• Anonym (H)

Dumpad för att jag gick på puben

Min pojkvän skrek till mig i lördags och sa sårande saker. Jag gick sen på puben med några vänner. Och hörde inte av mig under hela kvällen för att jag var så upprörd. Nu har jag blivit dumpad, för att jag gick på puben med manliga vänner. För mig är det helt sjukt. Kan man tycka annorlunda utan att vara en kontrollerande svartsjuk pojkvän?

• Svar på tråden Dumpad för att jag gick på puben
  • Anonym (NoWay)
    Anonym (inte lynchmobben) skrev 2019-08-26 21:03:49 följande:
    PS. Hela tråden vände när alla fick reda på att du var psykolog, då ville alla trycka ner dig. Fördomsfullt. De kanske har komplex? Lyssna inte på dem. Lyssna på dem som svarar på din fråga.
    Hon är inte psykolog. En riktig psykolog hade inte betett sig så, eller skrivit ovanstående inlägg på FL. Hon är kanske "hobby-pstkolog", eller tror sig vara.

Hon blev inte dumpad för att hon gick på puben, hon blev dumpad i samband med att hon var nedlåtande och respektlös då de bråkade. Vad som hänt innan vet vi inget om, men antagligen var detta inte första drabbningen.

• Anonym (Love)

Bra att du blev av med honom.

1. Det är inte okej att skrika åt folk, än mindre sin partner. 
    2. Det är inte okej att försöka kontrollera vart ens partner går.
    3. Det är inte okej att försöka kontrollera sin partners umgänge. 

• Anonym (NoWay)
    Anonym (Love) skrev 2019-08-27 12:13:03 följande:

Ähh, tro inte att pojkvännen är den enda skyldiga här. Det krävs två för att bråka är en gammal sanning.
  • Anonym (Love)
    Anonym (NoWay) skrev 2019-08-27 12:21:01 följande:
    Ähh, tro inte att pojkvännen är den enda skyldiga här. Det krävs två för att bråka är en gammal sanning.
    Absolut, så kan det absolut vara. Men nu är det inte pojkvännen jag skriver till.
  • Anonym (A)

+1
  • Anonym (felix)

Tycker inte att TS pojkvän har gjort sig skyldig till brott mot regel 2 och 3. Han har bara använt den mest grundläggande regeln av alla, nämligen att det är ok att lämna ett förhållande på vilket som helst tidspunkt och av vilken som helst anledning. 

Om TS i enlighet med punkt 2 och 3 önskar total frihet om när, var och med vem hon umgås med i sina framtida relationer måste hon hitta en partner som accepterar dessa spelregler. Det kan kanske bli svårt, specielt om hon inte vill ge sin partner samma frihet.

Om TS desutom konsekvent önskar att leva sina framtida relationer i enlighet med regel 1, så blir det nog rätt så tråkiga förhållanden.
  • Anonym (Love)
    Anonym (felix) skrev 2019-08-27 14:55:27 följande:
    Tycker inte att TS pojkvän har gjort sig skyldig till brott mot regel 2 och 3. Han har bara använt den mest grundläggande regeln av alla, nämligen att det är ok att lämna ett förhållande på vilket som helst tidspunkt och av vilken som helst anledning. 

Om TS i enlighet med punkt 2 och 3 önskar total frihet om när, var och med vem hon umgås med i sina framtida relationer måste hon hitta en partner som accepterar dessa spelregler. Det kan kanske bli svårt, specielt om hon inte vill ge sin partner samma frihet.

Om TS desutom konsekvent önskar att leva sina framtida relationer i enlighet med regel 1, så blir det nog rätt så tråkiga förhållanden.

Oj. Vilken otroligt tråkig syn på förhållanden du har. Givetvis har man när som helst rätt att lämna ett förhållande, men att göra det för att ens partner träffar sina vänner på en pub, ja då är det ju inte direkt ett förhållande värt att ha. 

Jag kan bara se till mig själv, men jag har ett förhållande där vi inte skriker åt varandra, där man är fri att umgås med sina vänner, och vi får helt själva bestämma om vi ska vara hemma eller gå på puben.

Herregud, man blir väl inte omyndig bara för att man är i ett förhållande? 

• Anonym (NoWay)
    Anonym (Love) skrev 2019-09-06 07:30:33 följande:

Oj. Vilken otroligt tråkig syn på förhållanden du har. Givetvis har man när som helst rätt att lämna ett förhållande, men att göra det för att ens partner träffar sina vänner på en pub, ja då är det ju inte direkt ett förhållande värt att ha. 

Jag kan bara se till mig själv, men jag har ett förhållande där vi inte skriker åt varandra, där man är fri att umgås med sina vänner, och vi får helt själva bestämma om vi ska vara hemma eller gå på puben.

Att trakassera pojkvännen med amatörpsykologi, och när han bli upprörd dra till puben med några killar och dessutom vägra att svara i telefon hela kvällen. Är det vuxet beteende?
  • Anonym (Love)
    Anonym (NoWay) skrev 2019-09-06 09:27:12 följande:
    Att trakassera pojkvännen med amatörpsykologi, och när han bli upprörd dra till puben med några killar och dessutom vägra att svara i telefon hela kvällen. Är det vuxet beteende?
    Nej. Ingen av dom verkar ju agera vuxet, så alla bör kanske vara glada över att förhållandet är över. 
  • Anonym (projicera mera)
    Anonym (inte lynchmobben) skrev 2019-08-26 21:03:49 följande:
    ett litet ego möter ego gräl som eskalerade och ledde till nåt så drastiskt som att han gjorde slut. det måste ju betyda att det funnits en längre söndring innan.

vilka har era problem varit innan denna händelse? Där nånstans har du nog svaret.

Lycka till

PS. Hela tråden vände när alla fick reda på att du var psykolog, då ville alla trycka ner dig. Fördomsfullt. De kanske har komplex? Lyssna inte på dem. Lyssna på dem som svarar på din fråga.
    Verkar snarare vara du som har komplex som tycker att just dina inlägg är så mycket bättre än andras Drömmer
    Anonym (felix) skrev 2019-08-27 14:55:27 följande:

Yes!
    Anonym (Love) skrev 2019-08-27 12:30:43 följande:
    Absolut, så kan det absolut vara. Men nu är det inte pojkvännen jag skriver till.
    Nä, du lägger bara hela skulden på pojkvännen Drömmer
    Anonym (Love) skrev 2019-09-06 07:30:33 följande:

Oj, vilken naiv syn du har på förhållanden. INGEN är fri att göra precis som man behagar i ett förhållande. Det handlar inte om kontroll, det handlar ömsesidig respekt, frihet under ansvar, etc... 
  • Anonym (Sanningen)

Det låter jätte fint och vi kan låtsas att sanningen är så enkel, eller så tänker vi efter?

Det behöver inte handla om att kontrollera punkt 2 & 3, det kan vara så harmlöst som att vara ärlig om vart man går och vilka man umgås med, beroende på hur ärlig den andra parten i förhållandet är.

Och den andra partens ärlighet är inget som någon av oss här varken vet något om eller kan yttra oss om.

Så innan vi målar upp ena parten som djävulen och den andra som en ängel så kan det vara bra att påminna oss själva om att vi inte vet ett skit om hur situationen egentligen ser ut och att det finns en massa faktorer vi inte har en aning om.. eller?
Svar på tråden Dumpad för att jag gick på puben