• Anonym (okej?)

Är det okej?

Hej!

Jag vill gå ur mitt förhållande med min flickvän. Vi har haft det otroligt tufft den senaste tiden men nu försöker hon verkligen att ändra på sig och lyssnar på mina känslor mer. Hon är jätteförsiktig med mig och pratar fint numera när vi ska diskutera något. Alltså kämpar hon för att behålla relationen. Hon älskar mig mest av allt och fruktar för en seperation något otroligt.

Hursom helst så dök en annan sak upp där vi är oense. Det är en viktig sak som påverkar våra liv. Jag har sagt att jag absolut inte kommer tvinga henne för något hon inte vill medan hon övertalar mig till att gå med på hennes önskemål. Jag säger bara att i den här saken är vi oense om och ingen av oss behöver anpassa oss den andre när det gäller en sån stor sak. (Handlar inte om barn) Alltså att det inte finns någon framtid egentligen.

Vi är så olika som personer och denna relation tar slut på min energi fullständigt. Har fullt upp om dagarna men orkar ingenting. Vi har tidigare sårat varandra och tagit fram våra värsta sidor. Men nu anstränger hon sig som in i.

Vi bor inte tillsammans. Jag har ett rikt socialt liv och mycket händer i mitt liv just nu. Hon har knappt några vänner och inga utsikter inför framtiden egentligen. För henne är det oklart vad hon kan förvänta sig av framtiden, hon är 20 år och jag är några år äldre.

Är det rätt av mig att lämna henne i regnet och krossa hennes hjärta? Jag kommer vara orsaken till hennes smärta i kanske ett eller flera år framåt. Jag själv håller på att gå under, men hon gör ju sitt bästa att rädda relationen. Detta är svårt.

• Svar på tråden Är det okej?
  • Pope Joan II
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 15:00:47 följande:
    Tack för kritiken men kom igen. Är i en känslig situation och vad hjälpte ditt inlägg nu? Är inte lätt det här med att göra slut.
    Vad hjälpte det dig att inleda ett samtal som syftar till uppbrott ur relationen på det sättet? Du sitter ju här nu och har problem. Var tydlig är mitt råd. 

"Jag vill inte fortsätta oavsett hur mycket du än säger dig vara villig att ändra på dig. Det är slut mellan oss."
  • Anonym (okej?)
    Pope Joan II skrev 2019-10-12 15:04:01 följande:

Vad hjälpte det dig att inleda ett samtal som syftar till uppbrott ur relationen på det sättet? Du sitter ju här nu och har problem. Var tydlig är mitt råd. 

"Jag vill inte fortsätta oavsett hur mycket du än säger dig vara villig att ändra på dig. Det är slut mellan oss."

Jo till slut var jag tydlig, efter att vi haft samtalet ett tag. Hon har hela tiden försäkrat mig om att hon gör allt för att rädda oss och jag har sagt att det inte finns hopp baserat på vad som hänt och att enl erfarenheter kommer samma procedur att upprepa sig oavsett. Sen gjorde jag slut. Därefter har vi inte hunnit snacka så mycket mer.

Nu ältar jag. Behöver lite råd. Men vad för råd vet jag inte. Hade man ändå kunnat rädda relationen?
  • misil

Att ha ett förhållande pga skuldkänslor är destruktivt både för dig och henne.

• Fjäril kär
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 15:11:50 följande:

Jo till slut var jag tydlig, efter att vi haft samtalet ett tag. Hon har hela tiden försäkrat mig om att hon gör allt för att rädda oss och jag har sagt att det inte finns hopp baserat på vad som hänt och att enl erfarenheter kommer samma procedur att upprepa sig oavsett. Sen gjorde jag slut. Därefter har vi inte hunnit snacka så mycket mer.

Nu ältar jag. Behöver lite råd. Men vad för råd vet jag inte. Hade man ändå kunnat rädda relationen?

Du kan bara rädda relationen med äkta känslor och att ni hittar en lösning på det som är det egentliga problemet.

