• Katela

Gravid eller inte?

Hej! 
    Försöker bli gravida, tajmar ägglossning och allt det där. En vecka efter ägglossning fick jag fruktansvärt ömma bröst, trötthet, svullen mage. JA, allt tyder på att jag är gravid. Ivrig som jag är köper jag på mig flera graviditetstest. ALLA visa negativt... Så frustrerande när man känner gravidsymtom. Jag skulle få mens i tisdags så nu har jag gått över 2 dagar. Fått en brun flytning och molande "mensvärk" men ingen mens! MEN FORTFARANDE negativa test!!! 
    Någon som + sent? eller sitter i samma sits? 

• Svar på tråden Gravid eller inte?
  • Entusiastisk
    Katela skrev 2019-12-05 12:36:51 följande:

shit va den spamma! inte meningen!

Jag fick tid hos VC för ett blovprov i EM.... Det ska tydligen vara säkrare än sticka! Hoppas hoppas!!!

Jag har exakt samma! Frustrerande när man har alla tecken på graviditet men det visar negativt! 

Fy ja! Håller alla tummar!
  • Entusiastisk
    Katela skrev 2019-12-05 12:36:51 följande:

shit va den spamma! inte meningen!

Jag fick tid hos VC för ett blovprov i EM.... Det ska tydligen vara säkrare än sticka! Hoppas hoppas!!!

Jag har exakt samma! Frustrerande när man har alla tecken på graviditet men det visar negativt! 

Fy ja! Håller alla tummar!
  • Katela

de ska ringa upp under dagen idag... Bara att vänta, skriver när jag fått svar

• Anonym (Anna1)
    Katela skrev 2019-12-06 09:18:22 följande:

de ska ringa upp under dagen idag... Bara att vänta, skriver när jag fått svar

Oh spänande!
  • Anonym (Mamma)

Har exakt samma upplevelser som dig TS! Enda skillnaden är att vi ev missat ÄL med en dag eller två men fick en vecka senare likadana symptom som dig, alla ÄL-tester har visat negativt redan flera dagar innan jag tänkte att jag skulle ha ÄL. Igår gjorde jag tidigt test (BIM-5) som visade negativt och jag har bruna flytningar. Nu ska jag vänta till åtminstone imorgon, gärna söndag innan jag tar ett till tidigt. BIM på tisdag annars och börja med vanliga tester.

Mina symptom: ömma bröst, svullen mage och märkliga känslor, sura uppstötningar, yrselattacker, doftkänslig, ibland smärta i ländryggen, kissar större mängder och äter för en gångs skull med frisk aptit. Om jag inte är gravid måste det ju vara nåt konstigt...

• Anonym (Ev Preggo)
    Katela skrev 2019-12-05 12:18:04 följande:

Hej! 

Försöker bli gravida, tajmar ägglossning och allt det där. En vecka efter ägglossning fick jag fruktansvärt ömma bröst, trötthet, svullen mage. JA, allt tyder på att jag är gravid. Ivrig som jag är köper jag på mig flera graviditetstest. ALLA visa negativt... Så frustrerande när man känner gravidsymtom. Jag skulle få mens i tisdags så nu har jag gått över 2 dagar. Fått en brun flytning och molande "mensvärk" men ingen mens! MEN FORTFARANDE negativa test!!! 

Någon som + sent? eller sitter i samma sits? 

Jag har gått 10 dagar över min bim. Tog mitt sista gravtest och testade negativt på bim dagen. Sen kom det lite blod när vi hade sex för två dagar sen så trodde mensen skulle komma.

Har lite ömma bröst men inga andra symptom. Borde ta ett test till men känns fortfarande som att mensen ska komma.
  • Katela

Blodtestet visade gravid! En svag siffra så de "förvarnade" Tyvärr så blev det missfall igår... AAAAAA! 

• Anonym (Mamma)

Jag fick mens, det visar sig att jag mycket riktigt missat ÄL med två dagar... Surt, men nu kan man vara ordentligt beredd till nästa gång!

• Katela

Köpt på mej massa ÄL test! Bara påt igen när det är dax

• Anonym (gravid?)

Har en del symptom som vid senaste graviditet, hade ett svagt positivt test för 3 dagar sen (även en vän såg det) men därefter 3 negativa (ett av dem kanske man kan ana något på men ytterst osäkert) , dock inte med morgonruin. Det första testet var inte heller taget på morgonen. Vet inte vad jag ska tro. Menscykel mellan 28 och 32 dagar, om 28 så borde mensen komma imorgon. 

Mår illa, kräkts vid ett tillfälle. Ej hungrig, ömma bröst till och från, en del mat/dryck vill jag inte alls ha som tidigare. Täpp i näsan, molande värk/känsla ner i magen. Något förvirrad och svårt med koncentration. Tidiga uppvaknanden, konstiga drömmar. 

Förra gången jag var gravid testade jag positivt (inte jättestarkt) på två olika tester 3-4 dagar efter förväntad mens. 

Bör jag vänta med ytterligare tester till efter helgen eller har jag bara inbillat mig allting? Första testet har jag kvar än och strecket finns kvar lika svagt som då. 

• Anonym (gravid?)

Ska även tilläggas som symptom en förlamande trötthet, höll på att somna på jobbet och är väldigt mycket tröttare än vanligt sen någon vecka tillbaka. Även yrsel och känsligare med lukter (som ingen annan känner). 
    Liksom vid förra graviditeten har jag vid ett par tillfällen tyckt att min sambo luktar metall, annars tycker jag att han luktar jättegott. 
    Igår och idag även blod vid tandborstning, har inte det annars än vid tidigare graviditet. 
    Och humörsvängningar, lättare att bli gråtmild och arg. Alla symtomen kan ha samband med kommande mens men jag brukar inte ha några symptom alls inför och vid mens mer än lite molande värk. 

• plommon82

BIM idag. Mensvärk i en vecka fram tills nu ,mensvären slutade idag men ingen mens i sikte ( brukar annars vakna med den). Ömma bröstvårtor, stickningar i brösten sedan ett par dagar. Törst, ökad salivproduktion och förlamande trötthet från efter lunch nu hela veckan. Digitalt test visar negativt, andra tester (RFSU) har jag kunnat skymta en skugga på innan tiden gick ut men därefter blankt. Var på ultraljud igår för annat. Dokton sa då att hon ser en förtjockad slemhinna så att antingen är mensen på väg eller gravid. Vad ska jag tro?

• Anonym (Hoppfull)
    plommon82 skrev 2020-11-26 19:37:19 följande:

BIM idag. Mensvärk i en vecka fram tills nu ,mensvären slutade idag men ingen mens i sikte ( brukar annars vakna med den). Ömma bröstvårtor, stickningar i brösten sedan ett par dagar. Törst, ökad salivproduktion och förlamande trötthet från efter lunch nu hela veckan. Digitalt test visar negativt, andra tester (RFSU) har jag kunnat skymta en skugga på innan tiden gick ut men därefter blankt. Var på ultraljud igår för annat. Dokton sa då att hon ser en förtjockad slemhinna så att antingen är mensen på väg eller gravid. Vad ska jag tro?

• Anonym (Hoppfull)
    plommon82 skrev 2020-11-26 19:37:19 följande:

Har du testat igen?
Svar på tråden Gravid eller inte?