• Nonameuser

Det blir vakuum i våra Herobility flaskor

Som rubriken lyder. Vi har nyss bytt från Avent till herobility till vår 4,5 månaders bebis. Men det blir vakuum i som vi måste dra ut flaskan och ta nytt tag för att lätta på. Gör jag nåt fel? Nån med erfarenhet? Det ska ju inte bli vakuum i.

• Svar på tråden Det blir vakuum i våra Herobility flaskor
  • nnnnnnnn

SKruvar du åt för hårt?

Vet inte hur den flaskan funkar, men på vanliga ska man inte skruva åt alls hårt. Man skruvar åt hårt, skakar flaskan så det löser sig, sen lossar man ringen som håller nappen rätt mycket., Sen håller man koll på bubblorna, blir det för mkt bubblor så skruvar man åt lite,lite i taget tills det blir lagom och givetvis tvärtom - blir det för lite bubblor in i flaskan så lossar man lite, lite tills det är lagom.

• Nonameuser
    nnnnnnnn skrev 2019-10-31 18:23:05 följande:

SKruvar du åt för hårt?

Vet inte hur den flaskan funkar, men på vanliga ska man inte skruva åt alls hårt. Man skruvar åt hårt, skakar flaskan så det löser sig, sen lossar man ringen som håller nappen rätt mycket., Sen håller man koll på bubblorna, blir det för mkt bubblor så skruvar man åt lite,lite i taget tills det blir lagom och givetvis tvärtom - blir det för lite bubblor in i flaskan så lossar man lite, lite tills det är lagom.

Tänk att jag inte visste detta trots att jag flaskmatat alla mina barn haha. Aldrig hört talas om faktiskt! Men kan va värt ett försök. Herobility har ju en luftventil som ska fixa det där.

Liksom sugnappen drar ihop sig. Han måste släppa ibland och låta sugnappen återgå till ursprungsform igen innan han kan äta vidare.
  • nnnnnnnn

Tror att det står i infobladet som ligger i nappflaskan när man köper den.
    Vet att de nya modellerna med ventil ska fungera utan att man lossar ringen, men varför inte göra det om ventilen verkar krångla, barnet ska ju kunna äta utan att behöva släppa!

• Nonameuser
    nnnnnnnn skrev 2019-10-31 19:35:10 följande:

Tror att det står i infobladet som ligger i nappflaskan när man köper den.

Vet att de nya modellerna med ventil ska fungera utan att man lossar ringen, men varför inte göra det om ventilen verkar krångla, barnet ska ju kunna äta utan att behöva släppa!

Det tycker jag med! Jag testade i alla fall ditt tips men det verkar inte gå att reglera ringen alls på dessa flaskor. Jag mailade företaget om problemet. Får se vad de svarar.
Svar på tråden Det blir vakuum i våra Herobility flaskor