• Anonym (Ledsen)

Vad ger man sin döende pappa i julklapp?

Hej.

Min pappa är döende. Vad ger man i julklapp? Om vi nu ens får ha kvar honom till jul.

Det är så svårt för min tid får han, kramar och kärlek i mängder. Jag önskar mest att jag kunde ge honom ett mirakel så han får leva men när man inte kan det? Vad hade ni gett? Alt velat få den sista julen i livet?

• Svar på tråden Vad ger man sin döende pappa i julklapp?
  • Anonym (Ö)

En fin middag bara ni två?

• Dexter dot com

Din tid är nog den finaste gåvan men vill du "skämma" bort honom lite så låt en massör komma hem till honom och massera fötter, händer, nacke eller det som värker när man är sjuk.

• sextiotalist

En upplevelse. Det behöver inte alls vara så märkvärdigt. En tur på stan och titta på julskyltningen, ett besök i en kyrka och lyssna på julmusik.

Det han orkar och tycker om

• BurningDiamond

Samma som du borde ha givit honom om han inte var döende. Något personligt, från hjärtat, betydelsefullt för honom. Exakt vad det är kan bara du och han svara på.

• Anonym (Minnen)

Ta kort spela in film när han är med dig och barnbarnen.

Kramas mycket och säg hur mycket han betyder för dig.

Önskar att jag gjorde mer av de sakerna. Min pappa gick bort hastigt en natt hemma.

Så mitt tips är TID umgås, fråga om recept och liknande.

• Anonym (Alvins)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-11-25 22:54:40 följande:

Hej.

Min pappa är döende. Vad ger man i julklapp? Om vi nu ens får ha kvar honom till jul.

Det är så svårt för min tid får han, kramar och kärlek i mängder. Jag önskar mest att jag kunde ge honom ett mirakel så han får leva men när man inte kan det? Vad hade ni gett? Alt velat få den sista julen i livet?

Att HAN ger dig/er av sin tid. Passa på att fråga om allt ni undrar över. Få fram allt oväntat. Få recept, alla hemliga tips.

Jag önskar så mycket att jag frågat och undrat en massa saker från min pappa. Det dök upp så mycket jag inte visste något om när han dog. Bilder på folk jag inte känner till mer än att vi är släkt. Hans gamla bröllopsfoto innan mamma, vem är hon egentligen som födde mina halvsyskon? Varför kan jag inte göra hans köttgryta på samma sätt som han? Vad borde han förberett oss på i testamentet? Etc etc
  • Anonym (Lisa)

Kanske ett foto inramat med hans närmaste i en gruppbild? Kanske hänga på ett litet hjärtformad kort med Vi älskar dig?

• Anonym (Ledsen)
    Pope Joan II skrev 2019-11-26 21:23:48 följande:

Vad önskar han sig?

Det enda han önskar är att vi i familjen mår bra
  • Anonym (Ledsen)

Vad önskar han sig?

• Anonym (Ledsen)

Vad önskar han sig?

Svar på tråden Vad ger man sin döende pappa i julklapp?