• nyfikenkvinna

Någon över 35 och vill bli gravid igen?

Är 36 år och vill bli gravid igen. Min dotter är snart 15 månader, och jag vill så gärna att hon ska få en liten syster eller bror. Vill helst hinna med att få tre barn innan 40. Någon som är över 35 och vill bli gravid igen? Följas åt här?

• Svar på tråden Någon över 35 och vill bli gravid igen?
  • Anonym (Lilla M)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-30 10:49:28 följande:
    Jag kan hoppas att du har rätt! Jag tror jag hade det en gång nyligen men jag är inte van att ha det så jag vet inte :s Det har inte kommit mer än rosa flytningar än (igår) så jag hoppas fortfarande att vi var i rätt tid och att magkänslorna beror på graviditet :) Jag förlitade mig på ÄL-stickor istället för att räkna dagar och alla har varit negativa! Samtidigt som jag vet kvinnor som haft ÄL trots det och blivit gravida. Så vi får se ;)

Jaa med lite tur så får vi ungefär samtidigt då kanske ;) Vi får uppdatera i tråden om det tar sig!
    Jag använde ÄL-stickor när jag blev gravid med dottern och de var alla negativa den månad jag blev gravid, så jag litar inte riktigt på dem, men temp-mätning verkar fungera lite bättre :) Hoppas dina tecken är positiva! Vilken cykeldag är du på nu? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-30 14:01:35 följande:
    Jag använde ÄL-stickor när jag blev gravid med dottern och de var alla negativa den månad jag blev gravid, så jag litar inte riktigt på dem, men temp-mätning verkar fungera lite bättre :) Hoppas dina tecken är positiva! Vilken cykeldag är du på nu? 
    Ja jag har sett fler som haft det så! :) Dessvärre visste jag inte det när jag började testa på dag 12. Vi började ha sex dag 14 och nu är jag på dag 18, så vi får se! :) All is not lost ;)

Jag har en digital termometer, funkar det inte nu så kan jag lika gärna mäta det också. Hellre till än ifrån liksom.
  • Anonym (Lilla M)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-30 14:26:34 följande:
    Ja jag har sett fler som haft det så! :) Dessvärre visste jag inte det när jag började testa på dag 12. Vi började ha sex dag 14 och nu är jag på dag 18, så vi får se! :) All is not lost ;)

Jag har en digital termometer, funkar det inte nu så kan jag lika gärna mäta det också. Hellre till än ifrån liksom.
    Det var rätt roligt att tempa faktiskt, märkte jag. Jag brukar ha en del mellanblödningar så ibland kan det vara svårt att veta när mensens första dag är, men med tempningen så ser man det :) 

Åh nej då finns det ju definitivt en chans, de flesta har väl ägglossning kring dag 14? 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-30 14:39:37 följande:
    Det var rätt roligt att tempa faktiskt, märkte jag. Jag brukar ha en del mellanblödningar så ibland kan det vara svårt att veta när mensens första dag är, men med tempningen så ser man det :) 

Åh nej då finns det ju definitivt en chans, de flesta har väl ägglossning kring dag 14? 
    Det kan bli spännande! :) Ja precis, min mens är annars väldigt regelbunden (utom just i år typiskt nog) och då är den ganska precis 28 dagar så det är rätt ok odds från dag 14 :)
  • Anonym (Anna M)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-30 14:46:35 följande:

Det kan bli spännande! :) Ja precis, min mens är annars väldigt regelbunden (utom just i år typiskt nog) och då är den ganska precis 28 dagar så det är rätt ok odds från dag 14 :)

Jag är 35 och vill bli gravid igen. Jag vet inte så mycket om äl-stickor eller temperaturmätning, har kunnat bli gravid tidigare lätt, när jag var 32. Men nu kanske det är dags att sätta sig in i det? Har ni några nybörjartips? Vi har försökt sedan i somras men förra ägglossningen orkade jag inte, såg till att vi inte hade sex alls för att jag inte ville bli besviken :( Jag har en regelbunden menscykel på 28-30 dagar och brukar ha ägglossning dag 11-14 ungefär. Jag trodde att det räckte med att bara checka kroppen, man märker ju när man har ägglossning oftast.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anna M) skrev 2019-11-30 15:14:25 följande:
    Jag är 35 och vill bli gravid igen. Jag vet inte så mycket om äl-stickor eller temperaturmätning, har kunnat bli gravid tidigare lätt, när jag var 32. Men nu kanske det är dags att sätta sig in i det? Har ni några nybörjartips? Vi har försökt sedan i somras men förra ägglossningen orkade jag inte, såg till att vi inte hade sex alls för att jag inte ville bli besviken :( Jag har en regelbunden menscykel på 28-30 dagar och brukar ha ägglossning dag 11-14 ungefär. Jag trodde att det räckte med att bara checka kroppen, man märker ju när man har ägglossning oftast.
    Några dagar efter mens kan ni börja ha sex varannan till var tredje dag. Oavsett när du har ägglossning kommer ni då att pricka in rätt iom att spermier lever flera dygn i din kropp. Då behöver du aldrig hålla på med stickor eller temperaturer heller :) Särskilt viktigt blir det så klart från ungefär dag 8 från mensens första dag att börja ha sex och ungefär en vecka framåt.
  • Anonym (Anna M)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-11-30 15:49:51 följande:

Några dagar efter mens kan ni börja ha sex varannan till var tredje dag. Oavsett när du har ägglossning kommer ni då att pricka in rätt iom att spermier lever flera dygn i din kropp. Då behöver du aldrig hålla på med stickor eller temperaturer heller :) Särskilt viktigt blir det så klart från ungefär dag 8 från mensens första dag att börja ha sex och ungefär en vecka framåt.

