Vilken SUV är bäst i prisklassen 150.000-230.000?
Vi funderar på en SUV. Är de säkrare än mindre bilar? Vi vill ha en pga säkerheten. Snälla, gissa inte bara, många tror att stora bilar automatiskt är säkrare. Men vilka bilar är riktigt säkra?
Vi funderar på en SUV. Är de säkrare än mindre bilar? Vi vill ha en pga säkerheten. Snälla, gissa inte bara, många tror att stora bilar automatiskt är säkrare. Men vilka bilar är riktigt säkra?
Ursäkta dubbelposten ovan. (FL har hyss för sig.)
Vinnarbilen 2019 i ?Hur säker är bilen?? är Toyotas modell RAV4 13-18. Den bedöms som 52 procent säkrare än medelbilen. Det är fjärde gången som Toyota står som vinnare. Tidigare har modellen Avensis 03-08 tre gånger utsetts till den säkraste bilen.
Se till att kolla de årsmodeller som passar er budget.
Intressant resonemang det där med att det är mycket bättre att krocka i en stor bil. Jag tänker lite på personerna i bilen man kanske krockar med, som får 2,5 ton SUV i nyllet. Men det är så typiskt svenskt, bara JAG känner mig säker. Skiter i om jag smäller med en Ford Fiesta och en hel familj dukar under, bara JAG är trygg i min SUV.
Aja.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".
Sen är många suvar 4 wd, mycket bra vid dåligt väglag, och livsfarliga om du inte förstår hur du handskas med fyrhjulsdriften, breda däck på suv gör den drar mer bränsle och vattenplanar lättare, men bromsar på kortare sträcka.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".
Intressant resonemang det där med att det är mycket bättre att krocka i en stor bil. Jag tänker lite på personerna i bilen man kanske krockar med, som får 2,5 ton SUV i nyllet. Men det är så typiskt svenskt, bara JAG känner mig säker. Skiter i om jag smäller med en Ford Fiesta och en hel familj dukar under, bara JAG är trygg i min SUV.
Aja.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".
Nja, snarare kombi-halvkombi-småbil.
Traditionellt sett är har en halvkombi taket lika långt som sedanmodellen, dock med bakluckan fäst i takets bakände.
Intressant resonemang det där med att det är mycket bättre att krocka i en stor bil. Jag tänker lite på personerna i bilen man kanske krockar med, som får 2,5 ton SUV i nyllet. Men det är så typiskt svenskt, bara JAG känner mig säker. Skiter i om jag smäller med en Ford Fiesta och en hel familj dukar under, bara JAG är trygg i min SUV.
Aja.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".
Intressant resonemang det där med att det är mycket bättre att krocka i en stor bil. Jag tänker lite på personerna i bilen man kanske krockar med, som får 2,5 ton SUV i nyllet. Men det är så typiskt svenskt, bara JAG känner mig säker. Skiter i om jag smäller med en Ford Fiesta och en hel familj dukar under, bara JAG är trygg i min SUV.
Aja.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".
Ironi.
Jag föredrar en vanlig kombi. Billigare i inköp och drift, samt effektivare och säkrare på motorvägen. (Kör många långkörningar.)
Min kombi rymmer betydligt mer än många SUV-ar. Har dessutom fyrhjulsdrift, men inte lika bra markfrigång.
Intressant resonemang det där med att det är mycket bättre att krocka i en stor bil. Jag tänker lite på personerna i bilen man kanske krockar med, som får 2,5 ton SUV i nyllet. Men det är så typiskt svenskt, bara JAG känner mig säker. Skiter i om jag smäller med en Ford Fiesta och en hel familj dukar under, bara JAG är trygg i min SUV.
Aja.
Sen undrar jag vad TS har för Volvo som är en "halvkombi". Känner inte till att Volvo gör "halvkombis".