• linkan172

Blödning men starkare streck - vad ska jag tro?

Jag fick ett svagt streck på stickan (rfsu:s) i måndags kväll. Det var jättesvagt och jag och min sambo var oense om det ens var något där (jag såg det men han var tveksam), så jag vågade inte hoppas för mycket utan planerade att ta ett nytt efter några dagar.

På natten till onsdag morgon fick jag en krampliknande smärta i magen och min mens kom. Eftersom jag varit rätt säker på att jag känt graviditetssymptom samt testat svagt positivt tänkte jag att det var ett tidigt missfall. Igår testade jag dock mig igen (med rfsu igen) och streckets styrka hade mer än fördubblats (på tre dagar sedan i måndags). Nu syntes det tydligt inom cirka en minut. Har i princip slutat blöda nu (fredag morgon) men känner ingen molvärk längre, är bara tröttare än vanligt. Nu planerar jag att ta ett nytt test på söndag för att se om det blir starkare.

Har någon annan varit i samma sits? Hur slutade det för er? Borde jag ringa en gynmottagning eller ska jag bara vänta och se?

• Svar på tråden Blödning men starkare streck - vad ska jag tro?
  • Ebo88

Vänta och se.

Jag har blött i 3 graviditeter i v.7 men inte så som du beskriver. Det har kommit lite då, ibland någon dag i sträck men inte som mens. Det har sträckt sig fram till v.12 ungefär.

Angående Rufus test.. jag har aldrig använt dom, men det är många som säger att dom är jättedåliga och ger falska resultat.

Vänta tills söndag eller nästa vecka och testa med ett clearblue digital.

• linkan172

Okej, jag väntar och ser. Av vad jag har läst (och som du också säger) verkar det som att de som blöder under lyckade graviditeter blöder mycket mindre än vad jag har gjort så det känns rätt mörkt för min del. Men det är som att man inte vill ge upp trots att oddsen är så dåliga.

Angående testresultatet så litar jag på det. Har använt deras tester förut och har aldrig fått falskt positivt. Strecket var dessutom jättestarkt och jag har haft symptom på graviditet (har varit gravid en gång förut och jag känner igen symptomen)

• Ebo88
    linkan172 skrev 2019-08-30 11:40:41 följande:

Okej, jag väntar och ser. Av vad jag har läst (och som du också säger) verkar det som att de som blöder under lyckade graviditeter blöder mycket mindre än vad jag har gjort så det känns rätt mörkt för min del. Men det är som att man inte vill ge upp trots att oddsen är så dåliga.

Angående testresultatet så litar jag på det. Har använt deras tester förut och har aldrig fått falskt positivt. Strecket var dessutom jättestarkt och jag har haft symptom på graviditet (har varit gravid en gång förut och jag känner igen symptomen)

Man har hört om de gravida kvinnor som blöder jättemycket och sen finns det ju de kvinnor som får mens i flera månader och vet inte om att dom är gravida så jag tycker inte du ska ge upp hoppet :)

Jag har som sagt aldrig använt dom, men jag kan definitivt rekommendera Clearblue digitala. Men du köper ju självklart de test du vill och om du litar på Rufus så kör på!
  • linkan172

Ja, det är sånna historier som får en att hoppas :)

Jag har faktiskt ett cb digital hemma men tänkte vänta en vecka med att ta det. Tänker använda det för att kolla om hormonet har stigit som förväntat, borde stå 3+ nästa onsdag i alla fall om allt är som det ska

Svar på tråden Blödning men starkare streck - vad ska jag tro?