Ska jag ge upp på frugan?
Har en livsavgörande situation jag behöver klarhet i.
Blev av en slump varse i början av 2019 att min fru i ett par år flörtat på arbetsplatserna. Det eskalerades för varje ny snubbe och sista kom jag på mitt i en förälskelse. En betydligt äldre man som är gift med barn och på alla mätbara och icke mätbara sätt är under mig.
Vi har två barn i undre skolåldern och har snart varit tillsammans i 20år.
Jag har pga div omständigheter skjutit på beslut om skilsmässa.
Vi har, pga henne och hennes sätt, haft en halvknackig relation senaste kanske tre-fyra åren. Möjligt att hon har nån odiagnostiserad depression eller dylikt sedan länge för har alltid varit lite svår. Hon är dock en ok mamma men trots allt en dålig fru. Visar heller ingen kärlek. Har aldrig varit en sådan typ av person, förrän jag såg meddelandena till den äldre snubben. Då var det ingen hejd.
Jag vet inte om hon haft sex med någon av snubbarna. Hon visar ingen direkt ånger över vad hon hållit på med. Hon säger att det var dumt och fel, men det är alltså inget hon visar. Hon säger att det är mig hon vill ha etc men visar även det väldigt dåligt.
Problemen:
Älskar vårt hus. Vill inte flytta.
Grymt fina barn. Vill inte sabba.
Förlorat all respekt/tillit för frun.
Tror möjligen att hon har slutat agera ut, men hon kan möjligen gå runt med tankarna 24/7. Det får jag inte veta något om. Hon är inte en ?pratare?.
Kämpa vidare olycklig och låtsas som inget eller kasta in handduken?
Går såklart att brodera ut den här historien till en hel bok men detta är så kortfattat jag kan formulera det.
Hur bedömer ni det här? Kanske någon med erfarenhet av nåt liknande?