Anonym (felix) skrev 2019-08-27 14:55:27 följande:
Tycker inte att TS pojkvän har gjort sig skyldig till brott mot regel 2 och 3. Han har bara använt den mest grundläggande regeln av alla, nämligen att det är ok att lämna ett förhållande på vilket som helst tidspunkt och av vilken som helst anledning.
Om TS i enlighet med punkt 2 och 3 önskar total frihet om när, var och med vem hon umgås med i sina framtida relationer måste hon hitta en partner som accepterar dessa spelregler. Det kan kanske bli svårt, specielt om hon inte vill ge sin partner samma frihet.
Om TS desutom konsekvent önskar att leva sina framtida relationer i enlighet med regel 1, så blir det nog rätt så tråkiga förhållanden.
Oj. Vilken otroligt tråkig syn på förhållanden du har. Givetvis har man när som helst rätt att lämna ett förhållande, men att göra det för att ens partner träffar sina vänner på en pub, ja då är det ju inte direkt ett förhållande värt att ha.
Jag kan bara se till mig själv, men jag har ett förhållande där vi inte skriker åt varandra, där man är fri att umgås med sina vänner, och vi får helt själva bestämma om vi ska vara hemma eller gå på puben.
Herregud, man blir väl inte omyndig bara för att man är i ett förhållande?