• Svar på tråden söker svar på detta inlägg
  • Sasu

    om man är dum nog att logga in på en offentligt dator och trycka i "kom ihåg mig" så får man väl skylla sig själv..

  • Fjäril kär

    Om du är medveten om att det är en säkerhetsrisk att logga in på en offentlig dator och ändå tar risken att göra det - på vilket sätt skulle det vara Familjelivs ansvar/fel?

    Du ansvarar själv för dina egna beslut.

  • NHult
    Sasu skrev 2019-10-17 08:59:39 följande:

    om man är dum nog att logga in på en offentligt dator och trycka i "kom ihåg mig" så får man väl skylla sig själv..


    Nu är det tvärt om att man måste komma ihåg att bocka ur "kom i håg mig" för den är föribockad, det är det som stör mig :)
    Bloggar lite här på FL
  • NHult
    Fjäril kär skrev 2019-10-17 09:23:47 följande:

    Om du är medveten om att det är en säkerhetsrisk att logga in på en offentlig dator och ändå tar risken att göra det - på vilket sätt skulle det vara Familjelivs ansvar/fel?

    Du ansvarar själv för dina egna beslut.


    Nu är det ju inte riktigt så jag menar,
    Utan frågan är varför familjeliv har valt att bocka i rutan "kom i håg mig" åt mig ?
    Om jag inte vill ha autoinlog på sajten så måste jag göra ett aktivt val.

    Tvärt om mot vad de flesta andra sidor, forum, föreningar etc har sin inlogg.
    Jag har inget att varesig dölja eller annat, men det vore ju snopet om man hade glömt att bocka ur den föribockade rutan och någon annan loggat in och gör inlägg i mitt namn tex. det är lätt att man glömmer att den lilla föribockade rutan.
    Bloggar lite här på FL
  • Moderator

    Det är en vanlig funktion på bla sociala medier. Man vill komma in på sajten snabbt och enkelt utan att behöva fylla i inloggsuppgifterna varje gång. /admin


    Vid eventuella frågor vänd dig till supporten: support@familjeliv.se
  • NHult
    Moderator skrev 2019-10-19 13:08:43 följande:

    Det är en vanlig funktion på bla sociala medier. Man vill komma in på sajten snabbt och enkelt utan att behöva fylla i inloggsuppgifterna varje gång. /admin


    Tack,
    Jag vet att det är en vanlig funktion, alla har den, men det brukar vara ett val man gör själv genom att bocka i rutan "kom i håg mig"
    Min fråga är varför har FL har bockat i rutan åt mig, så jag måste bocka ur den om jag inte vill ha autoinlogg ?
    Bloggar lite här på FL
  • NHult

    För att förtydliga min fråga, rutan är föribockad, det är det som jag reagerar på.
    Om jag glömmer att bocka ur rutan så blir jag eller någon annan som använder samma dator autoinloggad.
    Bloggar lite här på FL
  • Fjäril kär
    NHult skrev 2019-10-19 13:22:14 följande:

    För att förtydliga min fråga, rutan är föribockad, det är det som jag reagerar på.

    Om jag glömmer att bocka ur rutan så blir jag eller någon annan som använder samma dator autoinloggad.


    Ser inte ut så för mig. Jag måste aktivt bocka i den, förblir inloggad tills jag loggar ut och då måste jag bocka i igen.
  • NHult

    Skumt, min är alltid ibockad oavsett om jag är hemma eller på jobbet eller nån annan stans. därav mina frågor.


    Bloggar lite här på FL
Svar på tråden söker svar på detta inlägg