• Anonym (Osäker)

Anonyma chattar otrohet?

Hej,

Jag är drygt 60 och min man 4 år yngre. Vi har det bra tillsammans men jag har betydligt mindre sexlust nu än förr. Jag har upptäckt att han chattar på nätet. Han säger att det är anonyma chattar mestadels med män. Men de pratar sex och sånt. Han tycker det är oskyldigt men jag tycker det är en form av otrohet. Jag känner att jag inte kan lita på honom fullt ut. Har sett en chatt där han pratade om vårt sexliv. Det känns inte ok. Vad har ni för åsikter om detta?

• Svar på tråden Anonyma chattar otrohet?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Löpmage) skrev 2019-09-20 13:18:59 följande:
    Han gör samma sak som du gör nu. Diskuterar ert sexliv anonymt på Internet. Inga konstigheter.
    Det gör hon väl inte. Hon har skrivit att HON har mindre sexlust numera. Inte pratat om deras gemensamma sexliv och verkligen inte visat bilder.
  • Anonym (Anonymt)

Är det mindre illa att diskutera andra problem i relationen anonymt på internet än just sexlivet? Tänker att om min partner vill diskutera något och jag inte är tillgänglig för det (eftersom vi inte är överens tex) så är det sak samma om problemet är sexlivet eller att jag skulle chatta med andra om mina känslor och behov rörande sexlivet.

Så TS, hur kändes det att skriva inlägget och få svaren? Kan du relatera till att han behöver prata med andra än dig?

• Anonym (Löpmage)
    Anonym (Nej) skrev 2019-09-20 14:49:56 följande:

Det gör hon väl inte. Hon har skrivit att HON har mindre sexlust numera. Inte pratat om deras gemensamma sexliv och verkligen inte visat bilder.

Delat bilder? Läs om, läs rätt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Löpmage) skrev 2019-09-20 15:01:33 följande:
    Delat bilder? Läs om, läs rätt.
    Hon har fortfarande inte berättat om deras sexliv.
  • Anonym (Q54)

Det beror lite på vad syftet med chattandet är. I ett forum med andra män som rådgör och delar erfarenheter. Med den andemeningen att det ska gynna ert sexliv. Lite tips och trix.

Annars är min erfarenhet att det är rent sexchattande och männen är 9 gånger av 10 gifta samt har ingen som helst intension att prata med sin partner om bristerna i sitt egna sexliv.

Du har inte berört om det du såg stämmer och om du håller med eller inte utan mest frågan kring utelämnandet av privatliv.

Gränsen för otrohet måste ni bestämma tillsammans. Diskutera även micro otrohet.

• Anonym (Löpmage)
    Anonym (Nej) skrev 2019-09-20 15:05:50 följande:

Hon har fortfarande inte berättat om deras sexliv.

Om man inte är alltför aspig så förstår av trådstarten att aktiviteten i sänghalmen har avtagit de senare åren. Det är att berätta om sitt sexliv.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Löpmage) skrev 2019-09-20 15:12:40 följande:
    Om man inte är alltför aspig så förstår av trådstarten att aktiviteten i sänghalmen har avtagit de senare åren. Det är att berätta om sitt sexliv.
    Att aktiviteten har avtagit är inte samma sak som att beskriva ett sexliv. På något sätt. Du tycker att: Vi har inte så mycket längre, är samma sak som: vi brukar ha analsex medan jag pullar henne?
  • Anonym (man)
    Anonym (Löpmage) skrev 2019-09-20 15:12:40 följande:
    Om man inte är så aspig och tolkar saker som man behagar så förstår man att det hon irriterar sig över är hans hemlighetsmakeri inte sexlivet.
  • Anonym (Löpmage)
    Anonym (man) skrev 2019-09-20 15:23:17 följande:

Om man inte är så aspig och tolkar saker som man behagar så förstår man att det hon irriterar sig över är hans hemlighetsmakeri inte sexlivet.

Det håller jag med om
  • Anonym (Löpmage)
    Anonym (Nej) skrev 2019-09-20 15:19:44 följande:

Att aktiviteten har avtagit är inte samma sak som att beskriva ett sexliv. På något sätt. Du tycker att: Vi har inte så mycket längre, är samma sak som: vi brukar ha analsex medan jag pullar henne?

Det står inget om att han har berättat grova ingående detaljer. Det står inte att han beskrivit sitt sexliv. Han kanske bara harxm dryftat sin sextorka anonymt. Jag vet inte. Du vet inte.

