Anonym (suck) skrev 2019-09-24 09:42:21 följande:
Så bara för att ojämställdhet är normen i världen så är det bra? Att du uppmanar dem som är missnöjda med fördelningen av hemarbetet att bita ihop och nöja sig innebär kvinnoförtryck eftersom det oftare är kvinnor som drar största lasset hemma.
Sämre psykisk hälsa kan omöjligen bero på skilsmässor eftersom risken för skilsmässa inte ökat sen 1970-talet, se följande artikel:
www.svd.se/tre-myter-om-skilsmassa-forskarna-avlivar
Det jag försöker säga är att Sverige 2019 är extremt och således inget universalmedel. Mänskligheten har klarat sig och kört på en mer konservativ livsstil sedan näsan alltid. Nu har det ändrats och nu mår unga svenskar sämre än någonsin. Självklart är inte skilsmässor den enda anledningen till det, det har jag heller aldrig påstått, men att täppa till så många hål som möjligt är förstås bra.
Som jag sa tidigare så kan barn dessutom till synes klara sig. De har ingen makt över sitt liv och att då protestera gör bara ännu ondare. Man resignerar. Prick exakt alla skilsmässobarn jag känner vittnar om detta. Och skilsmässobarn som mina vänner känner och deras vänner etc. Lägg till det sociala arvet och hur samhället påverkas av spruckna familjer.
Och vad hade du tänkt dig att forskningen skulle visa i Sverige? Varifrån är det pengarna till forskning kommer.....?
Du kan vara 100 % säker på din sak,men jag är 100% säker på att, förutsatt att det inte förekommer exempelvis misshandel eller hot, så är det bästa för barnen att familjen håller ihop. Ännu bättre om det blir normen så att föräldrarna faktiskt har vett att jobba på situationen. Nu presenteras vi bara med ett alternativ - att lämna.