• Anonym (Mono)

Svårt att hålla mig till en.

Jag har svårt att hålla mig till en partner.

Jag har fru och tre barn. Den äldsta är snart 12år. Vi har varit gifta i 8år. Under stor del av dessa år har jag inte haft det svårt att hålla mig till min fru.

Får ca 2år sedan blev jag påkommen av min fru med att ha en älskarinna vilket jag också hade. Vi hade då träffats ett tiotal gånger under ca ett års tid. För mig handlade det bara om sex. Inga känslor. Bara sex.

Vi har sedan dess kämpat med vårt förhållande för att fortsätta att leva tillsammans. Vi älskar varandra och vill leva tillsammans. Men jag drömmer, fantiserar och längtar efter sex med andra. Min fru är bra i sängen. Det är inte det som det handlar om. Vårt sexliv är rent av toppen. Men det är just den lilla detaljen att det är hon.

Nu till ett av mina problem.

Min längtan efter att ha sex med någon annan börjar bli så stor att jag seriöst överväger att träffa min gamla älskarinna igen. Vi har hållit kontakten sporadiskt under dessa år och jag vet att hon vill.

Till alla er nu som vill skriva att jag är ett svin och allt det där. Varsågod. Jag vet redan om det.

Jag undrar väl mer om det finns någon som jag som kan känna igen sig. Lyckades ni hålla er eller sprack ert förhållande?

• Svar på tråden Svårt att hålla mig till en.
  • dream on
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-16 16:45:28 följande:

Du har en poäng här.

Vem som helst skulle duga. Att det är just hon är för enkelhetens skull.

Så oerhört sexigt... Tur att hon verkar med på spelreglerna.

Jag dömer inte. Men tänder själv på att vara åtrådd varför ett sånt upplägg skulle döda grejen för mig rätt mycket. Skulle heller inte tycka det var så sexigt att aldrig kyssas. För mig är det där som att onanera med någon annans kropp.
    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Lasse52

Intressant att inte trådstartaren fullständigt trycktes ner av moralister. Intressanta åsikter ochså från "swing for fun" och Anna. Jag som är betydligt äldre än er har nog i hela mitt liv till och från varit sk. otrogen. Då kopplas ordet endast till att man inte ska ha sex med andra för jag har aldrig svikit eller övergett någon partner. Intressant att jag fortfarande har bra kontakt med flertalet av mina älskarinnor och även med min ex. fru. När det gäller mig är det inte bara sex, jag tycker helt enkelt om att umgås med många kvinnor och att ge och få fysisk kontakt från dem. 

Jag kan inte se att detta är något annat än att jag är Polyamorös. Min tro har varit att andra män är som jag och att kvinnor tänder på tryggheten som med en man. Så möter jag två kvinnor här som vittnar om behovet av flera män. Det visar väl på det att vi är mer individer än genus. Problemet är att poly förekommer säker i minst 90 procent av alla förhållanden, men det är helt oaccepterat i samhället. 

Lasse
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-16 16:45:28 följande:

Du har en poäng här.

Vem som helst skulle duga. Att det är just hon är för enkelhetens skull.

Duger vem som helst? Allvarligt? Offrar du ditt äktenskap för vem som helst?
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-17 23:00:18 följande:
    Duger vem som helst? Allvarligt? Offrar du ditt äktenskap för vem som helst?
    Nej absolut inte!
    Det jag menar är att jag känner att jag skulle kunna börja om sökandet efter någon annan som inte är min gamla älskarinna. Jag skulle inte ha sex med första-bästa när jag är ute på krogen. Lusten och viljan att ha sex med andra är så stor att det känns som en del av mig går förlorad i mitt nuvarande monogama liv. 

Du skrev ju själv att det bara är en tidsfråga innan du själv kommer ha sex med någon annan. Om det nu inte skulle vara din gamla älskare så hamnar du i samma situation som jag. Att få börja om.
  • Anonym (Man 52)

Här sa hon en dag att hon ville ha med en extra man. En mkt spännande resa och en dag var han här och det blev skön sex på tre. Återbesök,och skulle ses igen.Jag fick förhinder men tyckte att han kunde hälsa på ändå.Mkt lyckat och ingen svartsjuka alls. Handlar ju bara om att dom har det skönt,inget annat.

• Hippofluff

Här är en till. Träffade min sambo när jag var rätt ung och har mer och mer insett att jag nog inte passar så bra i ett strikt monogamt förhållande. Samtidigt vill varken jag eller min sambo leva utan varandra, men han är inte det minsta intresserad av ett öppet förhållande. En omöjlig ekvation för mig kanske, men jag försöker verkligen få det att fungera. Du kan PMa om du vill prata mer. (Och nej, inte för att ragga, utan för att kunna prata med någon likasinnad.)