Jag är gift sedan många år. Min fru har en nära vän. Jag räknar med att hon någon gång pratat om sitt/vårt sexliv med sin vän. Konstigt vore annars. Även om jag inte är 100% bekväm med det så är det något jag får acceptera. Att skriva anonymt på Internet är ännu mer harmlöst.
  • Anonym (man)
    Anonym (Löpmage) skrev 2019-09-20 16:16:34 följande:
    Det står inget om att han har berättat grova ingående detaljer. Det står inte att han beskrivit sitt sexliv. Han kanske bara harxm dryftat sin sextorka anonymt. Jag vet inte. Du vet inte.

Jag är gift sedan många år. Min fru har en nära vän. Jag räknar med att hon någon gång pratat om sitt/vårt sexliv med sin vän. Konstigt vore annars. Även om jag inte är 100% bekväm med det så är det något jag får acceptera. Att skriva anonymt på Internet är ännu mer harmlöst.
    Fast det är väl skillnad på nära vänner och okända människor på chatt?
    Och sen har vi ju hemlighetsmakeriet, om det han gör är så rumsrent varför smyga med det?
  • Anonym (Löpmage)
    Anonym (man) skrev 2019-09-20 17:13:39 följande:

Fast det är väl skillnad på nära vänner och okända människor på chatt?

Och sen har vi ju hemlighetsmakeriet, om det han gör är så rumsrent varför smyga med det?

Självklart är det skillnad. Min frus nära vän är inte min nära vän. Hellre anonymitet än att någon i min pereferi vet vad jag håller på med i sängen.
  • Anonym (H33)

Får han inte utlopp för sin sexualitet med dig så Kommer det ske, vare sig du vill eller inte, på något annat vis. Trist men sant. Det är inte en känsla som bara går över och försvinner för att du inte är på humör. Det är en basal drift. Jag föreslår att ni pratar med varandra och försöker hitta ett sätt som funkar för er båda.

• Anonym (A)
    Anonym (Q54) skrev 2019-09-20 15:10:48 följande:
    Det beror lite på vad syftet med chattandet är. I ett forum med andra män som rådgör och delar erfarenheter. Med den andemeningen att det ska gynna ert sexliv. Lite tips och trix.

Annars är min erfarenhet att det är rent sexchattande och männen är 9 gånger av 10 gifta samt har ingen som helst intension att prata med sin partner om bristerna i sitt egna sexliv.

Du har inte berört om det du såg stämmer och om du håller med eller inte utan mest frågan kring utelämnandet av privatliv.

Gränsen för otrohet måste ni bestämma tillsammans. Diskutera även micro otrohet.
    +1
  • Tukt
    Anonym (Osäker) skrev 2019-09-20 10:07:22 följande:

Hej,

Jag är drygt 60 och min man 4 år yngre. Vi har det bra tillsammans men jag har betydligt mindre sexlust nu än förr. Jag har upptäckt att han chattar på nätet. Han säger att det är anonyma chattar mestadels med män. Men de pratar sex och sånt. Han tycker det är oskyldigt men jag tycker det är en form av otrohet. Jag känner att jag inte kan lita på honom fullt ut. Har sett en chatt där han pratade om vårt sexliv. Det känns inte ok. Vad har ni för åsikter om detta?

Den första viktiga frågan är, varför det är viktigt att veta hur vida hans handling kan klassas som otrohet.
  • BurningDiamond

Är det otrohet? Det bror helt och hållet på vad ni två har kommit överens om med varandra. Vi på FL kan omöjligen veta vad du och din partner har för överenskommelser och kan därför inte tala om för dig om han är otrogen. Om ni är överens om att ni får knulla allt som rör sig så länge den andre är informerad så är det inte otrohet att knulla med allt som rör sig (så länge man informerar partnern), eller hur?

• Anonym (Osäker)
    BurningDiamond skrev 2019-09-20 19:42:25 följande:

Är det otrohet? Det bror helt och hållet på vad ni två har kommit överens om med varandra. Vi på FL kan omöjligen veta vad du och din partner har för överenskommelser och kan därför inte tala om för dig om han är otrogen. Om ni är överens om att ni får knulla allt som rör sig så länge den andre är informerad så är det inte otrohet att knulla med allt som rör sig (så länge man informerar partnern), eller hur?

Jag har skickat om till dig
Svar på tråden Anonyma chattar otrohet?