• SiggeLarsson

    Mathleaks

    Hej alla föräldrar,

    jag har en son som precis börjat på gymnasiet. Nu har han hittat en app som heter Mathleaks som ger lösningar till uppgifterna i hans mattebok. Det jag undrar är om någon annan förälder har erfarenhet av appen? Efter att ha frågat vänner och bekanta verkar det vara en bra grej men jag skulle gärna vilja ha input från föräldrar i denna grupp. 

  • Svar på tråden Mathleaks
  • nnnnnnnn

    tycker inte att man ska betala för den.


    Gratisvarianten ger svar på grundläggande övningarna, så om man kör fast på det lätta kan man få steg-för-steg-lösning och förstå hur man gör. Men resten av övningarna som är svårare (och de tar betalt för genom att man abonnerar på appens betaldelar) borde man kunna lösa om man räknat igenom alla lättare övningar. Och om man ändå inte förstår, då är det väl läge att prata med sin lärare? Inte bara läsa igenom hur man gör och luras att tro att man kan bara för att man förstår vad någon annan gjort?

    Har skolan läxhjälp/mattestuga? Då kan barnet gå dit och få hjälp.

    Det finns oftast läxhjälp på facebook med, sök på lärobokens namn.

    Eller kan man få hjälp här (gratis): Mattecoach online:

    mattecoach.se/

  • Giftskåneman

    Mina barn hade autoMath, funkade kanon, gratis androidapp, men de skulle försöka länge innan jag gav dem lov att den på nåt tal.

    Jag och ungarna ställer inte upp på samma vis så var svårt att visa dem, appen förstod de

  • Hawk

    Jag använde själv mathleaks när jag pluggade upp matte 3 och tyckte den var svinbra. Är några år sen nu men har för mig att betaversionen gav uträkningar och gratisversionen bara facit men det finns ju alltid i boken. Var inte helt tydligt med uppsägningen dock. Finns kanske andra appar som är gratis men tyckte själv denna var värd.

Svar på tråden Mathleaks