• Anonym (Osugen)

Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex

Min man och jag har varit gifta i 10 års tid. Vi har två lättskötta barn. Jag har för ett halvår sen bytt till nytt jobb, det har varit påfrestande och jag har börjat äta antidepressiva.

Min man klagar nu på att jag aldrig är sugen på sex. Han har klagat på det förut också men jag har ju liksom ställt upp så gott jag kunnat. Nu är det ännu värre med sexlusten, antar det beror på medicinen som jag tyvärr inte kan sluta äta. Men hur fasiken gör jag eller vi? Han behöver ju sex och jag har inget alls behov av det.

• Svar på tråden Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex
  • Anonym (Syans)
    Anonym (P) skrev 2019-09-04 20:54:30 följande:

Håller med. När jag tog antidepressiva förklarade jag bara för min man och han var fine med det. Fattar inte vad det är för karlkräk vissa lever med.

Sexlöst en kort period (nåt år) är nog inget problem för de flesta, skulle min fru säga att all form av sex from nu är uteslutet så hade jag velat ha öppet eller packat mina väskor. jag må tycka om henne, men sexet är varför jag accepterar hennes nycker och humör.
  • Anonym (Utan)

Vill du ha tillbaka lusten får du sluta med medicinen. Lös det och annat på vägen.

• Anonym (Osugen)
    Tecum skrev 2019-09-04 22:13:27 följande:

Förstår honom, jag hade reagerat likadant.

Men det låter som att du aldrig varit särskilt sugen på sex, åtminstone inte med honom. Det var något som hörde till i relationen, liksom. Och när du började med medicinen fick du den förevändning du behövde för att stänga ner helt. Men varför måste du äta antidepressiva resten av livet? Den inställningen blir ju självuppfyllande.

Om du vill få lust måste du jobba med dig själv och din attityd till sex som tråkigt och ointressant. Finns det något som tänder dig, erotiska noveller, fantasier som går att förverkliga, bilder, sexleksaker? Lusten lär inte komma av sig självt, du måste aktivt väcka den.

Ja jag måste nog aktivt väcka lusten. Känns bara så konstigt att behöva väcka något man aldrig varit särskilt intresserad av, som om att jag måste väcka intresset för att spela golf typ.

Men nej inget tänder mig direkt eller ja noveller gör väl det men då måste jag verkligen tvinga mig själv till att läsa dem.

Ja jag lider tyvärr av ångest som inte går att bota utan medicin så måste äta dem resten av livet.
  • Utvandraren

Det är bättre du vänder dig till läkaren. Beror det på medicinerna så borde ju läkaren vara medveten om den biverkningen och förhoppningsvis ha en lösning. Vad är det för mediciner om man får lov att fråga?

• Anonym (Osugen)
    Anonym (Syans) skrev 2019-09-04 23:15:05 följande:

Sexlöst en kort period (nåt år) är nog inget problem för de flesta, skulle min fru säga att all form av sex from nu är uteslutet så hade jag velat ha öppet eller packat mina väskor. jag må tycka om henne, men sexet är varför jag accepterar hennes nycker och humör.

Men vad hemskt! Betyder inte din fru mer än så för dig?
  • Anonym (Syans)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 20:12:01 följande:

Hon betyder mycket, men ren frustration tär på psyket oavsett var den kommer ifrån, så det gäller även att ta hand om sig själv, och kallt sagt så finns det otroligt mycket vi killar kan svälja/acceptera enbart för intimitetens skull.

Som jag skrev, ?om hon sa att ALL form av sex försvann...? Då skulle jag inte bo med en livspartner längre, utan en rumskamrat, bättre att va ärlig än att gå och vara otrogen å ljuga.
  • Anonym (Osugen)
    Anonym (Syans) skrev 2019-09-05 20:48:18 följande:

Hon betyder mycket, men ren frustration tär på psyket oavsett var den kommer ifrån, så det gäller även att ta hand om sig själv, och kallt sagt så finns det otroligt mycket vi killar kan svälja/acceptera enbart för intimitetens skull.

Som jag skrev, ?om hon sa att ALL form av sex försvann...? Då skulle jag inte bo med en livspartner längre, utan en rumskamrat, bättre att va ärlig än att gå och vara otrogen å ljuga.

