• Fri 30 Aug 2019 11:45
    22591 visningar
    187 svar
    187
    22591

    Syskonförsök IVF 2019

    Hej!

    Vi påbörjade syskonförsök i januari -19 och fick just minus på vårt fjärde försök.
    Skulle gärna bolla lite tankar och erfarenheter med andra i samma situation.

    Detta är vår resa; Vår dotter kom till på vårt allra första försök (ET) och ett embryo frystes ner. Detta fick vi tillbaka i stimulerad cykel i januari, men det fäste inte. Eftersom vår dotter kom till så "lätt" så trodde vi såklart att vi hade goda förutsättningar för detta och blev väldigt nedslagna. Nu går vi privat och har gjort två hormonbehandlingar. På första fick vi tillbaka en blastocyst - mens på rd7 om jag minns rätt. Två till frysen. Efter det ett FET med blastocyst i naturlig cykel - mensen kom på rd2. Vid andra hormonbehandlingen blev jag överstimulerad så det blev totalfrys av fyra blastocyster. Gjorde FET i naturlig cykel för två veckor sen och igår fick jag minus på testdagen. Hade lite småblödningar innan men trodde det berodde på Lutinus. Känner mig SÅ lurad och uppgiven och tiden bara går.

    Har ingen i min närhet som gått igenom IVF så jag vill gärna komma i kontakt med någon därute som håller på just nu. Jag funderar mycket på vad mer som kan göras. Kan embryot prepareras för att fästa lättare (har hört talas om att man ibland skrapar lite på ytan)? Kan man ta nån speciell medicin/vitaminer? Antar ju att de borde göra allt de kan på kliniken, men tycker att de verkar lite "enkelspåriga" där... Till saken hör att min menscykel varit väldigt ojämn sen jag fick barn, men enligt kliniken så är omslag på ägglossningstestet nog för att återföra i naturlig cykel. Vid vårt senaste FET sa de dessutom att sex kunde gynna embryots fästförmåga, medan någon annan klinik tydligen rekommenderar att man avstår från sex efter återförandet (alltså även efter FET). Vad ska man tro? Vad har ni andra för erfarenheter? Vill bara bli gravid igen!! 

  • Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019
  • Wed 30 Dec 2020 18:11
    Lady1986 skrev 2020-12-30 10:22:14 följande:

    Det fortsätter att komma men det har övergått till ljusbrunt/beige typ. Och det är absolut inte mkt. Men det oroar ändå. Har beställt veckotest som borde komma idag, så testar ett imorgonbitti. Borde stå 2-3 veckor va? Eftersom det är 2,5 vecka sen äl?


    Om det är brunt så är det gammalt blod. Ja det borde stå 2-3 veckor,, men kan stå lägre beroende på urinetdå det är så nära bara 2 veckor om du förstå vad jag menar:)

    Hoppas på goda nyheter i morgon:)
  • Wed 30 Dec 2020 19:50
    Lee*** skrev 2020-12-30 18:11:40 följande:

    Om det är brunt så är det gammalt blod. Ja det borde stå 2-3 veckor,, men kan stå lägre beroende på urinetdå det är så nära bara 2 veckor om du förstå vad jag menar:)

    Hoppas på goda nyheter i morgon:)


    Tog det på eftermiddagen. 2-3 veckor stod det :) Får ta ett till nästa vecka och hoppas på 3+
  • Wed 30 Dec 2020 21:34
    Lady1986 skrev 2020-12-30 19:50:22 följande:

    Tog det på eftermiddagen. 2-3 veckor stod det :) Får ta ett till nästa vecka och hoppas på 3+


    Du är som jag var, man kan inte riktigt ta in att man plussade. Jag tog även ett test då jag inte hade hållt mig tillräckligt länge o inget på morgonen och fick 1-2 veckor. När jag kom till testdagen så syndes knappt strecket på testet från kliniken.

    Nu håller vi alla tummar att den vill stanna in. Ger andra som läser tråden hopp :)
  • Wed 30 Dec 2020 21:34
    Lady1986 skrev 2020-12-30 19:50:22 följande:

    Tog det på eftermiddagen. 2-3 veckor stod det :) Får ta ett till nästa vecka och hoppas på 3+


    Du är som jag var, man kan inte riktigt ta in att man plussade. Jag tog även ett test då jag inte hade hållt mig tillräckligt länge o inget på morgonen och fick 1-2 veckor. När jag kom till testdagen så syndes knappt strecket på testet från kliniken.

    Nu håller vi alla tummar att den vill stanna in. Ger andra som läser tråden hopp :)
  • Johann­aHanna
    Wed 30 Dec 2020 22:38

    Hej, det är tufft att gå och vänta efter att återfört blastocyst, tycker nästan det är det svåraste med att göra ivf. Förra året återförde vi en fryst blastocyst. Hade ett barn sedan tidigare. Fick svagt plus på stickan men rosa flytningar, veckan efter mycket blod med klumpar, räknade med missfall Efter många bakslag vågar man inte hoppas. Tog ett nytt test, svagt svagt pos. Efter ngr dagar ny stor blödning. Tror jag hade tre stora blödningar med färskt blod och klumpar. Sökte gyn som såg ngt i livmodern men oklart vad. En vecka senare sågs ett foster. Vet att många blöder i tidig grav men att man kunde blöda så mkt och ändå ha en frisk grav det trodde jag inte. Tufft att vänta, tänker att rosa flytningar inte behöver betyda ngt. Hoppas allt går vägen!

