• Anonym (Hur lämnar man?)

Min sambo är som en vampyr som suger all glädje ur mitt liv

Min sambo får mig att avsky mitt liv. Hans ständiga kritik. Hans ständiga skrikande. Alla oförutsägbara attacker. Jag kan inte bo så här längre.

Men det är länge sedan han lyssnade på något jag säger. Han vrålar eller går. Jag har försökt att prata, skriva, sms:a. Han låter mig inte avslöja relationen.

Hur lämnar jag rent praktiskt? Det är vår lägenhet (sambolagen) men 100 % av insatsen är min. Det är bara jag som amorterat. Vi har två barn.

• Svar på tråden Min sambo är som en vampyr som suger all glädje ur mitt liv
  • AniieeHär

Ta barnen och flytta, helt enkelt. Kontakta sedan någon som gör bodelningen åt er.

If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
    AniieeHär skrev 2019-11-03 19:46:58 följande:

Ta barnen och flytta, helt enkelt. Kontakta sedan någon som gör bodelningen åt er.

Kan jag det? Är det inte egenmäktighet?

Jag står för 80 % av alla räkningar. För att ha råd med ett nytt boende, behöver jag bli av med kostnaden för detta.

• Anonym (CC)
    Anonym (Hur lämnar man?) skrev 2019-11-03 19:30:40 följande:

Min sambo får mig att avsky mitt liv. Hans ständiga kritik. Hans ständiga skrikande. Alla oförutsägbara attacker. Jag kan inte bo så här längre.

Men det är länge sedan han lyssnade på något jag säger. Han vrålar eller går. Jag har försökt att prata, skriva, sms:a. Han låter mig inte avslöja relationen.

Hur lämnar jag rent praktiskt? Det är vår lägenhet (sambolagen) men 100 % av insatsen är min. Det är bara jag som amorterat. Vi har två barn.

Hur länge har ni varit tillsammans? Förstår om han sugit extra mycket under Halloween, vampyr som han är.
    Anonym (CC) skrev 2019-11-03 20:17:24 följande:

Hur länge har ni varit tillsammans? Förstår om han sugit extra mycket under Halloween, vampyr som han är.

20 år.
  • Anonym (l)
    Anonym (Hur lämnar man?) skrev 2019-11-03 20:25:16 följande:
    20 år.
    Har han alltid betett sig såhär?
    har något hänt? Kan det vara en sjukdom?
  • Anonym (H)

Meddela vampyren att ni ska separera. Sen kontaktar du tingsrätten och ber få en bodelningsman.

Har du något papper på att du stått för insatsen? Hur gamla är barnen?

• Anonym (Frågande)

Är det möjligen nåt fel på maken? Autism, ADHD eller missbruk eller nåt sånt?

Anonym (Frågande) skrev 2019-11-03 21:58:45 följande:

Är det möjligen nåt fel på maken? Autism, ADHD eller missbruk eller nåt sånt?

Något fel är det helt uppenbart. Vad är fortfarande en gåta.
    Anonym (l) skrev 2019-11-03 20:40:18 följande:

Har han alltid betett sig såhär?

har något hänt? Kan det vara en sjukdom?

Nej. Men kanske att det funnits drag. Det började för fyra år sedan.
    Anonym (H) skrev 2019-11-03 20:49:49 följande:

Meddela vampyren att ni ska separera. Sen kontaktar du tingsrätten och ber få en bodelningsman.

Har du något papper på att du stått för insatsen? Hur gamla är barnen?

Det är bara jag som står på lånet. Hela insatsen betalades från mitt sparkonto.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hur lämnar man?) skrev 2019-11-03 22:02:11 följande:
    Nej. Men kanske att det funnits drag. Det började för fyra år sedan.
    Något säger mig att du håller inne med någonting eller flera. Är du kanske en lögnerska ? Är det kanske därför han flippar och vägrar stanna kvar och lyssna på dina lögner ts ? 
    Anonym (hmm) skrev 2019-11-03 22:06:54 följande:

Något säger mig att du håller inne med någonting eller flera. Är du kanske en lögnerska ? Är det kanske därför han flippar och vägrar stanna kvar och lyssna på dina lögner ts ? 

Något säger mig att du inte är helt klok.
  • Anonym (l)
    Anonym (Hur lämnar man?) skrev 2019-11-03 22:01:08 följande:
    Något fel är det helt uppenbart. Vad är fortfarande en gåta.
    Kan du be honom söka hjälp hos doktor? Ni måste ju samarbeta kring barnen.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hur lämnar man?) skrev 2019-11-03 22:18:05 följande:
    Något säger mig att du inte är helt klok.
    Nåt säger mig detsamma om dig. Påstår att din man har något drag av någonting som visar effekt först efter 16 år. Jo tjena! 
    Anonym (l) skrev 2019-11-03 22:21:49 följande:

Kan du be honom söka hjälp hos doktor? Ni måste ju samarbeta kring barnen.

Jag har försökt. Jag har sagt att han verkar så trött och att han kanske borde träffa läkare.

För knappt fyra år sedan, när det blev riktigt illa första gången gick vi till parterapi. Men där satt han bara och ljög, så vi slutade efter två tillfällen.
  • Anonym (@)

Jurist via banken kan hjälpa dig, ta ekonomisk förlust då det är värt det.

Psykisk misshandel, läs på: varningstecken.nu om det hela.

Behåll kontroll över boende och försäkringsprocessen då han kommer försöka sabotera. Förmodligen kommer han sluta betala om du flyttar men fortfarande har solidariskt betalningsansvar. Lägg upp planen så du har så mycket säkrat som möjligt. Förberedd dig på en lång kamp som är värd det i slutändan.

Lever idag efter flera års återhämtning i ett lyckligt förhållande!

Svar på tråden Min sambo är som en vampyr som suger all glädje ur mitt liv