• Anonym (Siri)

Att bli bedragen

Har läst många trådar av människor som blivit bedragen, är sårad och inte vet vad dom ska göra och t.o.m trådar där personer söker råd och tips hur dom ska kunna vara otrogna utan att bli påkommen!

Många som svarar tycker det är förjävligt gjort men de viftas bara undan som "moraltanter".

Så nu måste jag bara få skriva det här(ja just precis, ännu en jävla moraltant!)

Det är få, om ens någon, sak som sårar mer än otrohet i ett förhållande.

Nu pratar jag utifrån mig själv men tror det är många som håller med...och jag väljer att prata om längre otrohetsaffärer.

Det är inte bara att man sitter hemma och är svartsjuk på att de haft sex med någon annan, det är känslan av svek och att de dragit nytta av din tillit och ljugit dig rätt upp i ansiktet. Insikten att detta förhållande inte betydde mer för dom och att de inte respekterade dig mer.

Man känner sig dum, naiv, godtrogen...man tänker på att medan man varit och handlat, jobbat, besökt en vän o.s.v med den fullständiga tron på att partnern var där de påstod att hen var så satt den i själva verket och skrattade, flörtade och hade sex med en annan.

Och det följer ofta med en in i ett ev. nytt förhållande.

Man blir vaksam, nojig rent ut sagt, håller nästan omedvetet koll på saker som kan betyda att de är otrogen, tillåter sig inte att lita fullt ut på dom, vilket är jobbigt och orättvist mot den nya partnern!

Och om det visar sig att hen faktiskt också är otrogen så blir du sårad men kanske inte lika förvånad.

Återigen, jag pratar utifrån mig själv!

Det finns säkert, definitivt, dom som tycker att jag gör för stor grej av det "det är ju inte som att hen dödat nån precis...".

Men faktum är att det är faktiskt så här djupt otrohet kan sätta sig. Vi trodde ju och litade på någon fullständigt och totalt och hen utnyttjade och trampade på det.

Det mest jävligaste är dom som är otrogna och sen aldrig känner dåligt samvete, även fast att dom ser vad det gjorde med den de lever med.

"Jag hade mina skäl..." Det är rent ut sagt grymt!

Om ni känner behov av att knulla andra eller får känslor för någon annan, ha då så pass mycket värdighet och respekt och avsluta med er partner först! MAN UP!

Jag skulle önska att det sitter nån därute nu, nån som har en affär, och som tar åt sig lite av vad jag skriver. Men tyvärr så är det nog att hoppas på för mycket.

Och säg inte "det de inte vet far dom inte ont av", det är ändå lika respektlöst!

Puh! Nu fick jag det sagt! Känns bättre...

• Svar på tråden Att bli bedragen
  • Anonym (Siri)
    CitronTulo skrev 2019-11-27 11:24:59 följande:

Bra skrivet! Håller med om varje ord som du skriver!

/"moraltanten" CitronTulo

Tack!:)
  • Anonym (Ace)

Du kanske inte borde ha använt uttrycket Man up eftersom det förstås av oss som läser att det endast är män som är otrogna.

Faktum är att undersökningar indikerar atr svenskor hör till de mest lättfotade kvinnorna i Europa och är den narionalitet som är näst snabbast med att inleda en utomäktenskaplig affär efter atr de har gift sig. Menar därför att det inte bara är männen som ska rycka upp sig morsliskt.

• Anonym (Siri)
    Anonym (Ace) skrev 2019-11-27 13:30:16 följande:

Du kanske inte borde ha använt uttrycket Man up eftersom det förstås av oss som läser att det endast är män som är otrogna.

Faktum är att undersökningar indikerar atr svenskor hör till de mest lättfotade kvinnorna i Europa och är den narionalitet som är näst snabbast med att inleda en utomäktenskaplig affär efter atr de har gift sig. Menar därför att det inte bara är männen som ska rycka upp sig morsliskt.

Tänk bort det då, menade naturligtvis båda könen.
  • Anonym (Helena)

Håller med TS. Fruktansvärt sårande.

• Antoniobossen12

Helt sjukt !! Men tyvärr så är det den uppfattningen man fått när man pratat med folk ute på krogen tex. Det är verkligen så att dom som gapar högst om orättvisor blir oftast mest betrodda :/ när det i själva verket är dom själva som begår mest fel. Jag tror att det finns ett ännu större mörkertal bland kvinnor dessutom eftersom män erkänner det oftare till slut. Aja i vilket fall som helst så är det en tråkig situation när man är otrogen mot sin partner.
  • Anonym (Ace)
    Antoniobossen12 skrev 2019-11-28 09:42:06 följande:

Helt sjukt !! Men tyvärr så är det den uppfattningen man fått när man pratat med folk ute på krogen tex. Det är verkligen så att dom som gapar högst om orättvisor blir oftast mest betrodda :/ när det i själva verket är dom själva som begår mest fel. Jag tror att det finns ett ännu större mörkertal bland kvinnor dessutom eftersom män erkänner det oftare till slut. Aja i vilket fall som helst så är det en tråkig situation när man är otrogen mot sin partner.

Kanske också beror på att det är så oändligt mycket lättare för en kvinna (oavsett utseende på henne) att hitta någon som vill hjälpa henne att vara otrogen mot sin man än för en man som vill backstabba sin kvinna på samma sätt.

Om något är lätt och inte kräver så mycket ansträngning, tex som när en kvinna bara söker sex från en man, så är det bra mycket större chans att det blir gjort.
  • CitronTulo

TS skriver ju flera gånger att hon utgår från sig själv.. om det nu är så att TS har blivit bedragen av en man så är det väl ganska naturligt att hon skriver som hon gör?

Sen skulle det vara väldigt intressant att veta hur den undersökningen gått till som du beskriver?
Svar på tråden Att bli bedragen