• Anonym (IL)

Älskar frugan men spännande att prata med andra?

Hej,
    Jag älskar min fru och vi har ett bra sexliv, men jag gillar att prata och fantisera om andra väldigt mycket också. Tycker att det är sjukt spännande. Någon mer som tycker samma och hur ni kvinnor på om man att prata med någon som redan är gift. 

• Svar på tråden Älskar frugan men spännande att prata med andra?
  • Antoniobossen12
    Anonym (Nilla) skrev 2019-11-29 20:04:29 följande:

Ha ha ha...

Ser att du e på varje tråd

Typisk troll som e en gubbe på 67

Gå nu å runka

Tror du ? ;)
  • Anonym (Pucko)
    Antoniobossen12 skrev 2019-11-29 20:09:20 följande:

Tror du ? ;)

Du är inte bara desperat som skriver PM? i varenda tråd på sexforumet, du är även korkad som tror att det är en kvinna som vill knulla med dig bakom nicket Theådåra.
  • Antoniobossen12
    Anonym (Pucko) skrev 2019-11-29 21:06:26 följande:

Du är inte bara desperat som skriver PM? i varenda tråd på sexforumet, du är även korkad som tror att det är en kvinna som vill knulla med dig bakom nicket Theådåra.

Hahaha lustig med folk som dig. Du är inte desperata eller hur ? Men jag är ? Skrattretande vad småsinta människor det finns i detta land ???? lev och lär dig att kommunicera med människor istället för att vara inlåst i din lilla bubbla hela ditt liv. Va lite mer osvensk i sättet om jag får utrycka mig så? Tro mig du kommer längre på det :) btw om en ?kvinna? skriver först här inne så är det ganska uppenbart ???? #theådåra
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-29 13:43:03 följande:

Vad innebär prata och fantisera för dig? Sexchatta?

Min man skrev hade en chat med en tjej där han mycket nedlåtande och porrigt skriver att han knullar henne. Han ville trycka ner henne, förödmjuka henne förmodligen pga dålig självkänsla/bekräftelse. Han skrev inget känslosamt eller personligt. Jag känner mig inte utbytt, men vad f-n. Detta upptäckte jag.

Han visste att det var fel men såg det mest som enkel grej att driva med henne. Dessutom var det ju virtuellt så det var ju inte på riktigt. Han skulle aldrig vilja ha henne men makten att göra detta var kanske smickrande.

Konsekvenserna av detta var däremot mycket verkliga, jag var beredd att skilja mig, japp för en sexchat en gång pga sveket och hans feghet att hantera och projicera sina/våra ev problem på mig. Så j-via fegt o lågt och detta trots att jag gång på gång försökt prata med honom om min saknad av närhet/närvaro i relationen, hans vresighet och allmänna avstängdhet, men det nådde honom inte utan han var i princip felfri och problemen låg hos mig. Han kände sig ratad osv osv. Tror sjutton, han var väldigt distanserad. Men det var inte alls så tydligt i vardagen som vi kan se det nu. Konstigt om jag inte ville ha sex med en avstängd zombie som bara var intresserad av mig när det ev skulle bli dags för sex. Detta är naturligtvis hårddraget, men i princip var det så. Jag kände ratad för jag behöver allt det andra (närhet, engagemang) för att vilja ligga, i en sund relation ingår sex, men att ligga med en oengagerad man ( i vardagen, inte i sexet) då kan jag lika väl ligga med vem som helst o det vill jag inte.

Detta utlöste en total livskris för mig och oss. En mycket verklig sådan och den var inte det minsta skoj appropå att han ville ?driva? med den där tjejen och det var ju virtuellt via messenger. Jag vet att han älskar mig, kanske t o m för mkt, men det gör det ännu mer obegripligt. Han hade dock inget som helst konsekvenstänk (jag skulle ju aldrig få veta, vilken otrogen person tror det, o det betydde ju inget) och ingen empati att han sårade och skadade oss, våra barn o familj.

