• Matildamea

Planerar syskon under 2020/2021

Hej! Vi har bestämt oss för att denna månaden börja med bebisverkstaden. Vi har två barn sedan tidigare som är 3,5 och 2 år. Har inte varit helt självklart att vi ville försöka skaffa ett till barn, men längtan växer sig starkare. Någon som vill följas åt? Har äl nu i veckan som kommer. Är nervöst men spännande. 

• Svar på tråden Planerar syskon under 2020/2021
  • larssonc
    Planerar2020 skrev 2019-11-21 09:20:00 följande:

Någon som är intresserad att gå med i en hemlig facebookgrupp där man kan följas åt?

Jag är gärna med :) vi har en son född mars 2018 och en änglason född mars 2019 (var beräknad i augusti). Nu försöker vi på nytt igen med syskon.
  • Mirum
    Planerar2020 skrev 2019-11-23 12:58:22 följande:

Jag har skapat en facebookgrupp nu, om ni skriver era mailadresser här eller på pm till mig så bjuder jag in er :D 

Tänker att man kan börja med en enkel presentation på facebooksidan 

Skickat pm :)
  • Planerar2020

Hur långt fram i er cykel är ni just nu? När har/hade ni ÄL? och När hade/har ni BIM?

Själv är jag på ÄL+11/12, fick höjning på ÄLtest 11/11 men inte fullt utslag så vet inte om ägglossning blev av eller uteblev, kan missar stegringen då jag bara tog ett test om dagen. Har i alla fall myst varannan-varje dag fram till 12/11. Nu inväntar jag BIM som borde vara runt 27-28/11, har dock oregelbunden som pendlar mellan 28-31 dagar så vet aldrig, har testat mig men alla test är tokblanka så tror ju inte det blev något. Trots att jag haft ljusrosa flytning från 15/11 fram till i förrgår och extrem molvärk som fortfarande håller i. Tidigare månader har jag fått spottings 2-4 dagar innan BIM och det verkar, som det ser ut just nu, utebli. Får se om mensen kommer denna vecka, ska försöka vänta med att testa mig till onsdag nu sen på fredag tar jag i så fall digitalt om mensen inte kommit. 

Startade ju en facebookgrupp och vore kul om fler ville vara med! I så fall kan ni pma mig här på FL med er facebookmailadress så bjuder jag in er.

• larssonc
    Planerar2020 skrev 2019-11-24 08:59:33 följande:

Hur långt fram i er cykel är ni just nu? När har/hade ni ÄL? och När hade/har ni BIM?

Själv är jag på ÄL+11/12, fick höjning på ÄLtest 11/11 men inte fullt utslag så vet inte om ägglossning blev av eller uteblev, kan missar stegringen då jag bara tog ett test om dagen. Har i alla fall myst varannan-varje dag fram till 12/11. Nu inväntar jag BIM som borde vara runt 27-28/11, har dock oregelbunden som pendlar mellan 28-31 dagar så vet aldrig, har testat mig men alla test är tokblanka så tror ju inte det blev något. Trots att jag haft ljusrosa flytning från 15/11 fram till i förrgår och extrem molvärk som fortfarande håller i. Tidigare månader har jag fått spottings 2-4 dagar innan BIM och det verkar, som det ser ut just nu, utebli. Får se om mensen kommer denna vecka, ska försöka vänta med att testa mig till onsdag nu sen på fredag tar jag i så fall digitalt om mensen inte kommit. 

Startade ju en facebookgrupp och vore kul om fler ville vara med! I så fall kan ni pma mig här på FL med er facebookmailadress så bjuder jag in er.

Spännande, vi har bim nästan samtidigt! Dina symptom låter lovande! Jag är på är på äl+ 7/8. Hade fullt utslag på äl testet den 16/11 och extremt ont i äggstockarna den 17/11. Hade även en tempstigning 17/1. Så lite oklart när äl var. Bim är runt 29/11. Kommer nog börja tjuvtesta runt onsdag, haha!
  • Min tur
    larssonc skrev 2019-11-24 10:22:02 följande:
    Spännande, vi har bim nästan samtidigt! Dina symptom låter lovande! Jag är på är på äl+ 7/8. Hade fullt utslag på äl testet den 16/11 och extremt ont i äggstockarna den 17/11. Hade även en tempstigning 17/1. Så lite oklart när äl var. Bim är runt 29/11. Kommer nog börja tjuvtesta runt onsdag, haha!