Älskar du henne? Eller vill du egentligen göra slut?
  • Anonym (okej?)
    Fjäril kär skrev 2019-10-12 15:45:27 följande:

Du kan bara rädda relationen med äkta känslor och att ni hittar en lösning på det som är det egentliga problemet.

Älskar du henne? Eller vill du egentligen göra slut?

Känslorna är slut, dock inte helt och jag vet att de kan återupplivas. Jag har dock ingen ork att fixa detta förhållande, krävs månader av att kämpa. Håller på att bygga en framtid för mig själv och är otroligt upptagen även på helger. Med henne åsidosätter jag min framtid och karriär osv och har inte lust till något alls. Så för mig är det destruktivt, detta förhållande.. För henne är det lättare att lägga energi på oss då hon inte har jobb osv. Jag har dock inte ork min energi är slut och har ingen lust att sjukskriva mig. Om vi bara hade kunnat låta bli att förstöra så mycket för oss.. Bådas fel och nu när hon vill kämpa har jag gett upp. Är det okej att jag slår upp ett nytt kapitel utan henne? Och lämnar henne även fast hon kämpar och troligtvis hade fortsatt att kämpa?
  • Anonym (okej?)

Alltså det som gör att jag inte har lust är för att för ca 1.5 år sedan hände det märkvärdiga saker som tyder på otrohet. Hon har än idag inga förklaringar till vissa händelse och det är nu det kommer upp till ytan för mig. Varför kunde jag inte göra slut med henne för 1.5 år sedanistället? utan hon måste betala för dessa händelser nu. Hon kan ha varit otrogen då eller inte. Jag vet inte. För hon har bara massa undanflykter som är ologiska och inte hänger ihop.

• Fiona M
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 15:11:50 följande:

Så du HAR gjort slut? Jag fattar inte vad du försöker få sagt -gör hon det?
  • Anonym (okej?)
    Fiona M skrev 2019-10-12 17:38:44 följande:

Så du HAR gjort slut? Jag fattar inte vad du försöker få sagt -gör hon det?

Förstår hur du menar faktiskt. Nu är det viktigt att bli och att fortsätta vara tydlig. Jag har gjort slut ja. Samtidigt ältar jag mycket just nu och övertänker allt.
  • Anonym (slut)
    Anonym (okej?) skrev 2019-10-12 16:58:12 följande:
    Alltså det som gör att jag inte har lust är för att för ca 1.5 år sedan hände det märkvärdiga saker som tyder på otrohet. Hon har än idag inga förklaringar till vissa händelse och det är nu det kommer upp till ytan för mig. Varför kunde jag inte göra slut med henne för 1.5 år sedanistället? utan hon måste betala för dessa händelser nu. Hon kan ha varit otrogen då eller inte. Jag vet inte. För hon har bara massa undanflykter som är ologiska och inte hänger ihop.
    Antingen:
    1) var hon otrogen och då gör du helt rätt som äntligen lämnar henne,
    eller så:
    2) var hon inte otrogen, och då tvingas hon vara tillsammans med någon som misstänker henne fast hon är oskyldig. Du kommer heller aldrig kunna lita på henne helt, trots att hon är pålitlig. Även i detta fall gör du helt rätt som gör slut.

Alltså: inga möjligheter att ni skall kunna forsätta ihop på ett bra vis. Sluta älta. Gå vidare.
  • Anonym (l)

Hej, jag är en sådan känslig tjej som din tjej är. Jag ska tala om vad som hjälper oss. Det går nämligen emot alla råd som folk ger.
    För mig hjälper det att säga att "vi tar en paus". Då hinner min hjärna vänja sig och anpassa sig. Då blir det inte panik . Det hjälper oss som vill klamra oss fast till varje pris
    Säg till din tjej att ni tar en paus.

• Anonym (l)

Såg nu att du redan gjort slut
    Åk inte till sjukhuset om de ringer därifrån, det får henne bara att börja hoppas

• Anonym (X)
    Anonym (l) skrev 2019-10-13 00:05:15 följande:

Såg nu att du redan gjort slut

Åk inte till sjukhuset om de ringer därifrån, det får henne bara att börja hoppas

Sjukhuset?
Svar på tråden Är det okej?