Jag är en omogen typ som vägrade vara offer, jag gav igen med samma mynt, och drog det lite längre, sex chat inkl foton utan att mitt ansikte syntes och gissa vad, han blev sårad o förtvivlad, kände sig sviken och hans värld rasade, really?

Vi nådde under en tid en viss terrorbalans och har gått i parterapi osv osv. Det har varit ett helvete. Han är helt förändrad och vill absolut inte separera (det har han aldrig velat) men jag hade nämnt detta innan detta hände och att då riskera oss om jag uttrycker tveksamhet för relationen är helt sjukt. Han säger att han inte tog det på allvar men någonstans så tror jag att han omedvetet blev rädd och försökte boosta självkänslan.

Han är förändrad, han är öm, omtänksam, engagerad osv. Min intention är att vi ska klara av detta men ibland känns det inte så. En helt oviktig fantasi eller ?prat? förstörde vår familj och all tillit. Något som inte var värt något alls för honom, det var ju bara ett elakt skämt mot henne för att se hur långt hon skulle gå.

Jag hade aldrig trott detta om min man. Jag känner honom bättre än han själv sedan nästan 20 år. Allt som kommit fram och lett till hans distansering har jag försökt att adressera till honom, men om man är perfekt och inte har självinsikt, dålig självkänsla (detta kom som en överraskning för honom) osv. Men jag nådde honom inte.

Vår kris har gjort att vi nu äntligen har en djupare och mer innerlig relation med mer sex och mer närhet, det vi båda önskade oss. Att han är en fegis som inte kunde ta detta med mig och se sin roll i saker o ting och att allt hänger ihop med engagemanget i relationen gör mig så förbannad. Det hade besparat oss tid, gråt och bråk, ångest och hela känsloregistret. Det var så enkelt eftersom jag i princip adresserat varenda jäkla grej som kommit fram.

Jag är fortfarande inte säker på att jag kommer att klara av att leva med honom. Men han står där och håller hårt i mig, för det är det enda han vill, älska mig, ha mig. Det känns förstås bra men det hela är så ofattbart.

Inget kommer att bli som förut, då fanns den en oskyldighet i vår relation. Nu måste vi bygga vidare från där vi är idag. Ibland vill jag bara lämna trots att vi har det mycket bättre idag för att jag inte vill ha denna jäkla ryggsäcken men kanske var jag naiv förut att vi skulle gå genom livet utan att krisa men som sagt, jag hade aldrig trott att detta skulle hända. Livet har gett oss båda en käftsmäll. Hade vi inte haft barn så hade vi definitivt separerat men nu måste jag sansa mig och tänka på vad som ligger i vågskålarna. Som sagt, jag hoppas att vi fixar detta men det finns inga garantier då den person jag litade på allra mest, svek och gjorde en ofattbar handling. Visst gjorde jag detsamma, men det kom inte utan förvarning. Jag hade aldrig gjort det om inte han svikit mig.

Så om du vill gå igenom ovanstående så kör på.

Håller med dig i...nästan... allt. Har man samma mål, pratar om sina önskemål, sitt sätt att kommunicera med andra, och man är överens och vet att man inte sårar...Fine.

Det jag inte fattar (mer än att du är omogen och hämndlysten) är att du tog din hämnd ett steg längre än vad din man gjort. Det gör ju inte dig på något sätt bättre...Snarare tvärt om. Tror du inte det hade fått samma effekt om du gav igen med samma mynt, utan nakenbilder?
    Om han skulle vara likadan som dig, har han nu ett tillgodo.
    I mitt huvud..."en sjunkande spiral"...
  • Anonym (Karma)
    Anonym (FYI) skrev 2019-11-30 00:25:34 följande:

Håller med dig i...nästan... allt. Har man samma mål, pratar om sina önskemål, sitt sätt att kommunicera med andra, och man är överens och vet att man inte sårar...Fine.

Det jag inte fattar (mer än att du är omogen och hämndlysten) är att du tog din hämnd ett steg längre än vad din man gjort. Det gör ju inte dig på något sätt bättre...Snarare tvärt om. Tror du inte det hade fått samma effekt om du gav igen med samma mynt, utan nakenbilder?

