Att bli bedragen
Har läst många trådar av människor som blivit bedragen, är sårad och inte vet vad dom ska göra och t.o.m trådar där personer söker råd och tips hur dom ska kunna vara otrogna utan att bli påkommen!
Många som svarar tycker det är förjävligt gjort men de viftas bara undan som "moraltanter".
Så nu måste jag bara få skriva det här(ja just precis, ännu en jävla moraltant!)
Det är få, om ens någon, sak som sårar mer än otrohet i ett förhållande.
Nu pratar jag utifrån mig själv men tror det är många som håller med...och jag väljer att prata om längre otrohetsaffärer.
Det är inte bara att man sitter hemma och är svartsjuk på att de haft sex med någon annan, det är känslan av svek och att de dragit nytta av din tillit och ljugit dig rätt upp i ansiktet. Insikten att detta förhållande inte betydde mer för dom och att de inte respekterade dig mer.
Man känner sig dum, naiv, godtrogen...man tänker på att medan man varit och handlat, jobbat, besökt en vän o.s.v med den fullständiga tron på att partnern var där de påstod att hen var så satt den i själva verket och skrattade, flörtade och hade sex med en annan.
Och det följer ofta med en in i ett ev. nytt förhållande.
Man blir vaksam, nojig rent ut sagt, håller nästan omedvetet koll på saker som kan betyda att de är otrogen, tillåter sig inte att lita fullt ut på dom, vilket är jobbigt och orättvist mot den nya partnern!
Och om det visar sig att hen faktiskt också är otrogen så blir du sårad men kanske inte lika förvånad.
Återigen, jag pratar utifrån mig själv!
Det finns säkert, definitivt, dom som tycker att jag gör för stor grej av det "det är ju inte som att hen dödat nån precis...".
Men faktum är att det är faktiskt så här djupt otrohet kan sätta sig. Vi trodde ju och litade på någon fullständigt och totalt och hen utnyttjade och trampade på det.
Det mest jävligaste är dom som är otrogna och sen aldrig känner dåligt samvete, även fast att dom ser vad det gjorde med den de lever med.
"Jag hade mina skäl..." Det är rent ut sagt grymt!
Om ni känner behov av att knulla andra eller får känslor för någon annan, ha då så pass mycket värdighet och respekt och avsluta med er partner först! MAN UP!
Jag skulle önska att det sitter nån därute nu, nån som har en affär, och som tar åt sig lite av vad jag skriver. Men tyvärr så är det nog att hoppas på för mycket.
Och säg inte "det de inte vet far dom inte ont av", det är ändå lika respektlöst!
Puh! Nu fick jag det sagt! Känns bättre...