Ska man stanna eller skiljas
Hej alla!
Tänker att det finns någon här som är eller har varit i samma situation som mig..
Jag har varit tillsammans med min sambo i 4år, vi har en dotter på 15månader och en dotter på 3 månader.
Har senaste halvåret börjat tappa känslor för min sambo och irritera mig på mycket!
Han sitter helst hela dagarna och spelar data.. När han inte gör det så sitter han med telefonen och spelar, kollar fb m.m.
Har sagt till honom om hans skärmberoende men han bryr sig inte..
Han skulle aldrig göra något spontant som att ta disken, städa, tvätta, göra mat eller fixa mat och mata någon av barnen.. Jag får säga till honom med ALLT han ska göra eller behöver göras.. Annars sitter han bara vid datan och jag får göra ALLT i hemmet och ta hand om barnen själv.
När jag ber honom att göra något så får man alltid till svar, jag gör det snart så fort jag dödat den här bossen eller så fort jag ätit färdigt så ska jag ge henne mat osv.
När han sitter i soffan med barnen så måste han alltid glo i telefonen.. Flera gånger har jag kommit in i rummet och äldsta dottern har fått tag i något hon inte får ha eller stoppat in något små skräp i munnen som inte är bra ???? och han har inte märkt någonting.
Varje natt så vaknar båda flickorna 1-10gånger vissa nätter.. Han hör inte ens när dom skriker.. Han sten sover!
När yngsta dottern föddes så var hans ansvar att ta hand om stora flickan på natten men jag fick försöka att väcka honom i en kvart och det blev mer synd om barnet som fick vänta och blev svårare att somna om ???? så nu tar jag båda flickorna själv och han kan inte förstå att jag är trött.
Tog upp detta att vi måste hjälpas åt på natten med för jag är så trött och behöver också sova.. Hans svar var att du får väl lägga dig och sova på dagen när dom ska sova middag... Jag blir så trött ????
Det är alltid hans känslor och intressen som går före och jag börjar bli less på det, har självklart tagit upp det med honom men han verkar inte bry sig så mycket!
Hur hade ni gjort, stannat kvar eller gått?
Någon som varit med om liknande?
Jag vill ju inte vara ifrån barnen någonsin och om vi skulle gå isär så hade jag aldrig vågat lämna dom att sova med honom då han är så svår väckt ????
Hur ska man göra?
Ursäkta långt inlägg!
Kom gärna med era erfarenheter.