• Anonym (Tråkig morsa?)

    Sviktande attraktion

    Fick för ett par månader sen andra barnet, så har nu en bebis och en 2.5åring. Jag och pappan har varit ett par i 7 år.

    Jag kände väl redan efter första barnet att lusten att ligga inte va riktigt som innan men tänkte att det hade med allt som kommer med föräldraskap och småbarn. Men vi låg på som vanligt eftersom jag tänkte att det löser väl sig med tiden. Nu kan jag dock konstatera att efter andra barnet så får jag tvinga mig själv till att va fysisk med mannen, jag är helt enkelt inte attraherad av honom.

    Anledning? Kroppsligt sätt så har ingen av oss förändrats speciellt mkt. Däremot så misstänker jag att det har å göra med att jag får ta huvudansvaret över precis allt förutom mannens jobb och egentid- det klarar han av att sköta utan problem ????

    Innan vi fick barn så delade vi lika på så gott som allt som skulle göras, städa, tvätta, laga mat och allmänt fix. Men nu tycks han knappt hitta till tvättstugan och laga mat minns jag inte ens när han gjorde sist. Just nu är jag ju föräldraledig så per automatik så sköter jag ju mer av hemmet och det är jag ok med på vardagar men på helger tycker jag att lite hjälp inte är för mkt begärt. Kan tilläga innan barn 2 föddes så jobbade vi båda men det va ändå jag som va tvungen att rodda och göra allt ?tråkigt? för annars blev det inget gjort.

    Att prata hjälper föga, har försökt många gånger och vi kommer alltid fram till bra saker men när det väl ska genomföras så kmr det antingen bortförklaringar eller så måste han göra något annat som är viktigare typ träna eller hjälpa en kompis med något.

    Har en provat att strunta i att städa/tvätta för att han tillslut ska känna sig tvungen men han tycks aldrig komma dit...

    Vad gör man?

    Hur får man honom att vilja vara lite mer delaktig och hur kan man få attraktionen tillbaka?

  • Svar på tråden Sviktande attraktion
  • Anonym (Matte)

    Våra barn har flyttat ut , vi  är i 50 års åldern . Jag är med och handlar maten och bär hem tunga matpåsar . Vi badar i hop i badkaret det har vi hållit på med sen vi blev i hop för över 30 år sen. Vi bada förr när barnen  somnat . Hon hade kjol på sig utan trosor eller string blev någon snabbis när barnen sov middag också. Sen när barnen växte och lekte ute kunde det bli ett skjut bakifrån och Marie stod i fönstret  och titta ut på dom . Jag plockar ur diskmaskin och laddar den ,hänger tvätt i bland .
    Vi har dubbeltäcke det är kanon . Min tjej var bra trött när barnen var små också .Med allt som är med maten osv.
    Men sex har vi alltid haft i massor.
    Kommer i håg vi skulle ha kalas för något barn och bägge sov middag . Jag peta i kul Marie på sängen upp med benen undan med stringen , vi körde på som fan då kom hennes föräldrar och kacka på hon hoppa upp ner med kjol räta till stay up sen  och stringen . Var är Matte fråga dom , han håller på och klär sig sa hon . Jag hade värsta ståndet som jag försökte stoppa in i byxorna .

  • Anonym (H33)
    Anonym (Matte) skrev 2019-12-02 22:28:37 följande:

    Våra barn har flyttat ut , vi  är i 50 års åldern . Jag är med och handlar maten och bär hem tunga matpåsar . Vi badar i hop i badkaret det har vi hållit på med sen vi blev i hop för över 30 år sen. Vi bada förr när barnen  somnat . Hon hade kjol på sig utan trosor eller string blev någon snabbis när barnen sov middag också. Sen när barnen växte och lekte ute kunde det bli ett skjut bakifrån och Marie stod i fönstret  och titta ut på dom . Jag plockar ur diskmaskin och laddar den ,hänger tvätt i bland .
    Vi har dubbeltäcke det är kanon . Min tjej var bra trött när barnen var små också .Med allt som är med maten osv.
    Men sex har vi alltid haft i massor.
    Kommer i håg vi skulle ha kalas för något barn och bägge sov middag . Jag peta i kul Marie på sängen upp med benen undan med stringen , vi körde på som fan då kom hennes föräldrar och kacka på hon hoppa upp ner med kjol räta till stay up sen  och stringen . Var är Matte fråga dom , han håller på och klär sig sa hon . Jag hade värsta ståndet som jag försökte stoppa in i byxorna .