Aha, tack för tipset!
  • nyfikenkvinna
    Anonym (Lilla M) skrev 2019-11-30 10:15:48 följande:

Det är vårt första gemensamma :) Jag har ett barn sen innan, han har inga.

Jag har också haft en period av mycket stress och vet ju också att det försvårar (jag jobbar med att lära ut stresshantering och dess negativa konsekvenser men lyckas ändå inte applicera det helt på mig själv, haha) så ska försöka slappna av i jul. Har bokat en lugn kärleksweekend med mannen utan barn just vid ägglossning så hoppas hoppas :)

Vad spännande om man är mer fertil vissa delar av året!! :D Mitt barn blev också till under vintern så det låter ju lovande :D

Hejsan! Hur har det gått för dig?
  • nyfikenkvinna

Nu vill jag väcka lite liv i denna tråden! Min mens har inte kommit, mer än en vecka försenad. Jag tänker testa i nästa vecka. Har en rädsla att det slutar missfall.

• nyfikenkvinna

Nu vill jag väcka lite liv i denna tråden! Min mens har inte kommit, mer än en vecka försenad. Jag tänker testa i nästa vecka. Har en rädsla att det slutar missfall.

• nyfikenkvinna

• Anonym (Anonym)

Fick mens härom dagen, ska börja testa för ÄL om typ en vecka så får vi se...

• Anonym (Anna M)

Inget har hänt här men vi har inte försökt så mycket heller.

• Anonym (Lilla M)
    nyfikenkvinna skrev 2020-01-05 19:27:04 följande:

Hejsan! Hur har det gått för dig?

Det blev kärleksweekend som planerat under ledigheten och vi hade sex på dag 9, 10, 11 och 13 i cykeln. Sedan visar min app att jag nog hade ägglossning den 12e dagen, haha! Men det finns chans ändå förstås :)

Jag är på BIM -6 idag. Har känt lite molvärk idag och igår men brösten är inte det minsta ömma. Förra gången så var det brösten jag märkte det på först. Spännande! :)
  • Anonym (Anonym)

Mens 4/1. Har CB fyradagarstester (visar upp till 4 fertila dagar). Testade imorse, glad gubbe med fast sken! :o På dag 6 alltså! Inte konstigt att vi missat min ÄL tidigare... Har haft sex iaf, hoppas att det funkar den här gången. Vi ska ha sex imorgon också för säkerhets skull.

• nyfikenkvinna
    Anonym (Lilla M) skrev 2020-01-06 08:57:33 följande:

Det blev kärleksweekend som planerat under ledigheten och vi hade sex på dag 9, 10, 11 och 13 i cykeln. Sedan visar min app att jag nog hade ägglossning den 12e dagen, haha! Men det finns chans ändå förstås :)

Jag är på BIM -6 idag. Har känt lite molvärk idag och igår men brösten är inte det minsta ömma. Förra gången så var det brösten jag märkte det på först. Spännande! :)

Låter som det är goda tecken att du är gravid! Spännande! Hoppas på goda nyheter från dig. Själv testade jag idag och jag är gravid. Bf 2/9.
  • nyfikenkvinna
    Anonym (Anonym) skrev 2020-01-09 08:34:12 följande:

Mens 4/1. Har CB fyradagarstester (visar upp till 4 fertila dagar). Testade imorse, glad gubbe med fast sken! :o På dag 6 alltså! Inte konstigt att vi missat min ÄL tidigare... Har haft sex iaf, hoppas att det funkar den här gången. Vi ska ha sex imorgon också för säkerhets skull.

Är det ägglossningstester du syftar på? Har själv aldrig testat sådant. Håller tummarna för dig
  • Anonym (Anonym)
    nyfikenkvinna skrev 2020-01-09 20:07:46 följande:
    Är det ägglossningstester du syftar på? Har själv aldrig testat sådant. Håller tummarna för dig
    Ja precis! Jag tyckte det var säkraste kortet att köra med de digitala. Nu fick jag lite märkligt resultat iofs så jag ska ringa deras kundtjänst imorgon men det borde vara ett riktigt positivt. Alltså, jag glömde kolla stickan i tid och det tog kanske en timme innan jag kom på det, och det står att man ska dra ut stickan direkt efter resultatet (typ 5 minuter eller var det nu var) så jag är lite nojjig att det gav resultat för att den var i för länge, jag vill ju inte hoppas i onödan. Du vet säkert hur man kan bli när man försöker bli med barn ;)
  • Anonym (Anna M)

Varför inte bara kolla sekret? Det förändras ju 3-6 dagar före ägglossning och blir klistrigt.

• Anonym (Anonym)

Pratade nyss med CB:s kundtjänst, de sa att man inte kan få falskt positivt annat än vid vissa ovanliga sjukdomar eller om man fertilitetsbehandlas, eller om man redan är gravid :D

Man ska ta ut stickan för att spara batterierna helt enkelt, inte för att det kan bli missvisande resultat :) Kan vara bra att veta för andra också.

Resultatet jag fick igår var iaf maximal fertilitet så nu får ni hålla tummarna för oss! :D

Svar på tråden Någon över 35 och vill bli gravid igen?