• Thereseee88

Gravid målare

Hej.

Jag har försökt hitta lite information och även kollat trådar här på gravida kvinnor som jobbar som målare.

Det är så att både jag och min kollega jag arbetar med är båda gravida, hon ca 6v före mig.

Vi båda jobbar alltså som målare och vill försöka hitta mer information om vad som gäller när man är gravid. Hur länge man kan jobba, vad man inte får göra osv.

Vi båda är redan relativt trötta och vår chef verkar inte riktigt förstå hur vi mår och vår oro. ????

Så är det någon som har lite information så hade det varit guld värt ??

• Svar på tråden Gravid målare
  • CitronTulo
    Anonym (pensel) skrev 2019-11-19 08:52:50 följande:
    Vad har ni för rättigheter om ni inte är med i facket, till att börja med. Då tror jag ni är rätt begränsade. Självklart vill chefen att ni håller rätt tempo och mängdar på så att kostnaden för utfört arbete blir minimal. Vad är det ni inte vill förstå där? Det är ju ett produktionsyrke där ni bara måste prestera maximalt varje dag.
    Till vilket pris som helst? Typ fosterskador??
  • CitronTulo
    Anonym (pensel) skrev 2019-11-19 08:52:50 följande:
    Vad har ni för rättigheter om ni inte är med i facket, till att börja med. Då tror jag ni är rätt begränsade. Självklart vill chefen att ni håller rätt tempo och mängdar på så att kostnaden för utfört arbete blir minimal. Vad är det ni inte vill förstå där? Det är ju ett produktionsyrke där ni bara måste prestera maximalt varje dag.
    Du kanske tycker att AG inte ska anställa kvinnor i fertil ålder, eller..?
  • hawthorne
    Thereseee88 skrev 2019-11-19 08:42:33 följande:
    Svårt att se vad jag är ute efter?
    Jag är ute efter vad jag har för rättigheter och att inte behöva utföra arbetsuppgifter som är skadliga för bebisen.
    Chefen vill inte bli av med oss, snarare tvärtom. Att han inte verkar förstå vår situation och att vi inte orkar med samma tempo och uppgifter som vi gjort tidigare.