• Actionisbest

    Resa vart?

    Hej! Jag är en kille på 29 år. Jag tänkte dra utomlands inom nån månad. Jag gillar spännande mat och se olika byggnader och utforska naturen och jag gillar och åka skateboard och vill verkligen av hela mitt hjärta lära mig surfa.

    Jag har tänkt åka till Thailand. Träna thaiboxning och bra åka runt lite vart som(planerar när det närmar sig). Men jag är livrädd för att man skall hamna i fängelse där. Jag är inte kriminell. Men jag har alltid så sjuk jäkla dålig otur. Jag tänker mer så att nån vill sätta dit en å lägga droger i ens rum där man bor eller nått så typiskt. Anledningen till att åka till Thailand är för de är ju lite billigare än andra ställen i världen. Så klara mig längre där(finns billigare länder) men de är typ ett ställe jag skulle vilja se. Mitt andra alternativ är och söka arbetsvisum till USA och dra till Kalifornien. Fast där är säker jätte dyrt. Men då kanske man kunde hänga runt lite och höra efter nått jobb och så. Jag tänkte stanna i Thailand i 6 månader. Men blir ju antagligen kortare i Amerika om jag inte hittar jobb. Vill göra något spännande och kul! Gärna något unikt. Jag har inte läst på om vilka chanser man har för ett arbetstillstånd. Men tänker utifrån om man får det. Då kanske man kan stanna där lite längre än 6 månader.

    Vilket verkar bäst?

  • Svar på tråden Resa vart?
  • emmakatta

    Eftersom ett arbetsvisum till USA inte alls går att få som du föreställer dig det (du måste redan ha et jobb -företaget ska vara villiga att sponsra ditt visa- din kompetens ska vara så pass unik att det motiverar ett arbetsvisum) så är ju Thailand bästa alternativet

  • Ocdkille
    Mitt råd är Australien eftersom du är 29 kan du söka ett work and travel visum. Det får man söka en gång i livet men det är 30 års gräns du bör därför passa på med det visumet får du leva i Australien i upp till ett år och du får jobba så du kan tjäna pengar. Du kan även dra över till Nya Zeeland.  och Kanada har  liknande visum.
  • Actionisbest

    Taaack för svaret! Har redan förbrukat mitt sådant 2012:/ Jobba aldrig då så kommer inte in på mitt andra. Men skall kolla vidare! Tack!!

  • Ocdkille
    Actionisbest skrev 2019-09-26 23:30:05 följande:

    Taaack för svaret! Har redan förbrukat mitt sådant 2012:/ Jobba aldrig då så kommer inte in på mitt andra. Men skall kolla vidare! Tack!!


    Fast då har du Usa och Kanada kvar om du inte använt det där.
Svar på tråden Resa vart?