• Tr0ust

Nidblödning?!

Jag är på ÄL+12 (13) & på Bim - 5 idag.

På eftermiddagen började jag blöda. Väldigt ljust rött när jag torkar mig. Liknar mens fast ändå inte? (Jag har varit gravid 2 gånger innan och har inte haft en nidblödning innan) Tänkte att mensen borde inte vara här än. Har haft molvärk till och från sedan ÄL idag fick jag lite kraftigare värk.

Det kan ju också bara vara mensen som dök upp lite tidigare.

Jag var inne och läste lite om nidblödning och det stod att det kan komma 7-14 dagar efter ÄL.

Vad tror ni? Ni som har varit med om detta innan? Hur var det för er? Hur länge blödde ni? Hur mycket?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Nidblödning?!
  • Tr0ust
    Ssandra skrev 2019-08-23 10:39:46 följande:

Tycker att jag ser ett svagt streck :)

Det försvann sedan efter 5 - minuter. :( så jag antar att det bara var ett spökstreck :)
  • Anonym (Blomman)
    Tr0ust skrev 2019-08-23 11:24:07 följande:

Det försvann sedan efter 5 - minuter. :( så jag antar att det bara var ett spökstreck :)

Kan det inte vara så att det är ett tidigt positivt och att det försvann för att det torkade? Om strecket fanns inom testtiden?

För jag ser också ett streck. Det är rätt tydligt jämfört med de spökstrecken som folk lägger upp. Plus att det är rosa och rätt tjocklek som ett äkta plus.
  • Anonym (Blomman)
    Tr0ust skrev 2019-08-22 23:39:53 följande:

Jo men oftast 7-14 Men det spelar ju ingen roll ;)

Okej jag har blodigt sedan kl 14 Kanske men inte alls mycket.. och det är typ rosa nu när jag torkar mig, fast det är ingen flytning liksom. Detta är.så.skumt. kan jag inte plussa imorgon om jag skulle ta ett test?

Hoppas att det är en nidblödning. Hur är det nu blöder du fortfarande eller?
  • Tr0ust
    Anonym (Blomman) skrev 2019-08-23 12:00:12 följande:

Kan det inte vara så att det är ett tidigt positivt och att det försvann för att det torkade? Om strecket fanns inom testtiden?

För jag ser också ett streck. Det är rätt tydligt jämfört med de spökstrecken som folk lägger upp. Plus att det är rosa och rätt tjocklek som ett äkta plus.

Ja jag vet inte.. man tycker ju att det borde ha stannat kvar om det var positivt?

Jag blöder nu ganska rött med ändå "färskt" blod. Inte jätte mycket som min vanliga mens brukar. Detta känns annorlunda. Jag vet inte. Vågar inte hoppas på för mycket.

Jag får testa imorgon och på" BIM" dagen som "egentligen" är på tisdag.

Tack och super kram!
  • Tr0ust
    Anonym (Blomman) skrev 2019-08-23 12:01:58 följande:

Hoppas att det är en nidblödning. Hur är det nu blöder du fortfarande eller?

Får jag lägga upp en bild på hur pappret ser ut när jag precis har torkat mig?
  • Tr0ust

VARNING FÖR ÄCKEL BILD

Men såhär kan det se ut när jag har torkat mig...

• Tr0ust
    Ssandra skrev 2019-08-23 09:46:37 följande:

Jag är i precis samma sits som dig, har idag BIM om 4 dagar, hade en rosa/röd/brun blödning igår morse som sedan avtog efter halva dagen ungefär, fick lite nu imorse också, så det kanske inte är klart än.. men vid mens brukar jag alltid få jättemycket blod och extrem mensvärk första dagen, men igår hade jag bara en aning värk, bara lite smått som knappt kändes.. så tycker de känns lite konstigt :) tog test igår men de va negativt då, men de va väl antagligen för tidigt då!!

Så vi får väl se :) jag slutade med mina p-piller den 26e juni och fick min mens tillbaka exakt 1 månad efter så den kom igång direkt :)

Jag blöder också rikligt vid mens men detta är inte alls samma känns det som iallafall. Vi får väl se som sagt.
  • Tr0ust
    Planerar2020 skrev 2019-08-23 16:42:11 följande:

Hur känns eran livmodertapp och hur är den placerad?

Ingen aning hur känner man det?
  • Jajo19

Hej! Det är ett tag sedan tråden var igång men testar ändå, jag har exakt samma på bilden där uppe, 8 dagar efter ägglossning och Jag fick ljusrosa på pappret när jag torka mig och igår Så kom de ljusrosa på pappret men sedan på kvällen gå över till lite mer rött.. men nu under natten till idag så hade jag ett trosskydd men de kom ingenting alltså noll?? Men att nu till när jag kissade så kom de så rosa/rött på pappret? Är helt lost? Nidblödning? Eller är det en för tidig mens? Ska ha mens om 6 dagar o jag har aldrig haft tidig mens innan, snälla säg att någon har svar på min fundering hehe..

• Jajo19
    Ssandra skrev 2019-08-23 13:20:58 följande:

Ser ut så när jag torkar mig också!!

Nu var det ju ett tag sedan hehe men var du gravid?? Har exakt samma som på bilden o 7 dagar kvar till mens!
  • Ssandra
    Jajo19 skrev 2020-09-17 12:10:31 följande:

Nu var det ju ett tag sedan hehe men var du gravid?? Har exakt samma som på bilden o 7 dagar kvar till mens!

Nej tyvärr inte :/
Svar på tråden Nidblödning?!