Då är vi precis samma. 

Tempstigningen sker efter att äl har varit. Så din (och min) äl var det 16/11. Och BIM 30/11, förutsatt att du har 14 dagar lutealfas :)

Jag har haft molande värk sedan den 17/11. Igår började det pirra och sticka i brösten, jag är oavbrutet hungrig, frukostfilen smakade apa i fredags (vågar inte prova igen för risken att det smakar lika illa idag), hormonmonster idag och igår. Gråten sitter i halsen hela tiden, vill bara fulgråta som ett barn! 

Vi har sagt att vi ska vänta med test tills på måndag/tisdag nästa vecka. Får se om jag kan hålla mig till dess ;)

• larssonc
    Min tur skrev 2019-11-24 12:20:38 följande:

Då är vi precis samma. 

Tempstigningen sker efter att äl har varit. Så din (och min) äl var det 16/11. Och BIM 30/11, förutsatt att du har 14 dagar lutealfas :)

Jag har haft molande värk sedan den 17/11. Igår började det pirra och sticka i brösten, jag är oavbrutet hungrig, frukostfilen smakade apa i fredags (vågar inte prova igen för risken att det smakar lika illa idag), hormonmonster idag och igår. Gråten sitter i halsen hela tiden, vill bara fulgråta som ett barn! 

Vi har sagt att vi ska vänta med test tills på måndag/tisdag nästa vecka. Får se om jag kan hålla mig till dess ;)

Jo jag vet men jag sover inte hela nätter så litar inte helt på min temp utan lyssnar på kroppen mer. Tempar mest för att det är kul och kan ge en liten vink, men inte pålitligt. Jag hade nära fullt på äl test på fredag kväll, fullt utslag på lördag kväll och svagare igen på söndagen + jäkla molvärk så jag tror mer på att det släppte på söndagen :) hade även äl-flytningar på söndagen vilket jag inte hade på lördagen. Nej jag har inte en 14 dagars lutealfas, den är snarare 10 men blir längre tack vare att jag tar progesteron. Börjar ta det 2 dagar efter äl och äter i 10 dagar sen brukar mensen komma 1-3 dagar efter avslutad kur.

Spännande, låter som du har många lovande symptom! Ska hålla tummarna :) hade aldrig klarat av att vänta så länge med test, haha.

Jag får aldrig symptom, varken innan mens eller när jag är gravid. Mår alltid precis likadant, så trist!
  • Lilant

Blev gravid 6 månader innan vi skulle börjat, ödet är roligt i bland haha

• Planerar2020
    Min tur skrev 2019-11-24 12:20:38 följande:

Då är vi precis samma. 

Vill du vara med i Facebookgruppen?
  • syltburk

Vill gärna vara med. Både här och på Facebook.

Har en pojke född -13 och en flicka född -15. Vi är inne på andra aktiva försöket till syskon.

Har ett tag fyra appar för att hålla koll men alla säger olika tider för mens. Är sen enligt tre och enligt den sista ska jag ha mens imorgon.

Längtar efter trean
  • Planerar2020
    syltburk skrev 2019-11-24 17:30:16 följande:

Vill gärna vara med. Både här och på Facebook.

Har en pojke född -13 och en flicka född -15. Vi är inne på andra aktiva försöket till syskon.

Har ett tag fyra appar för att hålla koll men alla säger olika tider för mens. Är sen enligt tre och enligt den sista ska jag ha mens imorgon.

pma mig din mailadress så lägger jag till dig
  • Utvandraren2

Jag är med. Började bebisfabriken idag. Har en dotter född juli -18 sedan tidigare. Min mens lät vänta på sig, och nu Är den oerhört oregelbunden. Vi har bestämt oss för att mysa var 3:e dag framöver då det verkar vara helt omöjligt att veta när ÄL sker. Det blir en het december!

• idorina

Hej! Vi planerar syskon till vår tjej som blir 2 år i april. Vi vill gärna ha ett syskon i början på 2021, så vi planerar att sätta igång i april. Jag slutade med p-ring före jul :) Fanns det nån fb-grupp?

• idorina

Hej! Vi planerar syskon till vår tjej som blir 2 år i april. Vi vill gärna ha ett syskon i början på 2021, så vi planerar att sätta igång i april. Jag slutade med p-ring före jul :) Fanns det nån fb-grupp?

Svar på tråden Planerar syskon under 2020/2021