Om han skulle vara likadan som dig, har han nu ett tillgodo.

I mitt huvud..."en sjunkande spiral"...

Japp, omogen och hämndlysten och allmänt traumatiserad så nej inte sjutton agerar man så logiskt då.

Jag vill dock påpeka att det inte var nakenbilder, möjligen skulle jag kalla den (1st) lättklädd. Sedan går det kanske inte att jämföra vad som är värst i sådana här sammanhang, men jo jag pushade nog detta, men det finns även andra detaljer och omständigheter som gör hans handling än mer chockartat, kanske för att han bröt ?kontraktet? först. Men det är ju min känsla, min mans är förmodligen tvärtom eftersom sveket inte var viktigt för honom och han inte insåg vidden av vlken konsekvens det fick, korkat ja, ingen empati heller...

Jag är dock inte ett dugg orolig för någon spiral. Där slutar nog vår omogenhet, Det blev ju en helveteskris av detta, vi har barn att ta hänsyn tlll och något har vi väl ändå lärt oss och om så inte är fallet så är det dags att separera.

Om vi skulle separera någon gång i framtiden så tror jag ärligt att det skulle bero på andra saker än nya svek.

Och nu blev tråden ändå om mig....

Kanske vill jag bara varna ts att inte leka med elden om man älskar sin partner och vill ha kvar personen i sitt liv, istället starta en vettig kommunikation med sin partner som kanske saknar liknande saker i relationen. Jag tror inte alltid man ser vilka konsekvenser handlingar kan få som för den som sviker inte ens var viktiga.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-30 00:56:02 följande:
    Japp, omogen och hämndlysten och allmänt traumatiserad så nej inte sjutton agerar man så logiskt då.

Jag vill dock påpeka att det inte var nakenbilder, möjligen skulle jag kalla den (1st) lättklädd. Sedan går det kanske inte att jämföra vad som är värst i sådana här sammanhang, men jo jag pushade nog detta, men det finns även andra detaljer och omständigheter som gör hans handling än mer chockartat, kanske för att han bröt ?kontraktet? först. Men det är ju min känsla, min mans är förmodligen tvärtom eftersom sveket inte var viktigt för honom och han inte insåg vidden av vlken konsekvens det fick, korkat ja, ingen empati heller...

Jag är dock inte ett dugg orolig för någon spiral. Där slutar nog vår omogenhet, Det blev ju en helveteskris av detta, vi har barn att ta hänsyn tlll och något har vi väl ändå lärt oss och om så inte är fallet så är det dags att separera.

Om vi skulle separera någon gång i framtiden så tror jag ärligt att det skulle bero på andra saker än nya svek.

Och nu blev tråden ändå om mig....

Kanske vill jag bara varna ts att inte leka med elden om man älskar sin partner och vill ha kvar personen i sitt liv, istället starta en vettig kommunikation med sin partner som kanske saknar liknande saker i relationen. Jag tror inte alltid man ser vilka konsekvenser handlingar kan få som för den som sviker inte ens var viktiga.
    Ok, jag förstår och som sagt, och i sak håller jag med. Tyvärr verkar det vara många, inklusive ts som inte verkar fatta vad dom lägger i potten.
  • Tappadstekspade

Nej. Du älskar inte din fru. Du är respektlös. Man kan inte älska någon man inte respekterar. Föreslår att du tar en paus i ditt sexchattande och försöker skaffa dig lite självinsikt.

• Anonym (Q)
    CitronTulo skrev 2019-11-20 15:11:47 följande:

Det finns mycket som man gillar och tycker är spännande, men som man väljer att inte göra eftersom det är fel och man inte vill riskera att såra en annan människa som man är rädd om..

Du väljer själv.. men kom inte och påstå att du älskar din fru om du går bakom ryggen på henne!

