• Anonym (Kj)

Kvinna/tjej-anser du mejlflirt vara otrohet

Som rubriken säger.

Vi mejlar varandra,talar om allt möjligt,utan att respektive

vet nåt. Funkar det för dig?

• Svar på tråden Kvinna/tjej-anser du mejlflirt vara otrohet
  • Anonym (E)

Ja, det är otrohet. Nej, det funkar inte för mig.

• Anonym (Klara)

Det beror ju precis helt på vad ni skriver. Är det "idag är det halt ute" eller "fy sjutton vad läcker du ser ut i den där lilla korta röda kjolen"?? Milsvidd skillnad liksom.

• CitronTulo
    Anonym (Klara) skrev 2019-12-05 14:43:21 följande:

Det beror ju precis helt på vad ni skriver. Är det "idag är det halt ute" eller "fy sjutton vad läcker du ser ut i den där lilla korta röda kjolen"?? Milsvidd skillnad liksom.

Håller med!

Beror ju på innehåll och syfte med konversationen? Min man får gärna ha tjejkompisar som han skriver med! Men finns ju såklart gränser för vad jag är okej med att de skriver om! En bra regel är att man inte skriver om något som man inte skulle kunna visa för sin partner (sen betyder ju inte det att man MÅSTE visa).
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kj) skrev 2019-12-05 14:41:37 följande:

Som rubriken säger.

Varför kan ni inte berätta om kontakten för era respektive?

Själva mejlandet är väl okej om det handlar om vardagliga saker och inte går ut på typ "Åh, jag vill ha dig! Önskar du va här!"
  • Tukt

Varför kan man inte spara starkt värdeladdade ord till det som de är tänkta för?
    Man kallar ju exempelvis inte en knuff i kön på ICA för ett tredje världskrig.
    Om man skriker sig hes om otrohet i en relation, för saker som faktiskt inte är det, så lär man inte ha mycket att ta till i kommunikationen när någon sedan kanske  varit otrogen på riktigt.

• Anonym (Undrande)
    Tukt skrev 2019-12-05 19:15:10 följande:

Varför kan man inte spara starkt värdeladdade ord till det som de är tänkta för?
    Man kallar ju exempelvis inte en knuff i kön på ICA för ett tredje världskrig.
    Om man skriker sig hes om otrohet i en relation, för saker som faktiskt inte är det, så lär man inte ha mycket att ta till i kommunikationen när någon sedan kanske  varit otrogen på riktigt.

Sant, men det kan ju vara så att TS är helt okej med vad de gör och bara är nyfiken på vad andra tycker och tänker
  • Bibbidi

Ja utan tvekan.

Är det här något som man vågar berätta för sin partner om? Nej (antagligen). Varför inte? För att man förmodligen redan har förstått att det inte är okej.

• Anonym (Camilla)

Beror delvis på syfte och innehåll. Det är vad jag kallar microotrohet. Om du tänker efter och gör avvägningen - skulle det vara ok, skulle du göra/skriva så när din partner ser på? Kan du stå för vad du gör och acceptera som det var partners som gjorde det.

Varför skulle du skriva meddelanden med sexuellt innehåll till någon random/ytlig bekantskap?

• Anonym (Kj)

Ja nu har jag ju inte mejlat någon kvinna då min fråga var OM ni tycker det räknas som otrohet.Och som vanligt läser många vad de TROR det står,istället för att verkligen läsa VAD det står.
    Och som jag skrev,tala om allt möjligt,och då halkade de flesta in på sex,( tror nog att man kan flirta utan att det innebär sex,men vad vet jag)så det kanske säger lite om vad NI skulle vilja,så då känner jag genast att när taggarna kommer ut direkt på vissa,då känner de sig skyldiga. Som sagt,kul och se/läsa HUR människor läser och uppfattar det de tror sig läsa.
    och till alla som inte tror att frun vet,hon vet och bara skakar på huvudet åt att vissa vill verka så oskyldiga.
    I de lugnaste vatten simmar de fulaste fiskarna.

• Pentra
    Anonym (Klara) skrev 2019-12-05 14:43:21 följande:

För mig funkar vilket som. Inga problem. Och, helt ok med komplimanger. ... Med vänlig hälsning, Pentra
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Kj) skrev 2019-12-06 10:56:23 följande:

Ja nu har jag ju inte mejlat någon kvinna då min fråga var OM ni tycker det räknas som otrohet.Och som vanligt läser många vad de TROR det står,istället för att verkligen läsa VAD det står.
    Och som jag skrev,tala om allt möjligt,och då halkade de flesta in på sex,( tror nog att man kan flirta utan att det innebär sex,men vad vet jag)så det kanske säger lite om vad NI skulle vilja,så då känner jag genast att när taggarna kommer ut direkt på vissa,då känner de sig skyldiga. Som sagt,kul och se/läsa HUR människor läser och uppfattar det de tror sig läsa.
    och till alla som inte tror att frun vet,hon vet och bara skakar på huvudet åt att vissa vill verka så oskyldiga.

OMG, gissa om du kommer att få käka upp det här 

Fast det var rätt kul, och vi gick ju alla fem på Skrattande

Utmärkt läge för självkritik om man är kapabel till det
  • Anonym (Man46)
    Anonym (Kj) skrev 2019-12-06 10:56:23 följande:

Eeh, ok. Begriper helt ärligt inte ditt första och detta inlägg, och kontexten av det hela, eller vad du vill uppnå eller få en diskussion kring.

Din rubrik säger "mejlflirt". Den lämnar ju fältet öppet för tolkning. Din inledande text är tämligen generell och vardaglig - "tala om allt möjligt".

Sen avslutar du din text med ett mer kryptiskt "utan att respektive vet något". Vilket därmed också lämnar fältet öppet för tolkningar.

Men var det hela ett socialt experiment från din, och din frus sida så varsego'.

Vad är flirtigt, enligt dig eller din din fru? Vart går gränsen? Finns det möjligen saker man inte bör tala om, eller ventilera kring, med risk för att ens partner kan ta illa vid sig? Vad tycker du och din fru? Det vore ju intressant att höra era åsikter.

Somliga svar har ni ju redan fått. Om min fru skickar mejl till andra män och pratar om väder och vind, utan att jag vet om det så skulle jag inte tycka något speciellt kring det.

Skulle min fru skicka mej till andra män och "flirta", och/eller prata om saker som jag anser är mer privata i sin natur, så skulle jag inte uppskatta det.
  • Pilsner

Som rubriken säger.

Fråga fin tjej/kvinna så får du veta vad hon tycker. Det är ju ert förhållande det handlar om.

Jag skulle tro att hon inte kommer uppskatta det, precis som de flesta andra kvinnor och män.
  • Anonym (nope)

Som rubriken säger.

Nej det funkar inte. (been there). Bara om det är en gammal god vän som du haft sedan många år och som jag också känner, då kan det fungera. Om du söker upp en helt ny "vän" för att skriva med den så nej - varför behöver du det om du har ett förhållande. Kan du inte vara öppen med det inför en partner så blir det ju inte ok. 
Svar på tråden Kvinna/tjej-anser du mejlflirt vara otrohet