• Fri 23 Aug 2019 12:48
    2001 visningar
    3 svar
    3
    2001

    Inneboende hos min förälder, fler som är?

    Finns det någon mer som är inneboende hos sin förälder trots du är vuxen? Hur mycket betalar du?

    Vad säger soc om hur mycket pengar man kan få av dom?

    Jag mår jätte dåligt av att bo inneboende hos min förälder. Och vill bara ha eget, men jag har betalningsanmärkningar så då vill ingen ha mig som hyresgäst. Och nu måste jag söka social bidrag för mina dagar att få peng från arbetsförmedlingen har tagit slut

  • Svar på tråden Inneboende hos min förälder, fler som är?
  • Ful Anka
    Fri 23 Aug 2019 12:49
    #1

    Hur länge har du levt på allmoser från andra egentligen?


    This is my life and I don't care
  • Fri 23 Aug 2019 12:57
    #2

    Vår vuxna son bor hemma av ungefär samma anledning, han betalar typ mat, rummet stod ju ändå där tomt och måste värmas vintertid ändå.

  • Fri 23 Aug 2019 14:37
    #3
    lantismamma skrev 2019-08-23 12:48:24 följande:

    Finns det någon mer som är inneboende hos sin förälder trots du är vuxen? Hur mycket betalar du?

    Vad säger soc om hur mycket pengar man kan få av dom?

    Jag mår jätte dåligt av att bo inneboende hos min förälder. Och vill bara ha eget, men jag har betalningsanmärkningar så då vill ingen ha mig som hyresgäst. Och nu måste jag söka social bidrag för mina dagar att få peng från arbetsförmedlingen har tagit slut


    Du inser själv att "värdet" av ett rum är väldigt olika beroende på var i landet och vilken boendeform föräldrarna har?

    Kan tänka mig att bo inneboende hos föräldrar som bor innanför tullarna i Stockholm är 5-10 ggr dyrare än att hyra in sig i den obelånade gården skogen i Medelpad.
Svar på tråden Inneboende hos min förälder, fler som är?