• Anonym (Theådåra)

Vi kan skriva anonym kl puss

• Anonym (Theådåra)

Vi kan skriva anonym kl puss

• Anonym (Karma)
    Tappadstekspade skrev 2019-11-30 02:15:08 följande:

Nej. Du älskar inte din fru. Du är respektlös. Man kan inte älska någon man inte respekterar. Föreslår att du tar en paus i ditt sexchattande och försöker skaffa dig lite självinsikt.

Jo men jag tror visst att han gör det. Han inser dock inte omfattningen och konsekvensen som det här kan få att såra någon. För för ts skulle inte detta vid sidan om vara kopplat till hans partner. Han anser att han fortfarande respekterar sin fru för detta skulle inte ha det minsta med henne att göra, han bagatelliserar och förminskar ett svek som kan bli oreparerbart.

Skulle han acceptera samma behandling? Erbjud henne det då, prata om det och ge henne chansen att välja.

Viktigast av allt: vi har alla den relation vi förtjänar, det är ingen annans ansvar än ditt eget. Så ta ag i det istället om du älskar din fru, annars lämna först och strula sedan.
  • Pentra

Jag älakar både min sambo och min VMF, men jag har inga problem att prata med andra; gör det från och till med människor jag känner mig bekväm med; och på så sätt utbyta erfarenheter, om kemin stämmer. Och förhoppningen är att det sedan kan finnas sätt att kunna applicera detta i vardagen och i egna förhållanden. ... Med vänlig hälsning, Pentra

• Anonym (Karma)
    Pentra skrev 2019-11-30 12:44:53 följande:

Jag älakar både min sambo och min VMF, men jag har inga problem att prata med andra; gör det från och till med människor jag känner mig bekväm med; och på så sätt utbyta erfarenheter, om kemin stämmer. Och förhoppningen är att det sedan kan finnas sätt att kunna applicera detta i vardagen och i egna förhållanden. ... Med vänlig hälsning, Pentra

Vad bra att det funkar för dig. Så länge du är ärlig mot din sambo och ger hen samma möjlighet så man inte tycker att det bara är ens eget privilegium och inte accepterar samma sak från sin partner så är detta helt ok. Det är ju den överenskommelsen man måste ha i så fall för att undvika att såra och kanske riskera något som man inte alls inser att man riskerar.
  • Anonym (Karma)

Kontentan är fortfarande att man måste prata i sin relation, vill du ha spänning genom att ?prata? med andra, säg det till din partner, är hon med på det, tycker det är ok, vill eller vill inte göra samma sak eller vill hitta ett annat sätt att ge dig spänning, whatever.

Men börja inte gå bakom ryggen och sedan var förvånad för att du sårar någon, tilliten försvinner och i det längre perspektivet får andra konsekvenser än vad du kunnat drömma om.

• Pentra
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-30 13:14:40 följande:
    Vad bra att det funkar för dig. Så länge du är ärlig mot din sambo och ger hen samma möjlighet så man inte tycker att det bara är ens eget privilegium och inte accepterar samma sak från sin partner så är detta helt ok. Det är ju den överenskommelsen man måste ha i så fall för att undvika att såra och kanske riskera något som man inte alls inser att man riskerar.

Självklart så är det åt båda håll. Det gagnar ju hela vår gemensamma relation att man kan vara öppen och även prata med andra. Skulle jag bara ha fått prata sex med min partner; och inte fått forska i samtalsämnet med andra eller via böcker, nätet och frågespalter etc.; så hade jag haft ett värdelöst och ickenjutbart och hämmat sexliv och/eller antagligen inte haft någon partner alls. Det är när man tabubelägger samtal gällande sex som medverkar till ickekunskap i ett ämne som så djupt berör i livet, och tabubeläggning här kan därför sluta i psykisk och fysisk katastrof när det gäller det sexuella. För, hur kul är det om t.ex. killen inte tillåts att komma längre i sin sexualitet än att han bara ser till sin egen njutning, ångar på och använder sin tjej likt knulldocka för att bara tömma sig i? ... Sex är ett stort och djupgående ämne som kräver kärlek, känsla, närhet, harmoni, samtal, insikter, lyhördhet, förståelse och engagemang mm. Varje människas sexualitet är som en japansk trädgård... ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Karma)
    Pentra skrev 2019-11-30 13:42:17 följande:

