• Anonym (R)

Hur snabbt kan man gå vidare?

Hur snabbt kan man gå vidare?

Jag har nyligen separerat, bara för några veckor sen. Jag har fattat intresse för en kille, men samtidigt är jag rädd att det blir att gå för fort fram. Jag sörjer mitt krossade förhållande men känner mig samtidigt på ett sätt redo att gå vidare också. Förhållandet var på bristningsgränsen länge så jag har väl bearbetat det till en del redan och känt att jag måste gå vidare länge innan reaktionen faktiskt tog slut. Jag hoppades att förhållandet skulle lösa sig in inser sista men samtidigt visste jag att det var dömt att misslyckas.

Tror du att jag begår ett misstag om jag går vidare?

• Svar på tråden Hur snabbt kan man gå vidare?
  • Anonym (eee)

I princip alla blir i obalans efter ett uppbrott även om man ville bryta upp. Njut av friheten men ta det lite lugnt. Bind inte upp dig i en ny relation,  presentera inga barn för fort (om du har några) osv. 

• Anonym (A)

Njut av friheten innan du binder dig.

• Anonym (R)
    Anonym (eee) skrev 2019-11-22 17:16:16 följande:

I princip alla blir i obalans efter ett uppbrott även om man ville bryta upp. Njut av friheten men ta det lite lugnt. Bind inte upp dig i en ny relation,  presentera inga barn för fort (om du har några) osv. 

Anonym (A) skrev 2019-11-22 17:23:48 följande:

Jag är lite i den åldern där det är barn osv som gäller. Jag njuter inte av att vara ?fri?, jag vill börja mitt liv som ?fast?.
  • Anonym (R)
    Anonym (eee) skrev 2019-11-22 17:16:16 följande:

Anonym (A) skrev 2019-11-22 17:23:48 följande:

Jag är lite i den åldern där det är barn osv som gäller. Jag njuter inte av att vara ?fri?, jag vill börja mitt liv som ?fast?.
  • Gizmo

Men varför denna stress? Ta hand om dig själv ett tag, njut av att vara singel. 
    Vet inte om du har barn, men ägna dig åt barnen innan du går vidare.

• Anonym (Y)

Hur länge varade ditt senaste förhållande?

• Anonym (???)

Jag förstår hur du känner, är faktiskt i en liknande situation för tillfället. Då jag blev lämnad på ett så otroligt fult sätt så har jag nu i alla fall registrerat mig på diverse dejtingsidor.

Jag tror att det är oerhört personligt hur fort man går vidare från en separation.

De råden jag kan ge är väl att känn efter om du tänker på din föredetta otroligt mycket varje dag eller inte som ett exempel. Gör du det är det nog bättre att stanna upp lite och andas, för annars tror jag personligen att du bara jagar kärleken för kärlekensskull och kanske inte för en ny person och dens personlighet om du förstår mig rätt. :)

Alla behöver tid till att återhämta sig, men tror att man måste rannsaka sig själv lite. Fråga sig själv om man verkligen har gått vidare liksom.

Hoppas inte att det blev allt för rörigt mitt svar. :)

Svar på tråden Hur snabbt kan man gå vidare?