Gravida i Kalmar BF jan-mar 2020
Fler gravida i Kalmarområdet som vill följas åt? Vi väntar vårt andra barn med BF 8 jan 2020.
Fler gravida i Kalmarområdet som vill följas åt? Vi väntar vårt andra barn med BF 8 jan 2020.
De gjordes i v 39 och 40. Har för mig att jag fick förvärkar direkt efter med samtliga men sista gången slutade det inte. Tog dock ändå nästan två dygn med förvärkar innan vattnet gick och förlossningen satte igång.
Hade jag varit du hade jag verkligen släppt städgrejer alt lämnat över det till mannen och sen tvingat mig själv att ta det så lugnt det går och äta mycket kolhydrater och sånt. Det var det största misstaget jag gjorde sist, gick promenader och putsade fönster som folk sa skulle sätta igång det hela. Åt dåligt för jag var tjurig och otålig som gått över tiden. Hade verkligen behövt all den där energin när det var dags.
Men då låter det inte allt för långt bort om du är lite öppen nu. :) Lycka till!!
Jäklar, tre stycken! Var du öppen och mogen vid alla tre? Vilka veckor gjordes de? Jag var tydligen mjuk och mogen med 1 cm lång tapp och öppen 1,5-2 cm. Huvudet låg långt ner så hon kände det direkt och kunde svepa i hinnorna. Började blöda som tusan efteråt men det gjorde inte ont och det har slutat blöda nu. Har haft lite mensvärk som kommer och går men nu känns det rätt lugnt.. Jag hoppas ju på att det drar igång av sig själv nu i helgen men det skulle faktiskt vara lite skönt att få fixa det sista nu i helgen så det är klart innan måndag. Och med det sista så menar jag mest att tvätta och byta sängkläder, göra en storstädning så det är kliniskt rent när vi kommer hem och bunkra upp med käk i kylen. Allt annat är redo! Jag kommer nog inte kunna varken sova eller äta ordentligt på hela helgen, men jag får försöka tvinga mig själv för nu behövs alla krafter som du säger :)
De gjordes i v 39 och 40. Har för mig att jag fick förvärkar direkt efter med samtliga men sista gången slutade det inte. Tog dock ändå nästan två dygn med förvärkar innan vattnet gick och förlossningen satte igång.
Hade jag varit du hade jag verkligen släppt städgrejer alt lämnat över det till mannen och sen tvingat mig själv att ta det så lugnt det går och äta mycket kolhydrater och sånt. Det var det största misstaget jag gjorde sist, gick promenader och putsade fönster som folk sa skulle sätta igång det hela. Åt dåligt för jag var tjurig och otålig som gått över tiden. Hade verkligen behövt all den där energin när det var dags.
Men då låter det inte allt för långt bort om du är lite öppen nu. :) Lycka till!!
Hur går det ballerinakakaoreo? :)
Hur går det ballerinakakaoreo? :)
Åh så spännande! Snart blir det bebis! :)
Ja det är fint med mig förutom foglossning. Köpte vagn igår och ställde fram moseskorgen som bebis ska ligga i första tiden. Mysigt att börja boa så smått.
Men vad mysigt! Vad blev det för vagn?
Jag sitter på förlossningen med rätt smärtsamma förvärkar, har fått en ballongkateter som ska öppna mig ytterligare några centimeter. De ska komma och dra lite i den vid halv 1 så vi väntar tålmodigt.
Gissar att du är mitt i det nu! Lycka till!! :)
En Bugaboo Fox.
Hej igen, i tisdags den 8e kl 12:39 kom vår son. 4258g och 53cm! Han var för stor för mitt bäcken och mina värkar blev ineffektiva efter en timmas krystande så i sista sekund drogs sugklockan fram och 5 drag senare var han ute. :) Förlossningen var super fram tills krystningen, ska nog inte berätta någon förlossningsberättelse för er då jag inte vill skrämma någon. Allas förlossningar är unika och olika, och tur är väl det. Nu är han iallafall här och vi är så himla lyckligt lottade att ha fått en sån underbar bebis. Han säger knappt ett ljud, inte ens när de tagit prover på honom. Och han sover massor. Vi åkte hem i torsdags men blev tyvärr inlagda på neo idag då han fått gulsot och tappat lite vikt. Han ligger i skrivande stund och solar och ska nu göra det i 2-3 dygn, de enda gångerna han inte solar är när han ammas eller byter blöja. Man kan dock lyfta ur solmadrassen och lägga den i sängen så man kan gosa, vilket är superskönt. Personalen här är super, och det var dom på förlossningen och BB också. Hade världens bästa team när jag förlöstes, så ni har underbara människor som kommer ta väl hand om er när det väl är dags :) ett tips är att skriva en födelseplan om man har särskilda önskemål, de följde min till punkt och pricka och jag kan inte vara mer än nöjd. Lycka till under era graviditeter nu, jag kikar in lite då och då och ser om ni uppdaterat någonting!
Stort Grattis!!!!! Härligt att höra!
Jag har varit två omgångar på neo, varav en längre med prematur och också lite solning på det.. Visst är det bra där, stöttande personal och allt!
Skönt att allt gick bra, och solningen brukar också gå smidigt.
Själv blev jag sjukskriven nu under de här kritiska veckorna 27-30, för sammandragningarna. Var på BB i veckan, trodde bebisen skulle komma.. iiih...men allt var bra där inne. Nu ska jag inte stressa och gå långsamt överallt!
Vad ska man fördriva tiden med? Jag vill att det ska bli jul och då kommer man närmare bebisen..
Hej på er!!
Hur har ni det??
Här blev det en turbulent höst.. smärtsamma sammandragningarna resulterade i en bebis född vecka 32. Så nu är vår lille sex veckor och hela tillvaron börjar hamna på rätt köl igen.
Vill ni ses över en fika nån dag??