• Anonym (anonym tjej)

Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?

Ibland ser man ju skitsnygga kvinnor ute i affärer och på stan, men inte tycker jag att männen reagerar alls? Eller döljer ni det så väl? För jag tycker det pratas här på FL om att ni gillar att titta på kvinnor och så där.

Och jag själv lägger man inte märke till så mycket så det är inget konstigt att ingen bryr sig om mig. Men de vackra kvinnorna som märks?

• Svar på tråden Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?
  • Anonym (Anonym kvinna)
    Tukt skrev 2019-11-03 09:53:46 följande:

Det jag tycker kanske är lite tråkigt är ju att så få verkar intresserade över hur andras fantasier ser ut.

Nu är ju jag man, och utan ett normativt utseende, så jag tänker folk mindre ofta fantiserar om mig. Men förmodligen i bland. Och det vore kul att veta.

På samma sätt som det vore kul att berätta. Det behöver ju inte vara att man möts utan bara hur fantasier snurrar.

Ja, men hur fantiserar du då när du ser en attraktiv kvinnas kropp?
  • Tukt
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2019-11-03 21:12:16 följande:
    Ja, men hur fantiserar du då när du ser en attraktiv kvinnas kropp?
    Det kräver väl kanske mer eller mindre en novell för att beskriva. Sedan beror det ju på vad man menar med attraktivt ... det är så olika. Jag kan ju attraheras av det jag inte borde attraheras av. Motsatser, skillnader.
    Men ofta är det mer detaljer, än en hel kropp. Men bara attraktionen till exempelvis en hand kan ju ta en rad olika spår....
  • Anonym (Anonym kvinna)
    Tukt skrev 2019-11-03 21:26:09 följande:

Det kräver väl kanske mer eller mindre en novell för att beskriva. Sedan beror det ju på vad man menar med attraktivt ... det är så olika. Jag kan ju attraheras av det jag inte borde attraheras av. Motsatser, skillnader.

Men ofta är det mer detaljer, än en hel kropp. Men bara attraktionen till exempelvis en hand kan ju ta en rad olika spår....

Berätta lite mer. Jag vill veta vad du tänker
  • Tukt
    Anonym (Anonym kvinna) skrev 2019-11-03 21:29:27 följande:
    Berätta lite mer. Jag vill veta vad du tänker
    Som sagt komplext. Men i min undergivna roll stärks så klart maktförskjutningen av en attraktiv kropp. 
    Men det kan också vara så att en saker som jag uppfattar som oattraktiva, osnyggt då det gäller utseenden, kläder och annat, ger en känsla av motsats och skillnader som ger en boost... så i det läget kan fult bli snyggt också.
    På samma sätt kan en viss typ av hand kännas som en idealhand för en runk, och en annan som en fruktad örfilshand...
    Så jag ser liksom inte bara en attraktiv kvinna. Jag ser detaljer och i fantasin olika scenarios.
  • Anders 386

Är det en kvinna som sticker ut i mängden som finns i närheten så upptäcker jag det direkt - men jag kollar väl inte så mycket egentligen - konstaterar bara snabbt att det är en kvinna som tilltalar mig. Jag kan registrera en snygg man på samma sätt också. Ofta kan jag kolla in snygga välformade rumpor även om kvinnan i övrigt inte har ett utseende som sticker ut. Rumpan är praktiskt att kolla in eftersom kvinnorna inte ser det. 

Jag skulle tro att både män och kvinnor funkar på ungefär samma sätt med att man lägger märke till människor som har ett tilltalande utseende? Men kvinnor kanske inte kollar in "kroppsdetaljer" riktigt på samma sätt som jag kollar in en rumpa som tänder mig? 

• Anonym (Jodå)

Är strax över 40 och upplever fortfarande att män tittar, kanske lite lugnare nu än när jag var yngre. Invandrarkillar låter ofta mer, stirrar och är mindre diskreta än svenska män, när man passerar. Svenska killar söker oftast bara ögonkontakt. Stirrar kanske lite när man sitter på pendeln eller på möten. Ofta är äldre män mer påstridiga än yngre.

Det är fler blickar och kommentarer sommartid än vintertid.

Märker att fler män tittar om jag bär högklackat, kanske för att jag uppmärksammar dem på min existens?

• Livs njutare

Klart man har koll , som förra inlägget så sticker det ut någon så tittar men minst en gång till ,kanske liiite för länge men har märkt det uppskattas ofta av den betraktade . Det kan bli ett spännande blicktagande som förgyller tillvaron.