Självklart så är det åt båda håll. Det gagnar ju hela vår gemensamma relation att man kan vara öppen och även prata med andra. Skulle jag bara ha fått prata sex med min partner; och inte fått forska i samtalsämnet med andra eller via böcker, nätet och frågespalter etc.; så hade jag haft ett värdelöst och ickenjutbart och hämmat sexliv och/eller antagligen inte haft någon partner alls. Det är när man tabubelägger samtal gällande sex som medverkar till ickekunskap i ett ämne som så djupt berör i livet, och tabubeläggning här kan därför sluta i psykisk och fysisk katastrof när det gäller det sexuella. För, hur kul är det om t.ex. killen inte tillåts att komma längre i sin sexualitet än att han bara ser till sin egen njutning, ångar på och använder sin tjej likt knulldocka för att bara tömma sig i? ... Sex är ett stort och djupgående ämne som kräver kärlek, känsla, närhet, harmoni, samtal, insikter, lyhördhet, förståelse och engagemang mm. Varje människas sexualitet är som en japansk trädgård... ... Med vänlig hälsning, Pentra

Låter jättebra och det funkar för er, skulle din partner inte vilja ha det så och börjar förbjuda dig, ja då kanske man inte ska vara med just den personen. Saker som är viktiga för den ena parten eller hen har en helt annan syn på, inte bara vad gäller detta, kanske gör att man inte är kompatibla. Det gäller ju inte bara sex.

De relationer jag har haft har alltid haft ömsesidig njutning i fokus så jag vet inte vilka män som bara har sin egen njutning i fokus, har nog aldrig legat med en sådan, jag tycker det är rätt basalt och inte riktigt en direkt utveckling av sin sexualitet. Att ge njutning och se någon annan njuta ger ju egen njutning också :)

Jag tror att sexlivet och man själv kan utvecklas på många olika sätt just genom att inte tabubelägga, det men att nödvändigtvis blanda in andra och i så fall hur är upp till varje relation.

Precis som du skriver: sex kräver kärlek, känsla, närhet, harmoni... osv, det var fint och viktigt.
  • Anonym (A)
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-30 14:47:38 följande:
    Låter jättebra och det funkar för er, skulle din partner inte vilja ha det så och börjar förbjuda dig, ja då kanske man inte ska vara med just den personen. Saker som är viktiga för den ena parten eller hen har en helt annan syn på, inte bara vad gäller detta, kanske gör att man inte är kompatibla. Det gäller ju inte bara sex.

De relationer jag har haft har alltid haft ömsesidig njutning i fokus så jag vet inte vilka män som bara har sin egen njutning i fokus, har nog aldrig legat med en sådan, jag tycker det är rätt basalt och inte riktigt en direkt utveckling av sin sexualitet. Att ge njutning och se någon annan njuta ger ju egen njutning också :)

Jag tror att sexlivet och man själv kan utvecklas på många olika sätt just genom att inte tabubelägga, det men att nödvändigtvis blanda in andra och i så fall hur är upp till varje relation.

Precis som du skriver: sex kräver kärlek, känsla, närhet, harmoni... osv, det var fint och viktigt.
    +1
  • Anonym (A)
    Anonym (Karma) skrev 2019-11-30 13:21:50 följande:
    Kontentan är fortfarande att man måste prata i sin relation, vill du ha spänning genom att prata med andra, säg det till din partner, är hon med på det, tycker det är ok, vill eller vill inte göra samma sak eller vill hitta ett annat sätt att ge dig spänning, whatever.
    Men börja inte gå bakom ryggen och sedan var förvånad för att du sårar någon, tilliten försvinner och i det längre perspektivet får andra konsekvenser än vad du kunnat drömma om.
    Håller med
Svar på tråden Älskar frugan men spännande att prata med andra?