alla jävlar påstår att dom är några jävla "stjärnfamiljer" ovh att deras barn är så lyckligt lottade som har 4 olika mammor och 13 halvsyskon...... INGET BARN I VÄRLDEN MÅR BRA AV EN SKILLSMÄSSA! om den inte innehåller Våld alt något annat psykisk misshandel. Inget barn vill ha 3 olika pappor eller 2 olika hem m.m

och vi gnäller, är missunsamma, snåla dom flesta av oss. bortskämda och totalt blåsta av allt annat politiskt som sker i sverige.

Allt mörkas och ingen vill ta reda på sanningen.

Vi belånar oss högt över skyarna, med pengar som inte ens finns och tror att vi ska bli lyckliga av sociala medier och fina ljuslyktor m.m

Kräks på samhället hur det ser ut idag. Och som denna kloka människa skrev ang självmordsstatistiken så tar små tjejer livet av sig på löpande band idag pga trycker från sociala medier.

och Alla ni MAMMOR OCH PAPPOR som skiter i era barns integritet och vräker ut dom på sociala medier, snart hörde jag att det skulle bli olagligt, det måste vara det enda vettiga jag hört på många år.

ha en fin dag
  • Akira Öken
    Smecker skrev 2019-08-17 21:19:45 följande:

Det var Eurostat som tog fram statistiken. Eller menar du att EU gynnar Sverige?

Nej du har rätt, det gäller inte "heal" världen. Om du är missnöjd står det dig fritt att flytta till något land där kvinnor av praktiska och sociala skäl inte kan försörja sig själva, och där skilsmässor är religiöst och socialt förbjudet. Där är de nog lyckligast av alla.

Nänä, det går inte. Av "politiska skäl". Bättre att sitta här och gnälla.
  • Catnap
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 21:05:22 följande:

Jag gissar proffsigt :)

sedan har du alla länkar men vrid inte på sanningen är du snäll 

Men alltså har du läst och förstått vad det står i dina länkar? För de ger ju inget stöd för ditt påstående att svenskar gör slut oftare än andra.
  • foodforclouds
    Litalillan skrev 2019-08-17 21:21:11 följande:
    Så jävla sant, så jävla bra, precis såhär är det i sverige, kunde inte sagt det bättre själv. Idag kämpar man knappt i ett förhållande, barn har 350olika bonusföräldrar och halvsyskon och alla jävlar påstår att dom är några jävla "stjärnfamiljer" ovh att deras barn är så lyckligt lottade som har 4 olika mammor och 13 halvsyskon...... INGET BARN I VÄRLDEN MÅR BRA AV EN SKILLSMÄSSA! om den inte innehåller Våld alt något annat psykisk misshandel. Inget barn vill ha 3 olika pappor eller 2 olika hem m.m

och vi gnäller, är missunsamma, snåla dom flesta av oss. bortskämda och totalt blåsta av allt annat politiskt som sker i sverige.

Vi belånar oss högt över skyarna, med pengar som inte ens finns och tror att vi ska bli lyckliga av sociala medier och fina ljuslyktor m.m

Kräks på samhället hur det ser ut idag. Och som denna kloka människa skrev ang självmordsstatistiken så tar små tjejer livet av sig på löpande band idag pga trycker från sociala medier.

och Alla ni MAMMOR OCH PAPPOR som skiter i era barns integritet och vräker ut dom på sociala medier, snart hörde jag att det skulle bli olagligt, det måste vara det enda vettiga jag hört på många år.

ha en fin dag
    Snälla visa den statistik som visar att flickor/unga kvinnor tar livet av sig "på löpande band" p.g.a. sociala medier.
  • Amla07

Kan faktiskt delvis instämma i verklighetsbeskrivningen. Jag tror mycket beror på att dagens svenskar generellt haft det lite för bra de senaste två generationerna. Man har sina basala behov tillgodosedda och har för mycket tid att känna efter, tänka och grubbla över vem man är och vad man vill samt jämföra sig med andra. Kan jämföra med min makes familj som kommer från ett krigsdrabbat land, där uppskattar man det lilla man har och grannar hjälper varandra i vardagen, både med mat och annat. Man besöker varandra dagligen för att småprata lite och kolla så att man lever, äter kvällsmat tillsammans osv. Svenskar är mer isolerade och ensamma. Tyvärr. Tror många skulle må bättre av att våga be om hjälp och vara till besvär.

• Tintin i Amerika
    Akira Öken skrev 2019-08-17 21:22:27 följande:
    Nänä, det går inte. Av "politiska skäl". Bättre att sitta här och gnälla.
    ja alla gnäller väl ibland? :)
    Jag har sökt på dina gnällinlägg med  :)
  • Tintin i Amerika
    Smecker skrev 2019-08-17 21:19:45 följande:

självklart
    Tack för tipset men andra har varit före dig,,,som vanligt :)
  • Tintin i Amerika
    Litalillan skrev 2019-08-17 21:21:11 följande:

ha en fin dag
    Så bra inlägg! Ja listan kan göras långt!
    3-4 ringar lämnas på andras kalas uan sina förälder som är deras trygghet!
    Har sett många barn som blommar ut när färäldern skall hämta de. 
    1 åringar lämnas på dagis!
    Alltså jag kräks snart på detta system
    Amla07 skrev 2019-08-17 22:10:08 följande:

Kan faktiskt delvis instämma i verklighetsbeskrivningen. Jag tror mycket beror på att dagens svenskar generellt haft det lite för bra de senaste två generationerna. Man har sina basala behov tillgodosedda och har för mycket tid att känna efter, tänka och grubbla över vem man är och vad man vill samt jämföra sig med andra. Kan jämföra med min makes familj som kommer från ett krigsdrabbat land, där uppskattar man det lilla man har och grannar hjälper varandra i vardagen, både med mat och annat. Man besöker varandra dagligen för att småprata lite och kolla så att man lever, äter kvällsmat tillsammans osv. Svenskar är mer isolerade och ensamma. Tyvärr. Tror många skulle må bättre av att våga be om hjälp och vara till besvär.

exak!
  • Akira Öken
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 22:15:36 följande:

ja alla gnäller väl ibland? :)

Jag har sökt på dina gnällinlägg med  :)

Du verkar ju dock inte nöja dig med ibland eller lite. I denna tråd gnäller du ju på hela Sveriges befolkning.
  • Tintin i Amerika
    Akira Öken skrev 2019-08-17 22:26:22 följande:
    Du verkar ju dock inte nöja dig med ibland eller lite. I denna tråd gnäller du ju på hela Sveriges befolkning.
    ja och det är ibland
  • Ful Anka

Det blir bättre efter döden. Då kommer vi alla till himmelriket där alla lever i fred med varandra. Underbart.

This is my life and I don't care
  • Xenia

"Studier visar att i Sverige finns fler psykiska sjukdomar och vi har singlar än i resten av världen !"

Jag tvivlar inte på att vi har fler singlar i Sverige än annorstädes, men det behöver inte nödvändigtvis vara något negativt. Däremot skulle jag vilja se något bevis för att vi har fler psykiska sjukdomar än alla andra länder.

Ju bättre folk får det, desto mer kräver de. Inget unikt för svenskarna. Alla vill ha mer mer mer av det materiella. Därför jobbar folk så mycket. Ingen vill leva enkelt och lyckligt, alla vill ha det som grannen och helst bättre.

Ytligheten märks även här på FL. Man hånar folk för hur de klär sig och ser ut. Det är bara ytan som räknas. Att vara elak är däremot helt ok. Men inte heller något unikt för svenskarna. 

Svar på tråden vad är det med oss här