• Anonym (Upp)

FK vill dra in underhållsstöd

Har två barn med samma man, det ena barnet får jag underhållsstöd för och det andra har jag ansökt om att få för.

Jag och mannen har aldrig bott ihop och vi har ingen relation längre. Han träffar knappt barnen. Jag har ensam vårdnad.

Nu vill FK dra in underhållet helt och anser att jag inte har rätt till det då vi har fått ytterligare ett barn ihop. Dom vill att jag bevisar att vi inte lever som en familj. Hur bevisar man det annat än att vi är folkbokförda på olika adresser ?! FK betalar ut bostadsbidrag till mig då jag är ensamstående, men de vill inte betala underhåll. Det verkar ju väldigt konstigt...

Snälla hjälp jag har svårt som det är att få ihop min ekonomi som ensamstående mamma och nu jävlas FK med mig.

• Svar på tråden FK vill dra in underhållsstöd
  • Anonym (A)
    Pierott skrev 2019-09-02 16:59:51 följande:
    Jag kan väl dock förstå deras undran då du blir gravid med en man du påstår dig inte leva med två gånger. Är han din private spermadonator får du väl säga det.
    +1
  • Giftskåneman
    Rebecca1987 skrev 2019-09-02 18:16:56 följande:

Ja. Det sågs som en resa man gör som familj. Plus att vi hade firat jul tillsammans året innan för barnens skull ville vi ha julen "normal".

Indraget för all framtid? Hur visste fk ni reste ihop?
  • Rebecca1987
    Giftskåneman skrev 2019-09-02 18:29:28 följande:

Indraget för all framtid? Hur visste fk ni reste ihop?

Min syster som blev osams av olika anledningar som anmält det. Då hon var med på resan med. Jag vet inte om jag kan söka igen men jag förlorade både underhåll och bostadsbidrag
  • Anonym (inte konstigt)
    Rebecca1987 skrev 2019-09-02 18:32:43 följande:
    Jag vet inte om jag kan söka igen men jag förlorade både underhåll och bostadsbidrag
    Bra! Mina skattepengar ska gå till folk som behöver det, som t. ex. nysvenskar. Inte folk som misslyckas med att välja bra avelsmaterial, misslyckas med sina preventivmedel, och förväntar sig att staten ska betala för deras fadäs.
  • Anonym (Upp)
    ventilera mera skrev 2019-09-02 18:31:31 följande:

Jamen vet du vad, kör lite "skylla på invandrarna" också, gör det för all del. Det är både moget och konstruktivt.

Du har fått barn nummer två med en man som du säger dig inte ha en relation med, och fattar inte varför de börjar undra? Se till att hitta ett sätt att bevisa motsatsen istället för att sitta där i offerkofta skylla på en grupp som verkligen inte har med saken att göra.

Skyller inte på invandrare skyller på vårt system
  • Anonym (Upp)

Tråden har tappat sitt syfte lite... jag förstår att FK granskar och det är anledning till att jag skapade denna tråd. Jag behöver lite hjälp med hur man bevisar att man inte har en relation med en människa.

Pappan betalar inget underhåll och mina barn har rätt till det.

• BurningDiamond
    Anonym (Upp) skrev 2019-09-02 16:53:24 följande:

Hur bevisar man det annat än att vi är folkbokförda på olika adresser ?!

Eftersom det går hur bra som helst att vara särbo och ha barn ihop, så är olika folkbokföringsadress inte direkt ett lysande bevis.

du får skaffa någon dokumentation från t. ex. familjerätten som bevisar att ni är inte har en relation genom saker som samarbetssamtal, umgängesavtal osv.
  • Anonym (E)
    Anonym (Upp) skrev 2019-09-02 17:53:40 följande:
    Förstå FK som betalar helt sonika betalar ut våra skattepengar till nysvenskar bl a för allt möjligt, men de kan inte betala en ensamstående mamma som jobbat hela livet och inte hade hjärta att ta bort sitt eget barn. Fy fan va förbannad jag blir.
    Buhu. Du har själv satt dig i denna sits att du fått barn igen med en man som du aldrig ens bott med och har mage att dra in invandrare i detta. Skyll dig själv och undvik att sprida dina tveksamma värderingar till dina barn. Det är inte konstigt att FK blir fundersamma i din situation.
  • Anonym (smurfen)
    ventilera mera skrev 2019-09-02 18:31:31 följande:

Jamen vet du vad, kör lite "skylla på invandrarna" också, gör det för all del. Det är både moget och konstruktivt.

Du har fått barn nummer två med en man som du säger dig inte ha en relation med, och fattar inte varför de börjar undra? Se till att hitta ett sätt att bevisa motsatsen istället för att sitta där i offerkofta skylla på en grupp som verkligen inte har med saken att göra.

Jag vill verkligen inte spä på rasismen men tror visst att nysvenskarna är anledningen till att alla myndigheter blivit striktare med sina utbetalningar.
  • Anonym (smurfen)

Att fixa kopior på dokument eller intyg från familjerätten känns som ett vettigt sätt att bevisa din oskuld. Vet inte om du kan be om hembesök kanske också. Att de inspekterar ditt hem efter bevis på att du är ensam vuxen i hushållet. Exets bostadskontrakt borde vara ett givet bevis. Att du stämmer honom på underhåll i en domstol förmodligen också till din fördel. Särskilt om du får en dom på att han ska betala underhåll, även om det bara skulle röra sig om någon hundring.

• Anonym (smurfen)

Hur kommer det sig att du fortfarande får underhållsstöd för det äldre barnet om de tror du fuskar?

• Anonym (Jomenvisst)

Vanligt bedrägeri. Får barn tillsammans. Pappan skriver sig hos en kompis eller släkting och modern ses som ensamstående och får då både bostadsbidrag och underhåll om pappan har dålig ekonomi. Mycket vanligt scenario.

Att de ifrågasätter hur man får två barn med en man som man inte har en relation med är däremot inte ett dugg konstigt. I deras öron så dånar det bedrägeri.

Och om det inte är det så får väl mannen du inte har en relation med och som har ett arbete massa mil från din bostad visa ett arbetsgivarintyg till FK som bevisar att han bor o jobbar långt från er. Och om han nu har ett arbete så kan man ju undra över varför han inte betalar underhållet?

Men att anse att det borde räcka med att ni inte är skrivna på samma adress som bevis är naivt att tro.

• Anonym (moi)
    Anonym (smurfen) skrev 2019-09-02 20:25:17 följande:
    Jag vill verkligen inte spä på rasismen men tror visst att nysvenskarna är anledningen till att alla myndigheter blivit striktare med sina utbetalningar.
    +1
Svar på tråden FK vill dra in underhållsstöd