• Anonym (Hopplöst)

Kommer inte över henne

Har nu gått två månader sen jag skilde mig från mitt barns mamma. Minnen dyker upp, tänker på henne när jag drar i den och drömmer om henne varje natt. Finns det nån chans att vi blir ihop igen och lika lyckliga som i början eller borde jag hoppa från en bro redan nu? Vi gjorde slut pga för mycket bråk som för övrigt bara var om skitsaker, hur tar man sig ur det här? Är inte intresserad av några andra tjejer, har dejtat en ett tag nu men känns som jag kommer fucka upp det också.

Och säg nu inte att vi ska gå 90 dagar utan kontakt, för vi måste ha kontakt då vi har ett barn ihop

• Svar på tråden Kommer inte över henne
  • Anonym (...)

Tycker du ska lugna ner dig lite.. Det har bara gått två månader och separationen är fortfarande färsk. Låt det ta tid, ha fortsatt god kontakt med henne och ta saker som de kommer. Var inte för på, utan låt även henne få lite tid för att känna efter hur hon känner. Blir det ni igen så är det ju kul, men blir det inte det så är det som det är. Men stressa inte fram nåt nu och få inte panik över att du fortfarande har känslor för henne.

• Giftskåneman

Det är ju de små ständiga bråken som knäcker många förhållanden.

Att börja om funkar kanske i början men sen är ni snart tillbaka i det vanliga, och då tar det slut igen.

• Anonym (Karin)

Fråga om hon vill börja dejta dig igen när hon är redo?

• Anonym (Hopplöst)

Kommer inte hända så länge vår knodd är liten. Jag har fått en jävla pappakropp från att ändå ha varit hyfsat tränad. Hade muskulösa armar innan separationen men nu är de taniga eftersom jag bara kan träna ena veckan. Träningen är också viktig för min mentala hälsa och jag kommer inte kunna börja köra seriöst förrän den lilla är vuxen. Och då kanske det är för sent. Och hela tiden tänker jag tankar som att hon antagligen knullar med nån yngre och mer vältränad snubbe medan jag ligger här med käften full av snus och armarna bara blir tanigare.

Finns det nån vv-förälder som lyckas bygga muskler? Och nej det finns ingen barnpassning på vårt gym och jag tänker inte byta och jag bor för trångt för att ha ett gym hemma. Jag är en hardgainer med mindervärdeskomplex, mår dåligt av att se folk som har större biceps än jag, är dessutom för deprimerad för att äta och sova tillräckligt. Det går som sagt ut över min mentala hälsa.

• Anonym (Ugglan)

Träna hårt på gym ena veckan, säg 5 pass kanske?

Andra veckan gör du övningar med kroppsvikten. Typ armhävningar, situps, häng från något räcke om du hittar ett, stå på händer och gör armhävningar, bär något tungt du redan har hemma, hoppande utfallsgång, burpees, sätt en krok i taket och boxas, gör plankan, köp en medicinboll, ett par hantlar, spring med barnvagn, ta långa promenader (hjärtat ska tränas med, inte bara biceps), kör yoga, stretcha, rygglyft, hoppa hopprep, enbensböj med mera med mera.

Fan ett par hantlar vet jag att du har plats med.

• Nellan12

Jag tyckte det var värst de första månaderna. Jag separerade för nästan 4 månader sen och jag mår mycket bättre nu. Vet inte hur gamla barn du har men ni kanske kan ha barnet/barnen kortare perioder och inte så länge som en vecka i taget? 

• Anonym (Eh?)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2019-09-28 11:12:43 följande:

Kommer inte hända så länge vår knodd är liten. Jag har fått en jävla pappakropp från att ändå ha varit hyfsat tränad. Hade muskulösa armar innan separationen men nu är de taniga eftersom jag bara kan träna ena veckan. Träningen är också viktig för min mentala hälsa och jag kommer inte kunna börja köra seriöst förrän den lilla är vuxen. Och då kanske det är för sent. Och hela tiden tänker jag tankar som att hon antagligen knullar med nån yngre och mer vältränad snubbe medan jag ligger här med käften full av snus och armarna bara blir tanigare.

Finns det nån vv-förälder som lyckas bygga muskler? Och nej det finns ingen barnpassning på vårt gym och jag tänker inte byta och jag bor för trångt för att ha ett gym hemma. Jag är en hardgainer med mindervärdeskomplex, mår dåligt av att se folk som har större biceps än jag, är dessutom för deprimerad för att äta och sova tillräckligt. Det går som sagt ut över min mentala hälsa.

Tror du att hon lämnade dig för att du inte är tillräckligt vältränad? Om det är så var det inte mycket till kärlek. 
  • Anonym (Hopplöst)
    Anonym (Eh?) skrev 2019-09-28 11:30:23 följande:

Tror du att hon lämnade dig för att du inte är tillräckligt vältränad? Om det är så var det inte mycket till kärlek. 

Nej men en förutsättning för att få ny brud är att man har en snygg kropp eller rejält med pengar
  • Anonym (Eh?)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2019-09-28 13:25:00 följande:
    Nej men en förutsättning för att få ny brud är att man har en snygg kropp eller rejält med pengar
    Ja, söker man paradise hotel tjejer så..Drömmer
  • Anonym (liv)
    Anonym (Hopplöst) skrev 2019-09-28 13:25:00 följande:
    Är det så viktigt att få en ny "brud" just nu? Det har bara gått två månader och du har ett litet barn, varför inte ta ett år och bara satsa på dig själv och ditt barn?
  • tpi

har varit separerad från min sambo i ca 2 månader nu, ( hennes beslut) skulle aldrig klara av att dejta redan, älskar henne mer än allt annat, tycker d verkar konstigt, du vill ha henne tillbaks men samtidigt dejtar du, varför?

• Anonym (Hopplöst)
    Anonym (liv) skrev 2019-09-28 18:08:25 följande:

Är det så viktigt att få en ny "brud" just nu? Det har bara gått två månader och du har ett litet barn, varför inte ta ett år och bara satsa på dig själv och ditt barn?

Ja jag har ändå ett ordnat liv, tjänar bra, egen bostad men vill hitta nån att dela vardagen med. Känns lite misslyckat vid min ålder (28) att vara singel också. Är klar med kroglivet, det var jag för länge sen.
    tpi skrev 2019-09-28 21:50:56 följande:

har varit separerad från min sambo i ca 2 månader nu, ( hennes beslut) skulle aldrig klara av att dejta redan, älskar henne mer än allt annat, tycker d verkar konstigt, du vill ha henne tillbaks men samtidigt dejtar du, varför?

Tjejen jag träffar visade intresse för mig, visade sig också att vi klickade väldigt bra, vore dock korkat att bara kasta sig in i nåt men jag trivs i hennes sällskap och har även börjat rata andra tjejer
  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2019-09-28 09:24:23 följande:
    Tycker du ska lugna ner dig lite.. Det har bara gått två månader och separationen är fortfarande färsk. Låt det ta tid, ha fortsatt god kontakt med henne och ta saker som de kommer. Var inte för på, utan låt även henne få lite tid för att känna efter hur hon känner. Blir det ni igen så är det ju kul, men blir det inte det så är det som det är. Men stressa inte fram nåt nu och få inte panik över att du fortfarande har känslor för henne.
    +1
Svar på tråden Kommer inte över henne