• Gullrankans

Kan jag inte få barn????

Jag har varit gravid 4 gånger och alla har slutat i missfall. Jag förstår inte varför. Vad är det för fel på mig?? Är gravid i vecka 5+3 nu och har små blödningar. Alla mina graviditetssymtom har försvunnit. Jag bara väntar på mitt fjärde missfall nu. Mina två första är för flera år sedan och jag får därför ingen utredning då det är ?vanligt med missfall?. Det ska vara tre missfall på tre år. Är så uppgiven och vet knappt vart jag ska ta vägen. Känns som att det är dags att ge upp.

• Svar på tråden Kan jag inte få barn????
  • Anonym (Goodvibes)

Men förresten nu ser jag ju att du bara ?väntar?, inte att det hänt ännu en gång.

Kanske det går vägen denna gång!

Håller tummarna :) många har spottings o blödningar under sin grav speciellt i början.

Men jag förstår din oro.

Styrka!

• Anonym (Lite salt)
    Anonym (Ozzie) skrev 2019-08-29 08:43:46 följande:

Här är några vanliga anledningar: du röker/snusar/super/knarkar/dricker kaffe, du lever eller arbetar i en giftig/förorenad miljö, du tränar för hårt/har en för passiv livsstil, du äter onyttigt/för lite grönt och proteiner, du stressar/oroar dig för mycket, du har sex under de första 8 veckorna (kan vara känsligt för en del foster), du äter sådant man ska undvika under graviditeten ex. stora mängder av vissa örter/frukter/insjöfisk etc.?

Om du inte redan gör det och flera fertila år kvar - testa en nyttig och harmonisk livsstil innan du sätter igång med ivf. Ivf proceduren belastar både kropp och psyke, kostar på och risken att få ett barn med ex. autism, missbildning eller få tvillingar ökar (även om man bara sätter in ett ägg).

Härligt! Gå emot all vetenskap och skuldbelägg en förtvivlad kvinna! Missfallen är säkert ts eget fel eftersom hon druckit kaffe till frukostmackan. Eller inte....
  • Anonym (Ozzie)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-29 20:22:19 följande:

Lyssna inte på det här TS! Jag har träffat många läkare och alla är eniga om att det inte finns något man kan göra för att undvika missfall förutom att medicinera. Annars hade inte sjukvården behövt utföra aborter utan bara säga åt kvinnor att röka, dricka kaffe eller träna lite mer.

Hahahaha är du hög eller?? Du tror på allvar att det inte finns någon ökad RISK för missfall om man röker, super, knarkar, hinkar kaffe, kn-llar järnet, är undernärd etc. under graviditeten? Då tror du helt fel. Googla sunt bondförnuft.
  • Anonym (Ozzie)
    Anonym (Lite salt) skrev 2019-08-29 21:07:49 följande:

Härligt! Gå emot all vetenskap och skuldbelägg en förtvivlad kvinna! Missfallen är säkert ts eget fel eftersom hon druckit kaffe till frukostmackan. Eller inte....

Härligt! Att skuldbelägga någon som försöker hjälpa en stackars förtvivlad kvinna genom att räkna upp några do's and don'ts som är enlig med all seriös vetenskap och förnuft.

Jag har ingen aning vem ts är eller vad hon gör och inte, jag räknar bara upp några välkända och självklara saker som man bör undvika under graviditeten. Du mår nog inte så bra som tolkar andra så mörkt och fientligt. Sök hjälp.
  • Gullrankans

Hej på er!

Tack för alla svar. Jag har varit på läkarbesök och allt ser normalt ut. Läkaren kunde inte säga vad blödningen berodde på. Men mitt Hcg ökar normalt och på ultraljudet såg det ut som en normal graviditet. Mycket kan ju såklart hända men än så länge har det inte blivit ett missfall

• Gullrankans

Vill även tillägga att jag lever sunt och att mina missfall inte har något med min livsstil att göra.

• Pimpinellan
    Gullrankans skrev 2019-08-30 15:14:13 följande:
    Hej på er!
    Tack för alla svar. Jag har varit på läkarbesök och allt ser normalt ut. Läkaren kunde inte säga vad blödningen berodde på. Men mitt Hcg ökar normalt och på ultraljudet såg det ut som en normal graviditet. Mycket kan ju såklart hända men än så länge har det inte blivit ett missfall
    Grattis! Håller tummen för fortsättningen. {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ozzie) skrev 2019-08-30 00:17:17 följande:

Hahahaha är du hög eller?? Du tror på allvar att det inte finns någon ökad RISK för missfall om man röker, super, knarkar, hinkar kaffe, kn-llar järnet, är undernärd etc. under graviditeten? Då tror du helt fel. Googla sunt bondförnuft.

Konstigt att knarkare, kaffedrickare, sexmissbrukare, anorektiker osv ändå får barn då om man utgår från din teori
  • Anonym (Ozzie)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-08-30 18:05:14 följande:

Konstigt att knarkare, kaffedrickare, sexmissbrukare, anorektiker osv ändå får barn då om man utgår från din teori

Ok. Du vet uppenbarligen inte vad ordet RISK betyder. Här är wikipedias förklaring:

"möjligheten för skadliga konsekvenser som uppkommer av, till tidpunkt och utsträckning eller utformning okända, framtida händelser. Motsatsen, de gynnsamma konsekvenserna, kallas ofta chans."

Om du inte vet vad ordet "möjlighet" betyder så får du kolla upp det själv.

Ja, det är tyvärr möjligt för ex. pundare, alkoholister och rökare att få barn ändå. Missfallsrisken är hög och de föds i regel alltid för tidigt (dvs. blir underutvecklade). De mår dåligt från början och många dör tidigt i ex. psd. De flesta som överlever visar sig senare ha neurologiska defekter som exempelvis autism/adhd, ovanliga syndrom etc.

Du måste vara en mycket ung person som inte förstår att det är inidivduellt vad kroppen är känslig för och om man har svårt att få barn så gör man bäst i att ta det säkra före det osäkra.
  • Gullrankans

Ni får gärna sluta diskutera det här i min tråd

Anonym (Ozzie) skrev 2019-08-31 11:00:57 följande:

Ok. Du vet uppenbarligen inte vad ordet RISK betyder. Här är wikipedias förklaring:

"möjligheten för skadliga konsekvenser som uppkommer av, till tidpunkt och utsträckning eller utformning okända, framtida händelser. Motsatsen, de gynnsamma konsekvenserna, kallas ofta chans."

Om du inte vet vad ordet "möjlighet" betyder så får du kolla upp det själv.

Ja, det är tyvärr möjligt för ex. pundare, alkoholister och rökare att få barn ändå. Missfallsrisken är hög och de föds i regel alltid för tidigt (dvs. blir underutvecklade). De mår dåligt från början och många dör tidigt i ex. psd. De flesta som överlever visar sig senare ha neurologiska defekter som exempelvis autism/adhd, ovanliga syndrom etc.

Du måste vara en mycket ung person som inte förstår att det är inidivduellt vad kroppen är känslig för och om man har svårt att få barn så gör man bäst i att ta det säkra före det osäkra.

• Anonym (?)
    Gullrankans skrev 2019-08-30 15:14:13 följande:

Hej på er!

Hur har de gått ?
Svar på tråden Kan jag inte få barn????