• emeliiiiiie

2 eller 3 barn?

Hej på er!

Jag är sedan något år tillbaka separerad, fick ett barn med honom. Efter det mötte jag min nuvarande sambo som jag älskar mest av allt! Vi har ett barn gemensamt. Vi har nu börjat prata om att skaffa ett tredje barn. Jag velar dock fram och tillbaka, de veckor (varannan) vi har 2 barn känns det tillräckligt, den veckan vi endast har 1 känns det inte helt komplett och jag önskar ett ?hel? syskon till vår son, ett syskon som alltid är hos oss. Ni med tre barn eller funderar på att skaffa en trea, kan ni relatera? Inputs?

• Svar på tråden 2 eller 3 barn?
  • Jill 79

När vi fick vår trea så kändes vi så klara på något vis. Visst var vi nöjda med två barn men hade inte lillebror kommit hade jag nog funderat och velat i flera år. Nu kände jag direkt redan vid graviditeten att det var sista gången. Sen blrjade jag ge bort alla bebis saker och kläder vartefter det vuxits ur. Sen tyckte jag att det var en väldigt liten omställing från två till tre barn.

• emeliiiiiie
    Jill 79 skrev 2019-09-07 19:31:09 följande:

När vi fick vår trea så kändes vi så klara på något vis. Visst var vi nöjda med två barn men hade inte lillebror kommit hade jag nog funderat och velat i flera år. Nu kände jag direkt redan vid graviditeten att det var sista gången. Sen blrjade jag ge bort alla bebis saker och kläder vartefter det vuxits ur. Sen tyckte jag att det var en väldigt liten omställing från två till tre barn.

Har alltid känt att vi ska ha ett barn till och brukar säga till mina vänner att ?När ni ser mig lägga ut barnkläder osv på köp&sälj- då är jag klar?. ;)

Vår ena son (den äldre) kan vara ganska krävande och ibland förstår jag inte hur man skulle orka med en 3e. Men du tycker inte det blev någon större skillnad från 2-3?
Svar på tråden 2 eller 3 barn?