• Livs njutare
    Anonym (Jodå) skrev 2019-11-04 09:57:29 följande:

Är strax över 40 och upplever fortfarande att män tittar, kanske lite lugnare nu än när jag var yngre. Invandrarkillar låter ofta mer, stirrar och är mindre diskreta än svenska män, när man passerar. Svenska killar söker oftast bara ögonkontakt. Stirrar kanske lite när man sitter på pendeln eller på möten. Ofta är äldre män mer påstridiga än yngre.

Det är fler blickar och kommentarer sommartid än vintertid.

Märker att fler män tittar om jag bär högklackat, kanske för att jag uppmärksammar dem på min existens?

Högklackat har ju en sådan effekt,,inte bara det hörs utan kroppshållningen är framfusigt och självförtroendet lyser om tjejen/kvinnan...
  • Anonym (Anonym kvinna)
    Anders 386 skrev 2019-11-04 09:21:50 följande:

Är det en kvinna som sticker ut i mängden som finns i närheten så upptäcker jag det direkt - men jag kollar väl inte så mycket egentligen - konstaterar bara snabbt att det är en kvinna som tilltalar mig. Jag kan registrera en snygg man på samma sätt också. Ofta kan jag kolla in snygga välformade rumpor även om kvinnan i övrigt inte har ett utseende som sticker ut. Rumpan är praktiskt att kolla in eftersom kvinnorna inte ser det. 

Jag skulle tro att både män och kvinnor funkar på ungefär samma sätt med att man lägger märke till människor som har ett tilltalande utseende? Men kvinnor kanske inte kollar in "kroppsdetaljer" riktigt på samma sätt som jag kollar in en rumpa som tänder mig? 

Jodå, jag kollar iallafall kroppsdetaljer; könets utbuktning och form om det kan anas, behåring på hals, bröst o armar (mmm), Rumpan, lårmuskler,, hållningen på nacke och axlar
  • Latinofire

Det är såklart man kollar men jag vill ju heller inte stirra och göra henne obekväm, känns lite oförskämt även fast man gärna vill. Såklart att det inte går att låta bli när en kvinna med fina ben går förbi även fast hon har jeans eller andra byxor på sig, det är ngt med formerna från midjan ned över svanken till rumpa, lår och fötter som är så otroligt attraktivt. Kan ibland bli lite väl intensivt med fantasier där kolasås är involverat.

Men för att visa att det finns ett intresse utan att vara alltför sliskig så markerar jag ofta med att möta hennes blick och få ögonkontakt ngn extra millisekund. Så när ni kvinnor i 40-60 års åldern får en sådan blick av en yngre förmåga så vet ni vad han fantiserar om.

• Anonym (30+)

Alltså nån gång ibland.. Men jag är liksom vuxen nu och har ett liv som tar tid. Orkar inte springa runt och glo på snygga tjejer hela dagarna

• Anonym (30+)

Sen finns det oerhört många snygga tjejer ute på stan så man ser inte skogen för alla träd. Kollar jag in nån tjej så är det oftast någon som antingen är SÖT, eller har nåt intressant utseende som attraherar mig personligen.

Snygghet enbart i sig är ganska tråkigt

• Anonym (Kalle)

"Men de vackra kvinnorna som märks"
    Njaee,,jag kollar nog in de flesta,,men inte på ett odrägligt sätt.
    I mina ögon duger alla som de är, jag skulle kolla in dig,,:)

• Anonym (Gym)

På gymmet är det en bonus att kolla in alla dessa härligt sexiga kvinnliga rumpor i trånga thights

• svenskitelge

Jag och frun kollar in andra kvinnor tillsammans. 
    En gång var det en kvinna i mataffären som hade vita byxor på sig, hon böjde sig fram för att lägga nåt i hennes korg och en synnerligen välformad rumpa uppenbarade sig. 
    Jag gick till min fru och sa att hon måste spana in rumpan jag nyss beundrat. 
    När vi rundade en hylla så mötte vi kvinnan och hon och frun började prata eftersom de jobbade på samma plats.
    Efter det påminner frun om "hon med rumpan" när hon kommer på tal.

• RK man

Jag är måhända flummig. Men jag känner av kvinnors "halo". Om hon skimrar så reagerar jag. Det beror aldrig (så vitt jag vet) på yttre attribut, utan på vilka energier hon sprider. Jag kan gå på Ringens köpcentrum och bara drabbas av en kvinnas känsla. DÅ spanar jag in henne.

Det har hänt vid ett par tillfällen att våra energier mötts. Det har blivit ganska intressant och lärorikt.

• Dominant66

Klart det händer ibland(rätt ofta)att man kikar.

Dock diskret finns alltid en fröjd för ögat att se:) kvinnokroppen är ju vacker.

Svar på tråden Män, kollar ni verkligen in kvinnor ute?