Jag tycker det låter hemskt och tragiskt. Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som tänker som dig. Jag hoppas att min man är tillsammans med mig för att han älskar mig, inte för att jag är någon att ha sex med.
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 20:12:01 följande:

Betyder mer? De allra flesta människor vill ha sex och längtar efter sex med den de älskar. Slutar man helt ha sex kommer ena parten att vara ständigt frustrerad och känner sig tillslut oälskad. Varför ska man ens vara ihop då? Jag hade aldrig velat leva i ett sexlöst förhållande.
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 20:56:32 följande:

Jag tycker det låter hemskt och tragiskt. Jag skulle aldrig kunna vara tillsammans med någon som tänker som dig. Jag hoppas att min man är tillsammans med mig för att han älskar mig, inte för att jag är någon att ha sex med.

det är enbart extremt egoistiskt att förvänta sig att partnern ska vara nöjd med att ha noll sexliv. Det fungerar inte i längden
  • Anonym (Osugen)
    Anonym (Seriöst) skrev 2019-09-05 20:59:08 följande:

Betyder mer? De allra flesta människor vill ha sex och längtar efter sex med den de älskar. Slutar man helt ha sex kommer ena parten att vara ständigt frustrerad och känner sig tillslut oälskad. Varför ska man ens vara ihop då? Jag hade aldrig velat leva i ett sexlöst förhållande.

Ok, jag förstår inte det men ok. De flesta människor är väl ihop med någon för att de älskar personen, inte för att ursäkta mig men få knulla. Vi har nog olika syn du och jag på vad ett förhållande innebär.
  • Anonym (Osugen)
    Anonym (Seriöst) skrev 2019-09-05 21:00:57 följande:

det är enbart extremt egoistiskt att förvänta sig att partnern ska vara nöjd med att ha noll sexliv. Det fungerar inte i längden

Ok, vi har nog helt olika syn på vad ett förhållande innebär.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 21:03:20 följande:
    För de flesta är sex en del av relationen. Problem uppstår då de två har olika förväntningar. Den som inte vill ha sex känner sig pressad, den som vill ha sex känner sig ratad.
  • Anonym (Osugen)
    Anonym (Nja) skrev 2019-09-05 21:07:21 följande:

För de flesta är sex en del av relationen. Problem uppstår då de två har olika förväntningar. Den som inte vill ha sex känner sig pressad, den som vill ha sex känner sig ratad.

Ok det var något nytt
  • Anonym (Syans)

Vet du, tror det bästa för dig är nog att snacka med killen din och säga att du skulle föredra ett asexuellt förhållande, dels kommer din fysiska hälsa inte på vara i fara pga påtvingat sex, men också så du ger han chansen att hitta någon som är hungrig och åtrår honom.

Det kommer ändå bara vara en tidsfråga innan han lämnar eller är otrogen pga sexbrist eller monotont glädjelöst sex.

Sex är mer än bara den fysiska mekasminen med kuk i fitta, det aktiverar även saker i hjärnan och kropp, finns en orsak till varför folk glider isär när lusten försvinner och man aktivt måste hitta den igen.

• Anonym (jomen)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 21:03:20 följande:
    När ni har sex, hur känner du dig då? Är det plågsamt för dig? Lite njutbart? Helt likgiltig, kunde du lika bara ha tittat på tv?
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 21:02:16 följande:

Ok, jag förstår inte det men ok. De flesta människor är väl ihop med någon för att de älskar personen, inte för att ursäkta mig men få knulla. Vi har nog olika syn du och jag på vad ett förhållande innebär.

Ursäkta sig för att få knulla? Om man älskar någon vill man ju i majoriteten fall även ha sex med den personen. Att det tas bort helt är en väldigt stor issue för de flesta. Jag förstår att du går till försvar eftersom du inte vill höra att det är så. Man kan inte kräva att ens partner får nöja sig och aldrig mer ha sex, det kommer aldrig att fungera
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 21:08:57 följande:

Ok det var något nytt

Något nytt? Vilken sten har du levt under? Det är nog det vanligaste problemet i ett förhållande och stor anledning till att många spricker
  • Anonym (Seriöst)
    Anonym (Osugen) skrev 2019-09-05 21:02:16 följande:

Du har nog en annorlunda syn än de flesta, för andra ingår sex i ett förhållande - i annat fall kan man lika gärna bo med en kompis
Svar på tråden Min man tycker aldrig att jag är sugen på sex