• anonym akl

Fågelkvalster på kroppen

Vårt hem har invaderats av fågelkvalster som vi, trots experthjälp inte kan bli av med. Vi har nu bestämt att vi ska lämna hemmet. Det är dock ett problem med detta. Vi har kvalster på kroppen som vi måste bli av med innan vi kan göra detta. När man kontaktar sjukvården blir man betraktad som en idiot eftersom det här är ett ovanligt problem. Jag undrar om någon har varit i samma situation och hur ni gjorde. Vilken behandling ni fick och om den var effektiv. Desperat behov av hjälp!

• Svar på tråden Fågelkvalster på kroppen
  • Anonym (Ovälkomna kryp)

Usch vad obehagligt. Har hört talas om detta nyligen. Har matat fåglar i alla år men aldrig vetat att såna fanns. Vet du hur de kommit in i ert hem? Hur ser de ut? och var uppehålller de sig?

Det är nog snarare Anticimex du ska kontakta än vården. Kanske sköta om såren med alsolsprit om de infekterar.

Har en hel del fåglar i min trädgård som jag matat i flera år. Har också alltid balkongdörren öppen sommartid. Bör jag oroa mig?

• Anonym (op)

Vi hade dessa i ett av våra rum, i flera år. Ett av våra barn sov där och vi visste inte varför han kliade. Vi tog honom till läkare som sa att det var en allergi. 

Vi kom ju senare på vad det var, men inget hjälpte, rummet fick stå tomt. Det spred sig dock inte överallt som du beskriver. Problemet försvann när värden högg ner ett stort träd med fågelbon bredvid fönstret.

• anonym akl

Vi har varit kontakt med Anticimex. De vet inte riktigt vad de ska göra eftersom de sällan ställs inför problemet. Vi har det tyvärr inte bara i ett rum utan i hela huset och tar med oss det på kroppen och i kläderna.

• Anonym (op)
    anonym akl skrev 2019-10-17 14:17:15 följande:

Vi har varit kontakt med Anticimex. De vet inte riktigt vad de ska göra eftersom de sällan ställs inför problemet. Vi har det tyvärr inte bara i ett rum utan i hela huset och tar med oss det på kroppen och i kläderna.

Vi hade mest problem i sängen i just det rummet. Kan väl vara för de rör sig mest vissa tider på dygnet? Vet inte, men förstod min son när jag själv lånade hans säng en natt och framåt morgonen kröp det överallt. Fy fan. Tycker synd om er.
  • LinaOliver

Hej. Fick ni bukt med detta? 

vi har nämligen samma problem. Har haft det sen 1 januari i år. blir galen, helt förstörd av det här. 

och får ingen hjälp av Nomor.
    hur gjorde ni för att bli av med det, om ni är fri? 

Är desperat behov av hjälp.
    Det kryper på en och de bits så jag får märken som kliar.
    Verkar finnas i säng soffa o kläder o tyger.

Svar på tråden Fågelkvalster på kroppen