• Anonym (Anna)
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-18 07:48:56 följande:

Nej absolut inte!

Det jag menar är att jag känner att jag skulle kunna börja om sökandet efter någon annan som inte är min gamla älskarinna. Jag skulle inte ha sex med första-bästa när jag är ute på krogen. Lusten och viljan att ha sex med andra är så stor att det känns som en del av mig går förlorad i mitt nuvarande monogama liv. 

Du skrev ju själv att det bara är en tidsfråga innan du själv kommer ha sex med någon annan. Om det nu inte skulle vara din gamla älskare så hamnar du i samma situation som jag. Att få börja om.

Okej, då förstår jag. Blev bara undrande när du skrev att vem som helst skulle duga...

Men det är tungt när man inser att det inte funkar att leva med bara en... får panik av tanken på att jag inte ska få ha sex med andra män, att min man är den sista jag kommer att leva med osv. Samtidigt vill jag inte heller ta ställning som poly. Det känns skumt och avvikande på något sätt...
  • Anonym (Swing for fun)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-19 05:49:51 följande:

Okej, då förstår jag. Blev bara undrande när du skrev att vem som helst skulle duga...

Men det är tungt när man inser att det inte funkar att leva med bara en... får panik av tanken på att jag inte ska få ha sex med andra män, att min man är den sista jag kommer att leva med osv. Samtidigt vill jag inte heller ta ställning som poly. Det känns skumt och avvikande på något sätt...

Man kan vara poly på väldigt olika sätt. Jsg är inte polyamorös men är inte monogam i min sexualitet.

Om man skall vara ärlig så är det nog strikt monogami som är en skum social konstruktion som rimnar rätt dåligt med vår biologiska natur.

Har den stora lyckan att leva med en så trygg gubbe att det inte är något problem att inte var sexuellt monogam utan det är något vi hanterar på ett kontrolerat och överskommet sätt.

Som bisexuell är strikt monigami egentligen en omöjlighet.
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Man 52) skrev 2019-11-18 08:26:20 följande:

Här sa hon en dag att hon ville ha med en extra man. En mkt spännande resa och en dag var han här och det blev skön sex på tre. Återbesök,och skulle ses igen.Jag fick förhinder men tyckte att han kunde hälsa på ändå.Mkt lyckat och ingen svartsjuka alls. Handlar ju bara om att dom har det skönt,inget annat.

Låter fantastiskt! Vad skönt att det fungerade så bra för er. 
  • Anonym (Mono)
    Hippofluff skrev 2019-11-18 08:27:11 följande:

Här är en till. Träffade min sambo när jag var rätt ung och har mer och mer insett att jag nog inte passar så bra i ett strikt monogamt förhållande. Samtidigt vill varken jag eller min sambo leva utan varandra, men han är inte det minsta intresserad av ett öppet förhållande. En omöjlig ekvation för mig kanske, men jag försöker verkligen få det att fungera. Du kan PMa om du vill prata mer. (Och nej, inte för att ragga, utan för att kunna prata med någon likasinnad.)

Jag kanske skickar ett PM till dig någon dag men jag min första tanke är hur du får det att fungera ändå? Har du löst det med en älskare/älskarinna eller är det mental styrka som gäller?
  • Anonym (Mono)
    Anonym (Anna) skrev 2019-11-19 05:49:51 följande:

Är din man helt ointresserad av ett öppet förhållande eller att göra som Man 52 och bjuda in fler tillsammans?
    Jag har som jag tidigare skrivit föreslagit ett mer öppet förhållande men det togs inte så väl emot. Sen har vi inte pratat så mycket mer om det.
  • Anonym (Man 52)
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-19 12:11:28 följande:
    Låter fantastiskt! Vad skönt att det fungerade så bra för er. 
    Det gjorde det och han var hennes älskare i flera år. Inget smygande alls.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mono) skrev 2019-11-19 12:26:56 följande:

Är din man helt ointresserad av ett öppet förhållande eller att göra som Man 52 och bjuda in fler tillsammans?

Jag har som jag tidigare skrivit föreslagit ett mer öppet förhållande men det togs inte så väl emot. Sen har vi inte pratat så mycket mer om det.

Nej, här blev det inget öppet förhållande heller. Jag känner inte heller att jag vill ha sex med fler samtidigt eller byta partner. Jag är alldeles för kräsen för att det ska funka att vara swinger, man behöver nog dessutom tända på hela konceptet för att det ska ge något.

Jag vill ha sex på egen hand med en man jag själv väljer och vill inte att min man ska vara delaktig på något sätt.
Svar på tråden Svårt att hålla mig till en.