  • Mon 18 Jan 2021 21:01
    Lady1986 skrev 2020-12-30 19:50:22 följande:

    Tog det på eftermiddagen. 2-3 veckor stod det :) Får ta ett till nästa vecka och hoppas på 3+


    Hej, hur går det? Hur mår du?
  • Thu 21 Jan 2021 15:30
    Lee*** skrev 2021-01-18 21:01:50 följande:

    Hej, hur går det? Hur mår du?


    Har vul den 26:e :) Så bara några dagar kvar nu.
  • Tue 26 Jan 2021 10:24
    Lee*** skrev 2021-01-18 21:01:50 följande:

    Hej, hur går det? Hur mår du?


    Blev inget vul idag. Är förkyld så blev flyttat till nästa vecka :(
  • Tue 26 Jan 2021 20:04
    Lady1986 skrev 2021-01-26 10:24:04 följande:

    Blev inget vul idag. Är förkyld så blev flyttat till nästa vecka :(


    Vad jobbigt! Så sega veckor, tiden går så sakta , tyckte jag iaf. Vilken vecka är du i?
  • Fri 5 Feb 2021 16:31
    Lee*** skrev 2021-01-26 20:04:58 följande:

    Vad jobbigt! Så sega veckor, tiden går så sakta , tyckte jag iaf. Vilken vecka är du i?


    Var iväg på vul igår och allt såg jättefint ut! :) Är i vecka 9+4
  • Fri 5 Feb 2021 23:47
    Lady1986 skrev 2021-02-05 16:31:19 följande:

    Var iväg på vul igår och allt såg jättefint ut! :) Är i vecka 9+4


    Vad glad jag är för din skull. Vi har ju nästan varit med om samma resa. Kan föreställa mig att det känns overkligt då ni liksom vi försökte att acceptera att det " bara" blir ett barn. Vilken tur att ni bestämde att försöka en gång till:)
  • Tue 20 Apr 2021 09:17
    Lee*** skrev 2021-02-05 23:47:33 följande:

    Vad glad jag är för din skull. Vi har ju nästan varit med om samma resa. Kan föreställa mig att det känns overkligt då ni liksom vi försökte att acceptera att det " bara" blir ett barn. Vilken tur att ni bestämde att försöka en gång till:)


    Ja det varen jäkla tur att vi vågade! Är halvvägs nu och det verkar vara en välmående lillasyster som bor i magen :) Tänk om jag visste det här för något år sen när allt var som mörkast.
  • Thu 22 Apr 2021 22:58
    Lady1986 skrev 2021-04-20 09:17:55 följande:

    Ja det varen jäkla tur att vi vågade! Är halvvägs nu och det verkar vara en välmående lillasyster som bor i magen :) Tänk om jag visste det här för något år sen när allt var som mörkast.


    Hej, har tänkt på dig o undrat hur det går. Va härligt. Vi har ju liknade historia så jag känner igen mig, var väldigt mörkt ett tag. Min lille fyller 7 månader nästa vecka, har svårt att tro att det till slut gick, är så tacksam varje dag att vår store fick bli storebror.
  • Thu 22 Apr 2021 23:04
    Lee*** skrev 2021-04-22 22:58:41 följande:

    Hej, har tänkt på dig o undrat hur det går. Va härligt. Vi har ju liknade historia så jag känner igen mig, var väldigt mörkt ett tag. Min lille fyller 7 månader nästa vecka, har svårt att tro att det till slut gick, är så tacksam varje dag att vår store fick bli storebror.


    Så fantastiskt!!
  • Tue 18 May 2021 01:01
    Lady1986 skrev 2021-02-05 16:31:19 följande:

    Var iväg på vul igår och allt såg jättefint ut! :) Är i vecka 9+4[/quote

    [quote=81078113][quote-nick]Lady1986 skrev 2021-04-20 09:17:55 följande:[/quote-nick]Ja det varen jäkla tur att vi vågade! Är halvvägs nu och det verkar vara en välmående lillasyster som bor i magen :) Tänk om jag visste det här för något år sen när allt var som mörkast.


    Stort grattis Lady1986!! Ja, tänk om man visste att det skulle gå till slut. Så mycket lättare resan skulle ha varit! Vår lillasyster blir 10 månader snart och jag har nästan glömt bort vilken kamp det var. Men då kan man alltid gå tillbaka lite i den här tråden... :)

    Heja alla som kämpar i detta nu!
  • Sun 25 Jul 2021 10:53

    Lady1986- hur går det för dig? Det är väl snart dags för dig ?

  • Tue 3 Aug 2021 20:33
    Lee*** skrev 2021-07-25 10:53:42 följande:

    Lady1986- hur går det för dig? Det är väl snart dags för dig ?


    Hej! Det går bra :) Är i vecka 36. Det är tungt och jag sover dåligt på nätterna. Men allt är som det ska :) Börjat längta rejält nu!! Jag gick över elva dagar med storebror, så tänkte att jag inte ska börja bli otålig för tidigt, men är det redan nu :p
Svar på tråden Syskonförsök IVF 2019