Nyskild och misslyckad
Jag och barnens pappa separerade för fyra månader sedan. Det var rätt, vi gjorde inte varandra lyckliga längre, levde bredvid varandra och önskade oss olika liv som inte var kompatibla. Han är en fin människa och en fantastisk pappa, jag är helt trygg med att lämna barnen hos honom varannan vecka. Vi har en mycket bra dialog och våra gemensamma vänner förundras över hur bra vi hanterar skilsmässan.
Men i hemlighet känner jag mig otroligt misslyckad. Misslyckad och ensam. Jag känner mig självisk som berövat mina barn en kärnfamilj. Jag slits mellan att sakna mina barn när jag inte har dem och att känna mig som en värdelös förälder när jag har dem. Jag har två söner på 2 och 4 år och det är ganska krävande att få ihop vardagen när man är ensam och trött efter jobb. ibland tänker jag att nästa gång jag har dem så ska jag vara sådär påhittig och rolig och fantastisk mamma men sen slutar det ändå oftast med att jag blir arg för något eller med att de sitter framför tv:n för mycket. Allt kretsar kring dåligt samvete och försök att kompensera för det. Jag har okej ekonomi men kan må dåligt över att jag inte kan ge dem det boendet jag skulle önska eller alla resor jag skulle vilja göra med dem.
Jag har ganska många vänner och hittar på massa grejer när jag inte har barnen, sådant jag inte gjorde och saknade när jag levde i relationen. Och då får jag dåligt samvete för att jag är för glad när jag är ifrån barnen.
Inga av mina vänner är skilda och jag känner mig ibland ensam i min situation. Det hade varit skönt att bara höra att man inte var knäpp eller någon annans historia. Också skönt att skriva allt det där man tänker men inte vågar säga till någon.