    Väldigt hjälpsamt.
  • Anonym (Mhm)

    På FL får du råden att ge upp, separera, slänga ut karlsloken. Om du inte vill det så tag i problemet med en gång och boka en parterapeut. Det kan man göra även problemen inte hunnit växa sig så stora.

    Se till att göra detta nu innan ni börjar skrika och hata varann så ska det nog lösa sig.

  • Jonnynilsson
    Anonym (Mhm) skrev 2019-12-03 01:03:25 följande:

    På FL får du råden att ge upp, separera, slänga ut karlsloken. Om du inte vill det så tag i problemet med en gång och boka en parterapeut. Det kan man göra även problemen inte hunnit växa sig så stora.

    Se till att göra detta nu innan ni börjar skrika och hata varann så ska det nog lösa sig.


    +1

    Separation är inte alltid lösningen även om 99% av alla kvinnor på FL föreslår det när en kvinna klagar på sin mans beteende.
  • Anonym (Klara)
    Anonym (Matte) skrev 2019-12-02 22:28:37 följande:

    Våra barn har flyttat ut , vi  är i 50 års åldern . Jag är med och handlar maten och bär hem tunga matpåsar . Vi badar i hop i badkaret det har vi hållit på med sen vi blev i hop för över 30 år sen. Vi bada förr när barnen  somnat . Hon hade kjol på sig utan trosor eller string blev någon snabbis när barnen sov middag också. Sen när barnen växte och lekte ute kunde det bli ett skjut bakifrån och Marie stod i fönstret  och titta ut på dom . Jag plockar ur diskmaskin och laddar den ,hänger tvätt i bland .

    Vi har dubbeltäcke det är kanon . Min tjej var bra trött när barnen var små också .Med allt som är med maten osv.

    Men sex har vi alltid haft i massor.

    Kommer i håg vi skulle ha kalas för något barn och bägge sov middag . Jag peta i kul Marie på sängen upp med benen undan med stringen , vi körde på som fan då kom hennes föräldrar och kacka på hon hoppa upp ner med kjol räta till stay up sen  och stringen . Var är Matte fråga dom , han håller på och klär sig sa hon . Jag hade värsta ståndet som jag försökte stoppa in i byxorna .


    Låter härligt!
  • Anonym (G)
    Anonym (Matte) skrev 2019-12-02 22:28:37 följande:
    Våra barn har flyttat ut , vi  är i 50 års åldern . Jag är med och handlar maten och bär hem tunga matpåsar . Vi badar i hop i badkaret det har vi hållit på med sen vi blev i hop för över 30 år sen. Vi bada förr när barnen  somnat . Hon hade kjol på sig utan trosor eller string blev någon snabbis när barnen sov middag också. Sen när barnen växte och lekte ute kunde det bli ett skjut bakifrån och Marie stod i fönstret  och titta ut på dom . Jag plockar ur diskmaskin och laddar den ,hänger tvätt i bland .
    Vi har dubbeltäcke det är kanon . Min tjej var bra trött när barnen var små också .Med allt som är med maten osv.
    Men sex har vi alltid haft i massor.
    Kommer i håg vi skulle ha kalas för något barn och bägge sov middag . Jag peta i kul Marie på sängen upp med benen undan med stringen , vi körde på som fan då kom hennes föräldrar och kacka på hon hoppa upp ner med kjol räta till stay up sen  och stringen . Var är Matte fråga dom , han håller på och klär sig sa hon . Jag hade värsta ståndet som jag försökte stoppa in i byxorna .
    Låter härligt.
  • Ascendere

    Känner du attraktion till andra män men inte till honom? 
    Eller känner du inte för sex över huvud taget?

    Den frågan är jätteviktig att du svarar på för dig själv. Många kvinnor tröttnar på sex med sin partner efter just andra barnet, medan de fortfarande kan känna för att ha sex rent generellt. 

Svar på tråden Sviktande attraktion